Jag tycker skägg är en annan sak, könshår blir max 3 cm eller så men skägg är som huvudhår och växer i evighet typ. Långt skägg är dessutom något opraktiskt för många (måste tvättas osv) men så är det knappast med könshår eller benhår. Speciellt benhår är sällan i vägen. Där är det bara en fråga om estetik, till skillnad från skägg.
Jag håller med rebecca81. Visst, den här tråden är om rakning och så, och det är absolut tillåtet att raka och diskutera det, MEN det är också viktigt att ibland poängera att det inte är lag på att raka och sminka sig. Det är lätt att få intrycket av att "alla" håller på, eftersom de som håller på diskuterar det i trådar här men de som inte håller på har ju inget att diskutera. Finns ju inga trådar om att "idag sminkade jag mig inte" eller "är det nån mer som inte försöker hitta ett bra ställe att vaxa benen på" :D. Visst ska man göra som man själv vill och strunta i andra, men det är inte så lätt som det låter. Jag rakar bara benen när jag får lust, och aldrig på vintern - jag förstår att du, pickolina, inte har problem med det, men det finns folk som har. Och då kan man ju tycka att det är deras problem och inte mitt, men även om jag inte skulle raka mig för andras skull så är det inte så himla kul att få kommentarer om det, och det händer faktiskt rätt ofta. Jag känner dessutom killar som tror att ALLA tjejer är vaxade överallt nedanför näsan - helt seriöst - och trots att jag själv anser att jag är snyggare som jag är så har jag lite fobi för att träffa en sån kille, inleda nånting och sen få en massa kommentarer när kläderna åkt av. Det är inte så himla lätt att inte bry sig om vad andra tycker i ett sånt läge.
Så jag tycker absolut att det är på sin plats att ibland inflika att det finns folk som gillar hår.