Inlägg från: MrsNyberg2B |Visa alla inlägg
  • MrsNyberg2B

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Lanzara - du får gärna sno den! Jag berättade om mina planer (våra...) idag och sa att jag inte ville ha pastell, varpå blivande tyckte att det ju var just det jag hade tänkt, så då var jag tvungen att demonstrera högljutt och gå iväg till en blomsteraffär och visa vad jag menade med limegrönt och cerise... Han var fortfarande lite tveksam, men jag hävdar bestämt att det är inte pastell...

MsNordqvist - har du fått jobb nu? Vad roligt... Och jag blir avis på att du kan sitta och kolla såna här viktiga sidor på jobbtid... Jag vill åxå ha!

• MrsNyberg2B

MsNordqvist - ah, vad praktiskt! Bra med såna jobb... :D

• MrsNyberg2B

det tror inte jag.... lilliths mamma skulle väl ha nåt liknande?

• MrsNyberg2B

June20-du har kanske redan berättat, men jag är ju nyfiken som vanligt och undrar vad det är du jobbar med....?

• MrsNyberg2B

Alltså, jag har ju vetat att vi ska gifta oss ett tag, men idag blev det plötsligt som någon slags insikt. VI SKA GIFTA OSS, tjejer... Det är stort som attan! Man blir alldeles pirrig i hela kroppen. Det har jag ju iofs varit förut, men ändå, nu känns det än mer speciellt och väldigt, väldigt, väldigt roligt och spännande.. Det är tur att man har hela BT att dela med sig till, i väntan på att det är lite mindre tid kvar och man kan tjata ut alla runt omkring sig...

• MrsNyberg2B

Hur stort som helst. Och helt plötsligt bara det faller över en... Underbart!

• MrsNyberg2B

Lita på det.... Du kommer ju märka när den dyker upp.. :)

• MrsNyberg2B

Kan tänka mig att det vore skönt att ha en egen butik, fast säkert väldigt jobbigt och tungt, speciellt i början.. Å speciellt om man ska gifta sig.. Många kostnader på en gång.

Funderar på om jag ska ta och göra en tårtformad spargris och ställa i vardagsrummet så att man kan stoppa ner alla småslantar man får över, det blir ju ändå en del mer än vad man faktiskt tror.. Större summor kan man ju lägga på ett konto, som vanligt...

• MrsNyberg2B

En del har det bra... Själv hr jag kvar typ, 1600 när alla räkninar e betalda.. Sånt är ju underbart, men, å andra sidan, så beror det ju på att jag inte haft nå cash förra månaden... Nästa månad, så kan man ju kanske skaffa sig en liten samling...

• MrsNyberg2B

Lillithsmamma - Vad trist, hoppas du känner dig bättre snart och kommer tillbaka!

MsNordqvist - Skicka iväg honom du, så kan ju du sitta här och planera hela tiden... Fast trist i längden kanske, även om det ger pengar.

Idag har jag ringt till mitt ena jobb och lyckats få komma in på en avdelning till, det är ju himlarns bra! Det blir man glad över... Då kan jag tjäna lite pengar till, och spara lite mer. Vi har delad ekonomi, men eftersom m2b tjänar mer än jag, så blir det ju lite ojämnt.. Tur att man kan spara småpengar iaf, det blir ju faktiskt mer än man tror, har jag märkt... Blir till att leta efter kartonger idag så jag kan få värsta tårtan.. :-P

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2