• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Hallå tjejer! Vart har ni tagit vägen idag? Antar att iaf nåra kollar på fotboll ikväll, själv tittar jag med ett öga

snitte
    Jag ska göra festprogramen själv, det är nånting jag ser fram emot jättemycket!

• Pumpkin

snitte
    Hehe, har en känsla av att det är precis likadant här - min sida är lekfull/livlig/lite medelhavsaktig och M2B's familj är allvarliga/stillsamma/typiskt norrländska

Ja, Ljungberg fixade det bra för Sverige. Men det visste jag att han skulle göra!

• Pumpkin

Hallå brudar! Var är ni idag?!

Nu har jag återigen hittat en lokal som jag bara älskar, och den här gången tror jag att det verkligen är RÄTT! Precis det stuket jag vill ha + att matsalen tar 90 personer. Dessutom finns det en svit för oss och övernattningsmöjligheter för gäster som vill bo där!
    www.stiftsgardenskelleftea.com/

• Pumpkin

Lanzara
    Ja visst är den vacker? Ligger alldeles intill kyrkan dessutom, så det blir inte långt att gå efter vigseln. + att älven ligger alldeles nedanför, så läget är ju hur vackert som helst! Och så finns det ju övernattning för de som vill också

I helgen gör vi inte så mycket... Igår var vi hos svärisarna och käkade middag. Idag har vi varit en sväng på stan samt tagit tag i tvättberget. Och nu ikväll ska vi käka pizza och kolla på fotboll med en kompis till M2B. De ska visst dricka öl oxå, själv funderar jag på att åka och köpa jordgubbar till min Asti Cinzano som jag har hemma

• Pumpkin

snitte
    Erotikparty är ju verkligen hur kul som helst! Vi hade det när vi gick i gymnasiet (gick på internat)! Tänk dig ca 30 tjejer sittandes i en ring med en varsin dildo vibrerandes mot nästippen (om man känner att man vill nysa så är den visst bra ) och ett helt gäng killar ståendes på tå för att kika in genom fönstren

• Pumpkin

Lanzara
    Nej, jag har inte tagit reda på pris än, ska nog ta och maila dem bara för att stilla min nyfikenhet Och om en och en halv vecka kommer min bästa väninna (som ska vara tärna) och hälsar på, så då ska vi gå dit och titta lite närmare hade jag tänkt

Hmm, är det fint väder när ni är i Sthlm så tycker jag att ni ska ta båten ut till Fjäderholmarna och ha picknick, eller kanske kosta på er en middag nere vid bryggan/hamnen. Var där i onsdags och det är supermysigt!

• Pumpkin

Madeleene
    Välkommen! Kul att du tog mitt råd och hittade hit du med! Här är vi ett gäng galna tjejer som pratar bröllop mest hela tiden

Vi har kommit hyfsat långt i planeringen, fast ändå inte kan man säga - lite luddigt kanske
    Kyrkan är bestämd, färgtema likaså. Lokal kollar jag efter och vad gäller ringar/klänningar/frisyrer osv så håller jag på och klipper och klistrar ihop ett album med ett gäng favoriter och så får vi se vart det landar

För vårt bröllop räknar vi med en budget på nånstans mellan 60000-80000 utan resa skulle jag tro, i alla fall med den nuvarande gästlistan på ca 80pers. Om du vill ha lite mer hum om budget tycker jag att du ska kolla in budgetverktyget på Brudpar&Verktyg. Tänk på att du behöver registrera dig igen där!

Om prästen tillhör den kyrkan ni tänker gifta er i, så tror jag inte det kostar nånting. Annars är det nog bara resa för honom/henne som ni måste betala. Förutsatt att minst en av er är medlem i Svenska Kyrkan.

Och ja just ja: Har du konstiga/udda/knepiga frågor (enligt dig själv alltså) så leta för guds skull inte vidare - ställ dom HÄR! Här lyckas vi alltid komma fram till svar på de flesta frågor

Än en gång - VÄLKOMMEN!

• Pumpkin

Just ja, vi hade också tänkt oss 080808, men nu lutar det åt midsommarafton 2008 istället. Det blir alltså 20/6-08!

• Pumpkin

Madeleene
    Jag flyttade upp hit till Skellefteå för ca ett år sen. Innan dess bodde jag i Uppsala

Hur gammal är du förresten? Jag fyller 22 om ett par månader.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2