2008 Sommarbröllop, tråd 2
Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny
Se så brudar, kom tillbaka!
Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny
Se så brudar, kom tillbaka!
Hihi förstod nästan det...
Javisst men det finns ju en djungel med planeringsmöjligheter!! Jag har ändrat mig hundra grr redan... :D
Jag trodde den här tråden skulle växt som attan under hela helgen... Skönt att man hann ikapp på relativt kort tid ändå.
Idag ska jag ringa och tala om att jag fått en heltidstjänst...Å följaktligen inte kan jobba... Inte så smidigt av mig kanske, men jag har ju fn jobbat hela helgen och inte hunnit med nå annat.. Nåja.
Ql med en till medlem - Välkommen! Vi ska gifta oss veckan innan midsommar.. Den 14 juni nämligen.. Jag har velat rätt mkt och gör fortfarande angående det där med borgerlig eller kyrklig.. Nu är jag inne på kyrklig igen, för att det finns så många fina kyrkor. Samtidigt så är vi ju inte särskilt kyrkliga annars, så därför känns kanske en borgerlig vigsel bättre, men å andra sidan, kyrkor är fina.
Jag har iaf (nästan) bestämt mig för klänningen. Jag satt och drömde om den i går på vägen hem från jobbet...
God morgon tjejer! Ser att ni har varit i full gång sen jag var här sist.
MsNordqvist: Så skönt att ni haft en bra helg tillsammans. Det är aldrig roligt när man är på kollisionskurs med varandra
snitte: Utgår ifrån att man får se mer utav dig härinne då nu när du har mer tillgång till internet. Kul!!
Lisse_: Håller med helt klart! Skulle man tycka att det roligaste var att skriva på ett papper ja då skulle man knappast hänga här hela tiden :)
Min helg har bestått i att titta på en studsande basketboll. Nu är jag så slut i huvudet och längtar knappast till den kommande helgen då det är ytterligare en basketturnering. *suckar* Det är mycket nu.... Skulle vilja hänga mer här men jag misstänker att ni inte kommer att se röken av mig under hela kristi flygare.
I övrigt har det inte varit så mycket bröllopsprat under helgen. Vi satt och spånade lite i fredags över vad vi ska göra för att göra vårt bröllop speciellt, men kom väl egentligen ingen vart. Lite jätte lösa idéer som man kan spåna vidare på men inget konkret. Återkommer om det när det lösa blir lite fastare :)
Hoppas att ni andra har haft en skön helg!
Så var man här igen... Ny vecka med nya möljigheter, själv har jag redan hunnit skriva ett filosofiprov i morse... Och nu borde jag läsa till nästa prov som e på onsdag... Men tror at jag tar det lite senare!!
Lisse_: Välkommen hit!!
MsNordqvist: Tack tack... Det är jätteroligt, verkligen! Men det vore kanske roligare om det var en låt man gilade och kunde vara stolt över... Nåja, det är ethär europeér vill ha nu. En liten tanke bara, hur skall det gå på självständigthetsbalen 6:e december, alla uppklädda tillöronen... Och så Lordi. Stackars vår president!!
Kan väl som Mysan hålla med om att det inte har varit så mycket bröllopsprat i helgen... Skönt på ett sätt att det verkligen inte är någon panik. Även om jag skulle vilja vara gift så är jag glad att vi inte skall gifta oss ännu. (hänger ni med? )
Lanzara - ursäkta min oallmänbildning, verkligen, men vad är självständighetsbalen? Här bor man grannar (alltså landsmässigt) och man har inte en aning om allt... Bäst jag äter lite lunch.
MrsNyberg2B - Ha ha, du är ursäktd. Självständighetsbalen hålls varje år den 6:e december (då Finland blev självständigt, 1917) på slottet i Helsingfors.
Dit bjuder presidenten in alla "viktga finländare" på olika sätt. Jättemycket folk brukar det vara och festen direktsänds och det hör till att man åtminstone ser en del av programet när alla kommer in på rad och hälsar på presidenten. Det är väldigt högtidligt och det skulle kännas VÄLDIGT underligt att se Lordi DÄR som ni kanske försår... För knappast tar de av sig monsterdräkten!!
Ja det är verkligen konstigt hur lite man vet om varandra, eller hmfr, ursäkta nu, men hur lite ni vet om oss!! Vi finlandssvenskar ser nämligen mest på svensk tv, läser svenska (skvaller-)tidningar osv. så därför ärdet lite pinsamt men sant attvi i vissa avseenden nästan känner bättre till Sverige. Vi kan t.ex. veta vad alla kungabarnens respektive heter, men inte stadsministernas fru eller presidentens barn!!
Nåja, lätt överdrift, men såhär konstigt är det. Förlåt om jag har tråkat ut dig med denna information, men åtminstone jag själv tycker finlandssvenskarna är en ganksa intressant minoritet i olika avseenden!!
Jag vill IGEN ursäkta för alla stavfel och IGEN lova att jag NU skall börja läsa igenom inläggen innan jag postar dem. (mm, undrar hur länge det håller??!)
Ett härligt å nytt inslag i 2000-talig anda.. ;)
Jag tycker det var bra att Finland vann, för då vann inte Carola, och det tyckte jag personligen var det bästa. Å roligt att Finland vann just i schlagern och inte hockeyn... hehe
Kul att finland vann, själv är jag en inbiten hårdrockare. Lite kul med varierande musik ju :)
"Vi" ( mest jag som får planera ) har bestämt oss för ett sommarbröllop. Så det blir väl innan midsommar, då får vi fira vår midsommar som gifta :)
Men jag läste just om ett vinterbröllop, och det var så otroligt fint! Pärlor com ser ut som snödroppar. Åh vad jag blir sugen på ett vinterbröllop ;)
hehe det finns så mkt att välja på och man vill ha alla teman och alla årstider :D
Ja det är ju så. Om jag skall vara ärlig som HOPPADES jag innerligt att Carola inte ens skulle komma till finalen. Jag anser att hennes tid är över nu...
P.S. Hockeyn pratar vi inte om!
Nä, men ärligt. Jag anser att det för Finlands del var MYCKET större att vinna eurovisionen eftersom vi aldirg har gjort det...
Någon som gjort något speciellt i helgen?