Inlägg från: Helmborn2B |Visa alla inlägg
  • Helmborn2B

2008 Sommarbröllop, tråd 2

MrsNyberg2B:

Arbetsgivaren är skyldig att utfärda ett anställningsbevis inom en månad efter att man börjat anställningen, vilken form man än har...
    Men många slarvar ju, som du märkte, i och för sig är ju muntligt lika gällande. Eller ska vara det iaf.

Har fått värsta paniken över lokalen, tror inte jag vill vara där längre. jag har en väldigt klar bild över hur jag vill ha det och det känns inte som denna går inom mina mallar!
    Vi hade ju bestämt oss för en annan från början, men den blev paxad av ett annat par eftersom den killen är bror med restaurangchefen. Så tråkigt för den hade verkligen varit perfekt. Så nu har jag sen jag kom hem från jobbet kollat på nya lokaler IGEN! Blir så stressad, fastän det är såpass långt i förväg men fina lokaler blir verkligen bokade långt i förväg här i gbg.

• Helmborn2B

Mysan98:

Det dumma är ju att inte alla lokaler finns på gulasidorna heller, så man får ju ingen översikt över vilka som egentligen finns till förfogande. Sen kollade jag här på BT, hittade några fler men det är ju långt ifrån alla som man vet ska finnas och som man bara inte kommer på namnet på..

Fotograf är väldigt svårt att välja tycker jag med, sån tur är känner fästmannen en jätte duktig så där är en grej man slipper stressa upp sig på.
    Har ni någon aning vad ni är ute efter ungefär eller?

• Helmborn2B

Mysan98:

Vi vill ha slott/herrgårdsstil på det. Allt ska vara väldigt klassiskt så även lokalen. Har hittat några nu, ska spana vidare efter eurovision...

June20:

Javisst är man mer än stressad, fina lokaler här är ju hårdvaluta.

• Helmborn2B

SVARTBRUD:

MsNordqvist
    Lanzara
    June20
    Mysan98
    lill mama
    lillithsmamma
    Helmborn2B

Har inte lagt upp bild eller nått än... får bli kvällens projekt.

• Helmborn2B

God morgon!

Guud va underbart det är med lördagsmorgonar! Halv ligger/sitter i sängen med en cappuccino och med datorn i knät. Brukar inte tänka på det så mycket men idag blev det som någon uppenbarelsekänsla om hur härligt det faktiskt är att inte behöva stressa igång på morgonen. Helt OT kanske och en aning flummigt men jag var bara tvungen att dela med mig av min nyvunna lördagsmorgon-optimism.

lillithsmamma: Jag vet hur buketten ska se ut och så, eventuellt kan ju någon blomma tillkomma/tas bort.
    Buketten kommer jag inte göra själv, men jag har börjat att funderar på om det skulle vara kul att göra blomarrangemangen till borden själv... Det är väl bara till att öva då.

• Helmborn2B

Det enda som möjligen saknas på min underbara lördagsmorgon är m2b som är på kurs...

• Helmborn2B

Hej tjejer!

Har precis kommit hem från en underbar weekend med min fästman. Vi var bland annat och hälsade på berget som vi förlovade oss på.

Lanzara:
    Va kul att du saknar en när man försvinner några dagar. Blev så glad när jag läste det!

Nu har jag inte läst i kapp något än, vad är det som diskuteras på vår trevliga tråd nu då? Ni får uppdatera mig lite.

• Helmborn2B

MsNordqvist:

Åhh va mysigt det låter! Fint med ringar som symboliserar (förutom er kärlek såklart) era hembygder. Tycker det låter som en fin fin idé. Då kanske du är medlem i fästmö-skaran om 3½ vecka då.

• Helmborn2B

Usch usch... är hemma med magsjuka(?) idag... Hatar att vara krasslig, finns ju så lite man kan göra. Tur att BT finns.

Jag har nog äntligen bestämt mig för lokalen, har varit och kollat på den tre gånger nu och det känns bara bättre och bättre för varje gång. Dock gillar jag inte riktigt golvet i ena salen så nu letar jag febrilt efter golv att hyra/köpa. Konstigt nog verkar det bli billigare att köpa än att hyra. Sen ska vi dekorera med tyger som hänger från taket, tror det kan bli väldigt maffigt eftersom det är så högt till tak. Vi hade tänkt göra det själva men min kompis sa att det skulle bli jätte svårt att få det bra och att det finns folk som tydligen jobbar med sånt. Någon som hört talas om sådant? Om inte annat får vi väl testa att sätta upp liknande hemma i vardagsrummet och se om det blir bra.

• Helmborn2B

lillithsmamma:

Tack tack, mår något bättre nu... väntar på att min gubbe ska komma hem från jobbet så man får lite sällskap. (och så han kan pyssla om en)

Nu har jag fixat lite i mitt krypin på svartbrud.se. Har inte kollat så mycket på sidan förrän idag, kul att se bilder på alla och era saker ni lagt upp! Så nu får ni gå in och kika på mina bilder.

• Helmborn2B

Hej allihopa!

Nu mår man mycket bättre när man ätit lite godis och så... Dock har vi haft strömavbrott i flera timmar så det har ju inte funnits nått att göra tills nu när strömmen äntligen kommit tillbaka, dumma åska!

Fotograf verkar vara knepigt värre att hitta till bra pris och att kemin ska stämma. Har inte det problemet tack och lov, gubben känner en jätte duktig fotograf som lovat att fota oss!
    Vi har golvproblem istället.

• Helmborn2B

MsNordqvist:

Ja det kan vara mysigt med åska, så länge den håller sig på behörigt avstånd.

• Helmborn2B

Snitte:

Europa exklusiv, Rom var jätte fin! Så ren och elegant! Tycker definitivt den.

• Helmborn2B

Hej hej! Gud så fint väder vi har haft här nere i Gbg, perfekt när man varit ledig hela dagen också. Nu har min älskling åkt iväg för att jobba natt, usch... hatar att sova ensam, tur att han kommer hem tidigt imorgon bitti iaf. Men vad ska jag göra i min ensamhet ikväll.. Tur att det finns BT.

MsNyberg2B:

Jag ska också på bröllop i sommar. Var på ett för någon månad sen också, fick massa bra tips och idéer! Bland annat ska vi ha tårta från samma ställe som dem, himmelskt god och vacker var den. Sen ser man ju mycket grejer som man inser att man inte vill ha, vilket också är bra.

MsÖberg & skenan:

Välkomna! Det är alltid kul med tillökning på vår trevliga tråd!

• Helmborn2B

snitte:

Tycker inte det verkar konstigt. Jag har vänligt men bestämt låtit mina nära få veta att jag inte vill ha någon "förnedringshippa", då kan det lika gärna va för min del. Så vi har bestämt att vi ska åka iväg på en spaweekend på Varbergskurort och bara göra massa tjejgrejer, tror alla uppskattar det mer i vårt umgänge iaf.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2