Inlägg från: Helmborn2B |Visa alla inlägg
  • Helmborn2B

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Va kul att läsa om vad alla gör annars, känns som om man får en större bild av alla när man vet vad ni pysslar med.
    Verkar dessutom som om vi har en hel del inbitna BT-missbrukare här eftersom det kom upp på mångas fritidssysselsättningar..

• Helmborn2B

MsNordqvist:

Angående låten.. Vi var på ett bröllop för tre veckor sen ungefär, och till min stora förskräckelse såg jag att de hade med vår låt i vigselprogrammet och att brudens bästa kompis skulle sjunga den. Brudparet är mycket nära bekanta och många av gästerna på det bröllopet kommer även vara bjudna på vårat så det känns som om man apar efter om vi har samma.

Även om det är Anders själv som sjunger den så tycker inte min lilla gubbe att det är en bra idé. Väldigt trist, har gått och tänkt på det jätte mycket, det var liksom den enda låten som jag ville ha och som dessutom varit självklar sen första dagen vi blev tillsammans.

• Helmborn2B

Herre gud tjejer va ni skrivit!

Nu har jag precis som june20 äntligen läst ikapp.

- Vigselplatsen är bestämd eftersom min m2b väldigt gärna vill gifta sig i kyrkan som han konfirmerat sig i osv.
    - Festlokalen är nog så gott som bestämd.
    - Inbjudningskorten hade jag först inte tänkt göra själv men sen insåg jag att jag inte ville gå miste om något underbart pyssel, vet till största del hur de ska se ut. Lite sidenband i creme och sånt.
    - Klänningen ska sys upp, mycket pärl- och vanliga broderier ska det vara på den.
    - Resan går till mauritius. Det är min gubbes avdelning.
    - Sen har man ju sina idéer om dekorationer mm men än så länge är jag mest säker på att vi ska ha tyger hängandes i taket och att blommorna ska vara i höga, smala vaser och sen ha blommorna så alla runt borden ser varandra. Ska ha runda bord.

Jag ska förresten hälsa min gubbe att han har alla på denna tråden mot sig i frågan om vi ska ha med vår låt eller inte på festen! Tack alla ni snälla för ert stöd!

• Helmborn2B

June20:

Jag har bara en bild på den i papper... men jag tänkte jag skulle försöka leta rätt på den på nätet. Då lovar jag att ni ska få ta del av min underbara utstyrsel.

Hur har det gått med hotell Eggers förresten? Hört nått nytt från dom?

• Helmborn2B

Hej allihopa!

Action även idag på tråden, hänger ju nästan inte med nu när jag inte kunnat smita in på BT under dagen pga möten.

Min lilla gubbe är faktiskt förvånansvärt romantisk. Har fått blombud till jobbet helt spontant och ibland så står det en bukett rosor innanför dörren när jag kommer hem. Sen brukar han ordna myskvällar där han passar upp mig helt och jag slipper göra någonting överhuvudtaget. Himla gulligt.

Pannkakstårta:
    Vi är förlovade sen 11/2 i år, vi började planera det i november förra året men själva ringväxlingen skedde då. Jätte mysigt att vara fästmö, blir att folk fattar mer att vi verkligen menar att vara tillsammans resten av livet och att släktingar och dylikt tar förhållandet mer seriöst. Så jag går och flashar min ring för alla som ens kommer i närheten av mig.

Min morfar hade en rätt kul kommentar när jag berätta att vi förlovat oss, "Jasså jaha ja... då är det riktigt seriöst mellan er?" Han sa det glatt så jag tog det bra, men det lät lite konstigt först i mina öron.

• Helmborn2B

MsNordqvist:

Man får vara på dåligt humör, var själv riktigt grinig i förmiddags.. inte kul att vara nära mig då kan jag lova.
    Något särskilt som hänt som fått dig på dåligt humör, om jag får fråga...?

• Helmborn2B

Typiskt män... Det "bästa" är väl ändå att de faktiskt kan bli griniga och arga när man säger att man blir ledsen.. Hmm känner igen det där...
    Är han naturligt tystlåten, dvs annars också, eller tror du det är något som han går och tänker på?!

• Helmborn2B

Skickar en kram också..

• Helmborn2B

Sen kan det ibland vara så att jag själv har tusen saker i huvudet som jag går och tänker på, typ jobb och annat. Då kan jag glömma av att prata med honom för att jag "pratar" med mig själv i huvudet (låter jätte friskt haha)och då blir min gubbe jätte orolig och tror att det är något som är fel eller att jag är arg eller nått och så går han och grubblar.. Hmm invecklat det här..

• Helmborn2B

Haha ja att tiga själv brukar funka... tids nog kommer de krypandes.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2