• Madeleene

2008 Sommarbröllop, tråd 2

anna&rolle: Välkommen! Här kommer du nog få dig många goda skratt och många tips tror jag. Det har jag fått. Fast jag inte har varit här länge.

MsNordqvist: Som du sa i ett inlägg, du börjar bli duktig på att skriva om svartbrud.se

Hur har midsommar varit för er? Själv har den varit helt kanon. Bästa på länge.

Har funderat lite på färger nu också, blir nog creamvit och blått (nyans) har vi inte bestämmt ännu. Fast det är långt kvar och det hinner att ändra sig.

• Madeleene

Gah jag satt precis här och tänkte på en sak, kände hur allt bara blev panik. ja jag vet att det är två år kvar. Men vart får man tag på ett tårtställning?! Så man kan få tårtan att stå i olika våningar. Skall nämligen vara duktig och baka själv, älskar sånt nämligen.

Fast jag vet dock inte vad sambon säger om att jag bakar. Kanske blir köpt ändå. Men vet ni vart man får tag på sånt?

• Madeleene

June20: Åh vilken bra idé.

• Madeleene

MsNordqvist: åh vilken tur.. jag hade inte ens en tanke på tårtställningen... tänkte väl att det skulle flyga eller nå liknande, nä skoja. Men den fanns inte med i min fantasi.

Nu blir det allt sängen för mig. God natt..

• Madeleene

June20, Helmborn2b och anna&rolle: Har ni samma datum? tur att det finns många kyrkor i Göteborg. Försökte vara lite rolig där så här på morgonen när man precis klivit upp. Tror inte jag lyckades.

Usch vilken dröm jag hade inatt. Den stora dagen var framme, skulle ta fram min klänning och den var gul. Så jag sprang ut i altargången där och skrek efte m2b och han med sitt lung. Gift dig i gult. Jag blir tokig.. men sen sa jag ja efter många tårar.

Man får se till att klänningen inte är gul.

• Madeleene

MrsNyberg2B: Åh vilken tur att du inte tycker det. Men jag tror efter många kloka ord härifrån att hon bara är avis på oss. För hon inte kan se sig varken gift eller med barn. Vi är ju helt upp i det blå om detta. Man har lust att skika ut det. Men inte så bra det heller.

Åh låter som att du har en del jobb, men tänk va vacker du kommer få det.

Hehe sambon bara skrattade när jag berättade om min dröm om min gula klänning.

• Madeleene

anna&rolle: Åh va roligt för er. Tror det är rätt många som har det datumet

Är det inte dags med en lista på datumena vi har tänkt oss? Jag börjar jag, kommer inte ihåg om det är någon sån gjort tidigare om det är så ber jag om ursäkt för att jag startade en till.

Madeleene/m2b:080808

• Madeleene

June20: Åh då behövde vi inte börja om. Tänkte när det var massa datum och många nya som har tittat in.

• Madeleene

Hej på er!

Går det bra med planeringen? Har kanske fått hit en till tjej som skall gifta sig sommar 2008. Beror på hon hon tittar in.. Skrev att hon var välkommen att besöka oss

Själv har vi tagit det lungt med att planera.. Vi ska ju ha ett litet så jag skall titta men inte bestämma något om jag inte hittar något jag verkligen vill ha. Vi kommer kanske bli ca 30 personer om ens det. Har ni bestämmt hur många gäster ni skall ha?

Ha det så bra.

• Madeleene

lillithsmamma: Oj, det var en del. Men vilket bröllop ni kommer få.

Måste fråga alla en sak och se vad ni ser på saken. Om man inte kommer vidare bra överrens med ens morbröder (jag har MÅNGA), måste man bjuda med dem då? De kommer säkert inte ha råd med kavaj som vi kommer ha som klädkod. Anledningen till klädkoden är att vi vill inte att mina morbröder skall komma med kort t-shirt (visar halva magen) och byxor som sitter vi rumpens början och visar den delen av rumpranden. Inte vackra bröllops kort. För vi vill ju bara ha de närmsta då känns det som mamma/pappa och syskon plus de absolut närmsta vännerna. Tänker jag fel?

• Madeleene

lillithsmamma: Åh skönt att någon håller med mig. Visst i det bröllopet man drömde om när man var lite så drömde jag om att ha alla nära och kära då menar jag alla men det blir lite för mycket om man bara vill ha de närmsta.

• Madeleene

MsNordqvist: Mm det har du rätt i att man måste visa vart gränsen går. Men om de blir avis så kan de ju komma till kyrkan om det skulle vara så. Men tre av mina morbröder har problem med drickade så jag skulle inte vilja ha dem där på festen. De skulle bara gnälla på att jag att jag dricker champange och sånt. Tror inte jag pallar av det alltså.

Oj, 90 personer. Ni måste ha en stor släkt eller är de vänner också?

En till fråga, vad sägs det om att bjuda brudgummens ex till bröllopet (de är tydligen goda vänner). Jag känner att jag bara skriker nej inom mig själv. Vad skulle ni säga om eran M2B kom och sa att han vill bjuda sitt ex?

• Madeleene

Snitte: Vilka fina ringar.

• Madeleene

Brud2008: Välkommen...

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2