• Mysan98

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Tizzeltazz: Så spännande att gifta sig i Marocko. Jag vet absolut ingenting om marockanska seder kring bröllop så det ska bli spännande att höra om er plannering.

paige: Så berätta om gästerna, klänningen och musiken. Jag är sååå nyfiken att få höra om andras tankar. Mina egna tankar får jag ju leva med varje dag och de förnyas inte så ofta precis :)

• Mysan98

Äsch inte är du för sent ute. Jag gifter mig ju i januari och då är det definitivt inte sommar :D

• Mysan98

Nä tjejer... Nu ska jag ta med mig min senaste bröllopstidning och krypa till bädds. Måste upp tidigt i morgon och byta till sommardäck på bilen. Ja jag vet att det var lääääänge sen man skulle ha gjort det, men det är minst lika länge sen vi körde med den :) Nu ska den till verkstan i morgon och då vill man inte åka fast pga däcken... Räcker med att det är körförbud på skrället hehehe. Sov gott alla!

• Mysan98

June20: Det låter ju som om ni hade både roligt och mysigt igår - en perfekt hippa i mina ögon :)

MsNordqvist: grattis till 1-årsdagen. Hoppas ni hade det jätte trevligt oavsett filmvalet. Jag är helt tokig i skräckfilmer, men jag är lika paralyserad efteråt av skräck :) Fast det är en bra ursäkt till att få krypa nära och bara kramas förstås. Låter som om Omen är en film för mig med andra ord

Jag och min karl firar två-årig förlovning på söndag, fast det blir nog inte så mycket firande ensamma förstås. Vi är bjudna på namngivningsceremoni för min systerson så det blir ju en typ av firande - men knappast för vår skull förstås. Men det kommer nog att bli jätte trevligt ändå.

Har plockat fram alla mina gamla bröllopstidningar (bara 2 papperskassar) och funderar på om jag verkligen vill klippa sönder dom eller om jag ska vänta liiite lite till för att vara säker på att jag inte slänger något som jag sen skulle ha velat haft. Är värsta hamstern som samlar och samlar :) Försöker skjuta på däckbytet för just nu duggar det här. Känns inge kul att byta däck och bli blöt samtidigt för vi har inget tag att vara under samtidigt.

• Mysan98

snitte: Ja det är ju sant förstås - så tänkte jag inte. Börjar visst bli trögtänkt på gamla dagar :D Man kanske ska plocka fram saxen och börja lite hehehe. Risken finns väl bara att det inte blir något däckbyte alls idag om jag river fram alla tidningar nu

• Mysan98

Hahahahah hittade en lista på saker som folk hade fått i bröllopspresent som de inte var helt nöjda med. Måste säga att jag förstår dom helt och hållet :)

"A birdhouse made of license plates... we live in a condo!"
    "A friend gave us a framed invitation to her own wedding, which happened about five months before"
    "A Jesus night-light"
    "A snowman lamp"
    "A Bill Clinton pot holder"
    "A cinnamon-scented stuffed dog"
    "Dueling harmonicas"

paige: jag är 33 och bor i Stockholm, men min släkt kommer faktiskt från Värmland och visst finns det många vackra ställen där.

• Mysan98

June20: Om jag har förstått det där med namngivningsceremonin så är det så att det sker inte i kyrkan och man blir heller inte registrerad i Svenska Kyrkan. Men sen blir det garanterat tårta och saft :) Min syster (hennes son som ska döpas) vill inte tvinga sitt barn in i en religion han är för liten att ta ställning till utan istället ge honom själv chansen till att bestämma det när han blir äldre. Men sen kan ju själva "dopet" i sig vara en fin tradition och därför blir det en ceremoni istället där namnet blir officellt för släkt och vänner...

paige: Tärnorna ja... Jag är superkluven och har absolut inte bestämt mig. Jag velar mellan två och tre, men min karl vill bara ha en marskalk. Har funderat på hur det kan se ut i kyrkan... Är supervelig för jag vill egentligen inte hoppa över någon alls. Min huvudtärna kommer att få välja vilken färg hon vill ha av marinblått eller ljusblått. Den färgen hon inte väljer får den/de andra ha istället. Modellerna får de bestämma själva.

• Mysan98

June20: Nej det ska inte vara någon präst, men jag har inte den blekaste vem som ska leda ceremonin. Får återkomma om det på söndag när jag kommit hem :)

• Mysan98

Hej tjejer. Oj ni har varit ruskigt aktiva här de senaste dagarna. Själv lyckades jag med mycket våld få av vinterdäcken (som satt fast och bara lossnade när man gick loss på fälgarna med en slägga). Dessutom gick lyckligtvis igenom besiktningen så nu är jag lycklig och glad igen och behöver inte oroa mig för skrället.

