• Madeleene

2008 Sommarbröllop, tråd 2

MsNordqvist: Åh skaldjur, det var bra. Så långt har jag inte tänkt. Hehe, så det var ju en jätte bra grej. Annars kan man grilla något gott också, typ lax eller nå sånt... med färskpotatis... riktigt gott. Klänningarna är rätt tål rätt mycket om jag minns rätt?

Hm vad har ni andra tänkt på för mat, fika eller nå sånt? Vissa har ju fika bara efter och andra har både middag och fika. Hur funderar ni?

• Madeleene

MsNordqvist: Jag hoppas det blir bra, har pratat med sambon och bästa vännen. De verkade gilla idéen. men jag får försöka övertyga sambon om att ha det kanske i en kyrka, vem vet jag kanske får som jag vill. Oj, har inte tittat så mycket. Tänkte gå här hemma först att kolla har några att välja på. Men det ska bli roligt. Skall kolla vidare annars på internet. Troligtvis tunna band vid axlarna. Det hade jag på min balklänning och trivdes med.

Hur skall din klänning se ut? Oj, tre rätters det blir ordentligt. Men man gifter sig bara en gång.

Är det någon av er som har funderat på tårtan? Jag har ingen aning, måste titta lite men som sagt, det finns mycket tid kvar. Skall inte göra allt roligt nu

• Madeleene

Snitte: Då var man medlem där också...

• Madeleene

Oj en till såna här konstig fråga. Är det för tidigt att ringa runt och fråga vad tårtor kostar? Har lite att göra nämligen.

• Madeleene

MsNordqvist: Okey, jag förstod nästan det, så jag tog mitt namn som jag hade här också Åh sätta mig ner och kolla på brudklänningar här, ja det kan man ju göra. Hehe mycket man inte vet ännu.

Med tanke på att sambon vill vara i stugan så är det smidigare med pappers. Det är bara att kasta sånt sedan. För det finns ju bara vatten från sjön där bredvid. Man tar ju med sig dricksvatten hemifrån och såna saker.

Då skall jag nog ringa runt lite och höra med dem vad de tar för något. Kan ju vara bra och veta vad det kommer kosta allt som allt.

Har ni någon en budget som ni försöker hålla er på?

• Madeleene

MsNordqvist: Jo självklart kommer det vara något fint på tallrikarna. Inga vanliga vita. Dock så är vi i en stuga så jag tror inte så många bryr sig. Men något speciellt skall det allt vara på dem.

Okey. Låter som ni kommer få ett jätta bra bröllop. Jag har ju lite tur med brudbuketen. det har jag en kompis som gör för en billig slant. Hon är florist så att säga. Hon skall göra flera denna vecka som övning. Detta skall bli skoj att se...

• Madeleene

june20: Okey, då kan jag göra det med gott samvete med andra ord. Ska du ha en klänning som är syd i Frankrike? Har du något skiss på den så man får se den? Hängde jag med rätt nu tro.

Det är riktigt skoj att planera och fundera fram och tillbaka Ska nog ta det lungt ett litet tag nu med att prata högt men man kan ju fråga er alla och sedan planera i huvudet.

• Madeleene

June20: Okey, men det är väl var ett normal bröllop kostar eller?

Hehe olika berättelser om hur vi träffade våra karlar och nu om två år säger vi Ja till dem.

Åh måste berätta en sak, min syster for till USA ett år i måndags. Så när vi vinkade av henne på Arlanda så viskade jag henne i örat och frågade om hon ville vara tärna för mig på bröllopet. Då grät hon dock inte av att hon skulle åka utan att hon blev glad. Så nu vet vi att hon kommer hem. Min bästa vän skall hjälpa mig att kolla och säga idéer nu när syster är borta så hon blir täran också. Dock så grät vi sedan av att hon gick genom kontrollen och vi inte fick vara med längre innan hon lyfte.

Ser att många skriver M2B vad innebär det? En som inte har sån koll ännu.

• Madeleene

MsNordqvist: okey, tack för att du berättade var M2B betydde. Hade ingen koll på det. Nu blir det sova här och försöka komma på en färgkod allt.

God natt

• Madeleene

Gah måste bara få skriva av mig lite nu alltså.

Hade en vän över på besök för en timme sedan. Så när vi är i tvättstugan för jag hade tvättid så säger hon. Hur kan du i din ålder tänka på att gifta dig och skaffa barn?! Började vi argumentera och hon verkligen tryckte ner mig och tyckte att vi var dumma som tänkte bröllop och barn. Så jag blev riktigt ledsen.

Så nu är jag inte alls på humör för att en titta på något. Får se när man fortsätter att titta runt nu men det dröjer nog efter midsommar.

Hur går det för er då?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2