Inlägg från: Tizzeltazz |Visa alla inlägg
  • Tizzeltazz

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Mitt första inlägg! ;)
    giftermålet står 16 september 2008, på årsdagen av kvällen vi blev kära...det känns så långt borta men det ska bli så härligt! ...bröllopet kommer stå i marocko så det kommer bli spännande också...!
    Men ssshhhh för ingen vet det än :)

• Tizzeltazz

Tack för välkommnandet tjejer!
    Jag var bara tvungen att skapa konto här och prata av mig lite, jag _spricker_ ju snart ;)

jo...vi är lite knepiga på så sätt att vi bestämt oss för att gifta oss ( ca 4 mån sen ) men ej har ringar eller dyl eftersom det är hemligt än :)
    Min mor är därimot bombsäker på att vi är förlovade och jag börjar nästan undra om kvinnan är synsk! ;)

Bröllopet kommer ske 16 sept 2008 och inbjudningskorten kommer skickas ut 16 sept 2007 så gästerna hinner ordna med resor och dyl...min far fyller år just den 16 sept så han kommer få inbjudningskortet fint inslaget under förspeglingen att det är en present :)
    Själva bröllopet kommer vara i saidia i marocko, min m2b har släktingar och hus där så det kommer bli relativt billigt då mycket kommer skötas av släktingar och dyl på plats (antagligen innan vi själva ens anländer) och själva festen kommer vara i huset med levande musik och ljus på taket på natten...
    annars har jag lite panik över klänningen! jag vet ju absolut ingenting om bröllop i marocko och dyl och vill inte ha en helt marockansk klädsel...min m2b är finsk/marockan och jag är svensk/same så blir jobbigt att kombinera allt det i en klänning kanske ;)
    Ska sen antagligen ha fest när vi kommer tillbaka för dem som inte kunde komma... några tips? Är det ofint att ha några bilder från bröllopet framme eller dyl??

uj - långt inlägg :) sitter på jobbet och har inget bättre för mig :)

• Tizzeltazz

paige:
    såg inte ;)
    25 resp 28 och stockholm :)

• Tizzeltazz

Mysan98 :
    Ja, tyvärr är jag ju helt ute i det blå just nu, vi skulle åkt dit i sommar och tittat och bröjat planera men det blev tokdyrt (sent ute) så det får bli nästa år men då blir det snävt inför att inbjudningarna ska skickas ut...
    men jag postar inlägg när jag vet vad som händer och sker ;)

Förresten; tråden heter ju sommarbröllop...hoppas mitt septemberbröllop inte är för sent ute ;)

• Tizzeltazz

Mysan98 ;
    skönt att höra :)

jag har jouren så ska gå vila nu :) natti natti!

• Tizzeltazz

Äntligen tillbaka ;)
    Sitter på jobbet och har jour återigen och läser inlägg för glatta livet! :) (lyckligtvis en lugn natt...)

MsNordqvist / Snitte:
    Är väldigt exalterad över att det blir i Marocko men också lite läskigt eftersom jag har noll koll! Är lite rädd för att göra bort mig nånstans...
    Men utöver det ska det gå bra :)
    Har varit och kollat på svartbrud.se och sidan verkar härlig...får se till att lägga lite bidler där sen :)

lillithsmamma:
    tänkte samma sak ;) skulle vara förargligt om någon "kände igen" en och så var hela hemligheten ute!
    Nu kommer ju människor få veta ett helt år innan när inbjudningarna går ut men fram tills dess ska det vara en hemlis....ok då, mamma vet ;)

Annars...pappa kommer bli överlycklig över att han slipper hålla tal och jag är glad över att slippa frågan om brudtärnor...jag har 3 systrar och två supernära barndomskompisar och alla vill vara tärnor (saken har diskuterats tidigare) så känns skönt att inte behöva välja...
    Men _klänningen_! funderar och funderar och borde väl egentligen börja köpa på mig tidningar och gömma dem nånstans så ingen får syn på dem :) men hur ska jag kombinera en svensk/samisk/marockansk brudklänning??? får tänka svensk/marockansk så blir det lättare kanske men jag vet fortfarande inte...
    Måste säga åt m2b att snoka reda på lite fakta åt mig ang hela upplägget så jag kan börja planera...just nu hänger ju allt i luften!