Har beslutat mig för att släpa med mig mina kassar med bröllopstidningar på semestern när vi åker till Åland nästa vecka, för att klippa och klistra i min bröllopsbok :) Tänkte dessutom passa på att skriva ut alla bilder jag har i datorn och klistra in. Det kommer att ta hela semestern garanterat, men det är det helt klart värt!!

Har hunnit och fundera en hel del på vad vi ska göra för att göra vårt bröllop speciellt och inte bara kännas som ett i mängden. Hur har ni funderat? Vad ska ni göra för att få alla att komma ihåg just ert bröllop som något speciellt?

• Mysan98

Hej tjejer!! Kul att ni är så aktiva - det har varit måååååånga sidor att läsa igenom :)

Här har livet varit lite upp och ner. Min systersons namngivningsceremoni för 3 veckor sen var lite gullig. Det var de själva som höll i ceremonin och den handlande väl mest om att välkomna den lilla killen i släkten.

Några dagar senare dog min farmor. Hon blev förvisso 96, men det som föregick dödsfallet var att personalen på hennes äldreboende GLÖMDE BORT henne i solen - en sån där super varm dag. Hon var medvetslös när de hittade henne igen och på den vägen är det. Har alltså inte varit så supersugen på bröllop i några veckor.

Till lite av det som har hänt under tiden jag varit borta:
    Välkommen till alla nya. Misstänker att ju närmare 2008 vi kommer desto fler kommer vi att bli här :) Skönt bara att veta att vi inte är de enda "knasbollarna" som är ute i så god tid hehehe.

June20: Det är jobbigt med vänner som beter sig så knasigt som din kompis. Är inte i samma sits längre, men min bästa vän hade en så period för några år sen. Allt jag köpte (kläder, saker, möbler eller liknande) eller tänkte köpa sprang hon och köpte också. Jag och min dåvarande sambo skulle måla om i vardagsrummet och tänkte välja en grön nyans. Då valde hon att måla om sitt vardagsrum i en grön färg också (hon bodde i en likadan lägenhet som vi). Det hela blev just som du känner just nu - att man inte ville berätta om någonting till sist med risk för att man kunde skapa ett kopieringsbehov eller att hon skulle försöka bräcka det. Det gick över efter att hon separerat från sin kille så nu är hon "normal" igen :)

Jag har inte köpt så mycket saker till mitt bröllop ännu heller. Lite papper för att börja göra ett utkast till våra inbjudningar och ett helt gäng bröllopstidningar förstås (men det räknas väl knappast)

Jag träffade min M2B på nätet som flera andra här inne verkar ha gjort, närmare bestämt på Lunarstorm. Jag hade uppdaterat min dagbok och då ser man ju de senaste 50 uppdaterade. Valde något som lät intressant och hamnade i min älsklings dagbok. Tyckte att den han skrev var intressant och lämnade ett avtryck i hans gästbok. Fick ett litet lustigt första intryck av honom då alla som hade skrivit där (och som verkade känna honom) var i 16-års åldern och han var drygt 30. Trodde han var en sån där som tyckte om småtjejerb :) Inlägget ledde till en dialog och ett halvår senare när det varit slut mellan min kille och mig i ett tag så vågade han fråga mig om vi skulle träffas. Mitt hjärta gjorde en stoooor volt när vi sågs för första gången och det enda jag kunde tänka var "wow vilken pudding - hon ska jag gifta mig med" och sen var det bara kärlek från bådas håll för hela slanten :D

• Mysan98

Och för att uppdatera ytterligare en av våra listor

June20-GBG
    Helmborn2b-GBG
    MsNordqvist-Skellefteå
    lillithsmamma-Vagnhärad
    Lanzara-Finland
    Madeleene-Gävle
    Lisse-Karlskoga/Örebro
    Snitte-Karlstad
    Tizzeltazz - uppsala el stockholm
    anna&rolle - Göteborg
    MrsNyberg2B - Tranås
    Mysanliten - Stockholm

• Mysan98

Hahahah nääää här hette jag ju Mysan98 ju :) Ett litet tekniskt missöde bara

• Mysan98

MsNordqvist: Tack! Jo jag hade föredragit att hon bara hade dött UTAN att blivit bortglömd av personalen i solen i MINST 8 timmar. Men det är sånt som man inte kan göra så mycket åt i efterhand. Hon var förvisso skröplig så det var hennes tur att få gå bort men ändå....

• Mysan98

June20: Jo jag tror också att underbemanningar och stress och brist på tid för det där lilla extra för äldre bidrar till såna saker om min farmor. Tror ju självklart inte att någon satt henne där med flit. Det är alldeles för få anställda på alla dessa åldringar och de som jobbar där får ju slita ut sig i förtid!!!

• Mysan98

snitte: Kul att ditt företag går framåt!!! Blir ju riktigt nyfiken på vad du kommer att saluföra sen.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2