• Mysan98

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Välkommen hit brud080808. Vi är redan i full gång med plannerandet så du är absolut inte ensam om att vara ute i "så god tid". Insåg idag att jag nästan börjar få panik över att det bara är 1 år och 7 månader kvar... Snacka om att man kan bli hispig för mindre :D

• Mysan98

God morgon tjejer har ni inte vaknat ännu?? Själv har min hjärna gått på högvarv av bröllopstänk sen 7:45 i morse. Känner mig väldans kreativ och idéerna finns där bak och skramlar så det är nog bäst att jag tar mig i kragen och börjar skriva ut alla bilder jag har i datorn och börjar skapa lite :)

Jag slängde ur mig funderingen igår till min karl om vi kanske skulle låta bli att servera alkohol på bröllopet. Inte för att jag är nykterist på något sätt utan för att ingen av oss tycker om varken bubbel eller vin och vi har några i det eventuella sällskapet som har lite problem med att avgöra vad som är tillräckligt när det kommer till alkohol. Så istället för att oroa sig för att folk ska bli asplakat och istället för att fundera på alternativa drinkar att skåla i så kanske man skulle plocka bort drickat överhuvudtaget. Nåja det är bara en fundering än så länge, men jag vet att mina föräldrar skulle uppskatta det och även mina blivande svärföräldrar....

• Mysan98

Funderar på om man skulle kunna ha varm choklad med vispgrädde som skål.... :) Kan det bli vintrigare än så?

• Mysan98

Nu har jag kläckt förslaget för min karl också och han tyckte att det var ett superbra förslag (tack tjejer för ert stöd :)) Och idéen om punch är ju också jätte bra - för vem vill väl supa sig full på punch heheheh.

Blidde visst dödstrött av allt tänkande för jag lyckades sova bort fyra timmar av den här dagen.

MsNordqvist har du kommit fram till något konkret under dagen om servettringarna, dukningen, frisyren och det övriga som snurrade i ditt huvud?

• Mysan98

MsNordqvist: Tack för att du tänker på mig :) Det är faktiskt något sånt liknande som jag har tänkt mig fast kanske inte lika hög. Vet inte ännu vilken frisyr som faktiskt går att göra i mitt hår för jag har ett sånt där blont nordiskt fint glatt hår där allt bara glider ur. Min frisör ser med fasa fram emot att göra en uppsättning på mig eftersom den håller bara i ett par timmar max :) Inget stannar - inte ens superhård spray.

Jag har väl kanske inte själv bett om att få vara med och bestämma min hippa, men jag har också ifrånsagt mig förnedringsgrejen. Jag är absolut inte den som trivs med att springa runt på stan utspökad och sälja kyssar eller liknande. Min tärna vet precis vad jag INTE vill ha så jag känner mig ändå ganska lugn (tror jag). Vill hellre ha en "sista natten med tjejerna" än att bli tvungen att tjäna ihop min tågresa hem eller nåt. Jag hoppas på att det blir något spaliknande (om valkarna på magen har hunnit försvinna tills dess) eller någon upplevelsegrej. Hoppas inte heller att de väljer dagarna innan bröllopet att hippa mig för då är jag väl totalt sönderstressad och har säkert inte tid så att jag kan slappna av ordentligt och njuta av min dag.

• Mysan98

Och skidoverall, skidglasögon och stavar vill jag absolut INTE ha :)

• Mysan98

Oj nya tjejer i vår tråd. Kul! Välkomna!! Vi är väl i lite olika stadier av planeringen tror jag. Hur långt har ni själva kommit? Färg? Datum? Platser? Något annat?

Sitter just nu och funderar på vad som hände med mitt inlägg jag skrev i morse... Kanske glömde att klicka på skicka? Vad vet jag :) Måste nog ha varit så när jag tänker efter.

June20: Snöflingorna är sååååå rätt!! Tack så jätte mycket!! Har tipsat min karl som är ansvarig för min bukett.

• Mysan98

Jag slänger in den senaste datum och färglistan (tror jag) så är det bara att fylla i eller att rätta till om något har ändrat sig sen senast

MsNordqvist 080808 - Turkost, lime, gammelrosa/ljung och creme/pärlvitt

MrsNyberg2B - Lime, vitt och cerise/ljust silvergrå

lillithsmamma 080808- silvergrå,svart, ivory och vitt

Helmborn2b 080802 - ivory, creme, beige & pärlemor

Bride aug-08: Grekiskt tema- Blått, vitt och silver.

Lanzara 010308 - creme, rosa och ?

Mysan98 12/1 - 08 - Vitt, ljusblått, marin och silver (som accentfärg). Tema snöflingor

Snitte- Ljus lila och silver

Cartesia 080524 - Vitt, creme & rosa. Tema Frugan & Fruntimret

June20 - Lime/grönt,cream/vit med guld och svarta detaljer. Lite antik/40-50tals/viktroianskt smak. Låter luddigt men fint.

Lisse_ - vinrött/rött och vitt/krämvit

• Mysan98

Hade vi inte en till lista....? *letar*

• Mysan98

Ja hittade den... Plannerade bröllopsdatum i typ tidsordning:

Mysan98 12/1-08
    Lanzara 1/3-08
    MrsNyberg2B 14/6-08
    MsNordqvist 8/8-08
    lillithsmamma 8/8-08
    Bride Aug-08 8/8-08
    June20 080808