Tjejer - nyfiken fråga - hur länge har ni varit tillsammans med era respektive?

• Meddelande borttaget
  • Tizzeltazz

skrev ett inlägg som fastnade i censuren
    :(
    får se när det dyker upp då...

• Tizzeltazz

men gud vad frustrerande att svaret som fastnat i censuren inte dykt upp!'

minns att jag skrev om samiska broderier på klänningen...har inläget dykt upp och jag har bara missat det???

jag och m2b glev kära 16/9-05 men tog ett tag innan vi blev tillsammans...17/2-06 bestämde vi oss att vi skulle gifta oss ;)
    måste han och jag visste direkt att det mellan oss var speciellt och för resten av livet...

men hjälp vad det försvunnan inlägget irriterar mig :) alla som skrivit något riktat till mig har ett svar i det inlägget! (jag har inte glömt er) :)

• Tizzeltazz

uj - stavfel! skyller på att jag är ledig och min hjärna har oxå tagit semester ;)

• Tizzeltazz

tillägg:
    (nu fick jag klåda i fingrarna *ler*)

jag och m2b funderar från tid till tid på att gifta sig på arlanda el dyl bara för att vi vill vara gifta på riktigt (enl oss är vi redan det förutom gällande det legala) men sen väntar vi ändå eftersom det dels kommer vara underbart med stort utomlandsbröllop dels för att våra föräldrar skulle bli galna ;)

• Tizzeltazz

MsNordqvist:
    hjälp! jag som inte minns exakt vad jag skrev ens och till vilken!

men saken är att jag skrev ju inget som motiverar att den fastnade tycker jag...
    skrev bara ett par svar och lite om ett tips på att få in det samiska genom broderier på klänningen....
    varför i hela fridens namn skulle den fastna??

• Tizzeltazz

kanske fastnar under marknadsföringsfiltret?
    de tror att man försöker promota något?

• Tizzeltazz

MsNordqvist:
    ja...jag tycker det verkar superskumt att man inte ska kunna ge konkreta tips...det är ju inte marknadsföring för det!

Mysan98:
    känner mig lat och räknar med att bröllopet blir minnesvärt för alla eftersom någon nära och kär till dem gifter sig och för att det är i Marocko och en icke-kristen cermoni och sk exotiskt alltihop ;)

• Tizzeltazz

s*tan vad skönt väder det är...!
    PMSmonstret har dykt upp så sitter med en hög choklad framför tv'n men ngn fotboll blir det nog inte...kollar väl på en film istället och myser... ;)

• Tizzeltazz

MsNordqvist:
    vart bor du då??

• Tizzeltazz

snitte:
    min kompis var vegan i många många år och hon åt inte ens bivax...INGENTING från djur fick finnas med så det blev lite tungt ibland men det finns underbara recept ändå...tyvärr får veganer oftast väldigt trist mat serverad när de går ut och äter eftersom många inte vet vad de ska servera...

• Tizzeltazz

MsNordqvist:
    jag och geografi...
    ligger inte i närheten av uppsala?
    annars kanske det finns en BT-träff i närheten? finns en tråd för IRL-vänner vet jag...

• Tizzeltazz

snitte:
    jaaa du ^^, flora smör, pasta, massa grönsaker, bönor...ehh...pommes friterade i vegetabiliskt fett...hmmm jag minns inte så noga men det blev en del iaf...

• Tizzeltazz

Hej tjejer!
    long time no see ;) såsar runt på jobb och fritid och är på semester i huvudet redan :) (en vecka kvar...) hoppas det är bra mer er alla - jag har tappat tålamodet alldeles och vill köpa en sista minuten och gifta mig på arlanda men m2b är ytterst tveksam...så jag muntrade upp mig med att komma på hur inbjudningskorten kommer se ut och kolla upp "utrustning" jag kommer behöva för det.

btw - tror jag sett info här någonstans på BT om hjärtformade rosenblad? vet någon vart osv? tacksam för hjälp :)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2