2008 Sommarbröllop, tråd 2
Mmm det är nog inte det lättaste. Man får nog gå via bagerier då tror jag.. :) Jag har inte kunnat besluta mig än vad vi ska ha för någon figur...:)
Mmm det är nog inte det lättaste. Man får nog gå via bagerier då tror jag.. :) Jag har inte kunnat besluta mig än vad vi ska ha för någon figur...:)
Pratade med min sömmerska idag. Och berättade om vår förlovning.. ÄNTLIGEN sa hon (hon har typ väntat de senaste 3 åren på detta :) ) När jag berättade att bröllopet inte var förrän 2008 tyckte hon att det var lååångt kvar.. hon hade nog gärna sett det så snaet som möjligt! hahaha
Min mor är överlycklig och likaså min Syster ( som ska vara tärna) hon svarade ja :)
Oj det var modigt att baka själv! önskar jag vågade...
Nu när allt är offeciellt (eller hur det nu stavas.. ;)) så pratar jag en del med min mor. Jag tog upp det här med villka man bjuder och inte... man har ju alltid några på gränsen lixom...
Hon sa att på deras bröllop för 25 år sedan i år :) så hade de vigsel, sedan kaffe och tårta direkt för alla gäster.... sedan åkte de vidare och hade middag för några utvalda hela kvällen och natten med tårta igen då så klart...
Jag tyckte detta lät JÄTTE bra! så bjudar man alla på något iallafall... :) ( alltså de som kommer till kyrkan men ite till festen... )
VAD TYCKER NI??? blir det rörigt tror ni?
hihi ja det är klart men det är alltid skönt att höra vad andra tycker...
jag tänkte att då kan man ju bjuda till vigsel och fika ocg till de man vill ha med på festen bjuder man ju till vigsel,fika ocg middag... så alla könner att de gar dått en "riktig" inbjudan....
många som jag gärna vill dela vår dag med meb som inte ska vara ned på middageb är barnfamiljer... då det är så svårt... kan ju inte ga efterinsläpp för det blir för sent.... Hur får det för dig??
förlåt alla stavfel.... har en sovande hund i knät så jag ser inte tangentbotdet
hihihi.... nä men mysigt :)
nej då har vi rätt olika.. :)
hur många blit ni?
vi blir ca 60 till middagen men ca 120 kommer komma till kyrkan ändå... så jag tänke att man kanske skulle bjuda dem på något..
okey... ja visst är det svårt att veta.. jag ville ha 150 till middagen först men tog mig i kragen och beslöt att bara ha de närmaste på middagen, de som man umgås mest med... så alla släktingar runt om i världen kommer inte bli bjudna... men det känns ändå rätt...
Nej detta går ju inte ska ju upp halv 7 imorrn... =) ska p konfirmation till några bekanta... vars lilla syster ska vara min brudnäbb ;)
Jag har släkt i finland och USA och Kanada. Men bjuder man några av dem måste man ju bjuda alla och då drar det iväg... :)
oj 400!! ja då hade ni haft ett väldigt stort bröllop! och vad dyyyrt...