Gokväll!!
Nu kan jag ju berätta om hur vi träffades och blev ett par. Redan när jag gick i sjuan var jag "hemligt kär" i honom jag nu är tilsammans med. Jag ansåg att han var helt min typ och trodde att med honom kunde jag få ett lyckligt liv. Men han var tre år äldre och i den åldern spelar verkligen åldern en betydlese. Vi var vänner och skickade sms ibland men inget mer.
Ett par år gick och jag hade ett niomånaders långt förhållande med en annan kille. När vi bröt upp (jag)och det blev verkligen ett helvete kan man säga...Och jag var bara knappa 15 år! Han var helt utom sig och hotade nästan med att ta livet av sig, började dricka mycket och störde mig på flera sätt veckorna igenom. Det blev en massa skitprat om att jag hade gjort fel o.dyl. så de månaderna var verkligen de mest uppslitna i min ungdomstid och jag mådde lite psykiskt dåligt.
Jag bestämde då att jag skall vara singel tills jag är 25... Men de planerna gick i kras, lyckligtvis an man säga! Ungefär 4 månader efter att det hade blivit slut med exet och det hela hade lugnat ner sig började jag och min dåvarande bästa vän vara tillsammans med fyra killar i "gäng". Mitt ex fanns bland dem och också min blivande... Så när jag och min blivande började fatta tycke för varandra och när det efter en månad ungefär började märkas också blev stämningen lite spänd. Det slutade med att gänget upplöstes, och jag och min blivande inte visste hur vi skulle fortsätta, ifall vi kunde utveckla vår relation.
Men vi började ändå vara tillsammans på helgerna och ibland inne i veckorna ensamma. Vi sade att vi inte "friade" (om ni änvänder det uttrycket i Sverige?!) åt andra även om vi ofta uppförde oss så när vi var tillsammans. Vi båda behövde tid att fundera och utveckla vår relation för att se om det verkligen var något att bygga på. Det var lite mycket för mig efter det hade blivit slut med exet och hans pappa hade just fått reda på att han hade en allvarlig obotlig cancersjukdom (som han fortfarande lider av och har antagligen bara några månader kvar). Vi behövde alltså båda någon vi kunde lita på, prata ut med och få tröst av.
Det hela ledde till att min blivande frågade på kvällen 31.1.04 om vi inte hade "funderat klart" nu och på det sättet officiellt också kunde vara tillsammans, på riktigt. Jag tyckte att, "jaa det har vi väl nog" och kastade en blick på klockan. Insåg att den var halv 12 och frågade om vi inte kunde "fundera" en halvtimme till för att säga att vi blev ihop 1.2 isället, trevligare datum! Så blev det och vi firade det hela med en kyss... Lite löjligt men vi har i alla fall något att skratta åt när vi minns hur det hela började, med att "i smyg" hålla handen och liknade när vi ännu var i "gänget". På den vägen vandrar vi ännu idag och hoppas att vi alltid skall göra det, trots att vi har insett att alla dagar inte är en dans på rosor.
Hmm... Så var vår historia slut. Grattis om ni orkade läsa igenom den!!
Madeleene: Vår budget här på BT:s verktyg ligger nu strax över 120 000kr inklusive bröllopsresan. Men det ändras ju antagligen lite... Hoppas inte så mycket uppåt bara!!