Inlägg från: Katja76 |Visa alla inlägg
  • Katja76

Sardinen vs. Sicilien med småbarn?

Vi tänkte åka till Italien på bröllopsresa 1 vecka i mitten av september. Lillen (1,5 år då) ska följa med. Någon som vet vad som är barnvänligast, Sardinien eller Sicilien? Vi vill kunna bada, men också åka på utflykt och kolla på saker. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Sardinen vs. Sicilien med småbarn?
  • Katja76

Rättelse: Sardinien ska det givetvis stå i rubriken. Och någon smiley ska inte finnas med!

• Katja76

Tack för era svar, men helst skulle jag vilja att någon sa: "Åk dit" För vi KAN inte bestämma oss! Vilken ö är mest sevärd? Vilken ska vi välja?

• Katja76

Tack snälla ni för svaren! Från början hade vi tänkt Sicilien men efter att ha pratat med en ganska knäpp reseförsäljare som sa att "dit ska man absolut inte resa med barn" började vi tvivla... Han sa dessutom att det är alldeles för kallt att bada där i september men det tror jag faktiskt inte på. Vi får nog tänka över det igen och bestämma denna veckan. Det börjar verkligen bli dags att boka!

• Katja76

Hej igen alla Italien experter En fråga till angående Sardinien, om man vill bo i Alghero ska man då flyga till Olbia eller Cagliari? Enligt reseförsäljaren borde vi välja södra Sardinien i september, annars är det för kallt att bada. Men Alghero ligger ju i nordvästra!? Hur är det med Costa Smeralda? Är det ingen som varit där?

• Katja76

Jag bor i Tyskland och efter att ha kollat lite i internet inser jag att svenskar och tyskar inte alls åker till samma ställen på Sardinien. Alla flyg jag hittat flyger till Olbia eller Cagliari, inte till Alghero. Hittar faktiskt inga anbud eller hotell alls i Alghero med tyska bolag. Hm... Skumt! Frågan är var man ska bo då? Är det någon som bott i närheten av dessa flygplatser och kan tipsa om hotell i så fall?

• Katja76

Tack för länkarna!
    Jag har tyvärr insett att de tyska resebolagen bara har resor till östra och södra Sardinien. Visst kan vi boka hotell och flyg separat och sen hyra bil, men det hela blir ju bra mycket dyrare då... Någon annan som har bott på östra sidan och har några tips?

• Katja76

God Morgon,

tack vad gulliga ni är som kollat

TUI finns, men de har inga resor till Alghero, bara till öst- och sydkusten.

Ja, alltså charterflyg finns ju till de ställen ovan, men inte till Alghero. Med Ryanair vill vi inte flyga eftersom flygplatsen ligger för långt bort.

• Katja76

Vad jag menade var att Ryanairs flygplats i Tyskland (Frankfurt-Hahn)ligger för långt ifrån den stad där vi bor

Vi ska till en resebyrå imorgon igen och hoppas vi får en bättre försäljare denna gången!

• Katja76

Hej igen!

Ville bara säga att vi äntligen bokat resan nu - till Sicilien! Jag hittade inga prisvärda hotell på Sardinien eftersom nästan all låg i Costa Smeralda. Sicilien var dock inte heller billigt, vi betalar sammanlagt 520 Euro (ca 5000 kr) för 1 vecka på 4-stjärnigt hotell i Giardini Naxos. Är det ett okej pris? Det är ett familjehotell med massor av aktiviteter för lillen, så det blir nog bra Vi åker 19-26 september, då borde det väl fortfarande vara bra väder eller? Det ska bli såååå härligt!

Svar på tråden Sardinen vs. Sicilien med småbarn?