Inlägg från: tattar-Emma |Visa alla inlägg
  • tattar-Emma

Hur mycket könshår ska man raka?

Du har tre månaders returrätt, så det går att köpa och utvärdera. Tamponger är ju också lite trixigt i början =)

• tattar-Emma

Ah, jag tyckte de var luriga i början (när jag var 13 år alltså). Visade sig senare att jag lutar åt höger inuti så det kanske var därför. Eller så har jag bara tummen mitt i handen :D

• tattar-Emma

Carebear

Huh? Så du frågar tjejerna på första dejten om de rakar sig, för vet du inte det vill du inte träffas igen? Eller dejtar du bara tjejer du redan sett nakna? :D

• tattar-Emma

CareBear

Haha, jag blir inte provocerad, men jag tycker det är en intressant förutsättning för kärlek. Och så undrar jag om din tjej kommer fortsätta hålla på om 40 år och om det annars är ett skäl till skilsmässa? :D

Missförstå mig rätt, jag skulle inte vilja ha en helrakad kille om jag fick välja, men träffar jag nån som tycker att sånt känns viktigt får han väl hålla på och så får jag hoppas på att han tröttnar. Jag går inte på könshår när jag väljer livskamrat.

• tattar-Emma

CareBear

Kan vara svårt att tro, men jag håller inte koll på din frus mutta :D.

• tattar-Emma

pickolina

Men nu säger du ju samma sak som CareBear. Om du skulle träffa nån och han inte vill raka längre när han blir lite äldre, då skulle du dumpa honom. Vad är skillnaden?

• tattar-Emma

Jag håller med om att det är skillnad att dumpa nån efter några veckor och efter några år, men jag räknar det inte riktigt som att dumpa om förhållandet knappt börjat. Alltså tolkade jag det du pickolina skrev om att dumpa nån som slutade raka sig lite annorlunda än du menade det. Jag brukar inte räkna förhållandet som förhållande förrän efter flera månader, och vid det laget har jag ju bestämt mig för om jag tycker han är läcker eller inte.

• tattar-Emma

pickolina

Jag skulle nog också dumpa en som slutade tvätta sig, men det är en annan sak tycker jag. En kompis till mig är ihop med en långhårig kille och säger att hon inte vet hur hon skulle göra om han klippte sig. Hoppas för deras skull att hon ångrar sig, för jag är inte helt säker på att han kommer vilja ha kvar håret om tio år, inte om man tänker på vilken utbildning han läser, dvs var han kommer jobba när han är klar. Man får ju räkna med att saker ändras så man inte vill ha samma utseende hela livet. Men det gäller ju som sagt inte hygien.

• tattar-Emma

Jag tror det, fast jag har ingen koll. Antagligen växer det ungefär lika snabbt som håret i armhålan.

• tattar-Emma

pickolina

Jag ser nog inte det som ett problem, jag och mina ex har ändå inte hållit på med samma saker i sängen mer än nåt halvår i taget. Räknar absolut inte med att min partner kommer se likadan ut hela tiden och räknar inte heller med att det kommer bli problem. Sakar ändras. Det är därför rakning är så oväsentligt. Under en viss tid kanske vi håller på med det, längre fram gör vi det inte, det har inget att göra med hur kul vi kan ha i sängen.

• tattar-Emma

pickolina

Visst, alla är vi olika, jag har inga problem att göra både det ena och det andra trots hår :D.

• tattar-Emma

pickolina

Mm, och jag kanske kommer över min fobi för navlar, det är ju inte helt omöjligt. alla har vi problem med nåt :)

• tattar-Emma

Kanske hör ihop med nymoralismen? Jag är ju alltid tio år bakom så jag är fortfarande up for anything i sängen :D. Men i vissa trådar, som den här och den om smisk, verkar många väldigt begränsade sexuellt. Det måste vara vissa saker (rakat/hår, bdsm/vanilj), annars funkar det inte.

Obs, detta är inte riktat mot nån särskild utan är en ny teori som jag ska fundera mer på.

• tattar-Emma

pickolina: jag tror iofs det där varierar stort mellan olika kretsar, folk tenderar ju att ta efter varandra, så du borde nog fråga ett bredare spann av människor om det ska bli helt rätt. Trender kan variera stort mellan olika håll i Sverige.

• tattar-Emma

pickolina

Hehe, jag tänker tvärtom. Ju färre partners desto smalare bild av vad som är "normalt". De som jag känner som har starkast idéer om hur saker ska vara brukar vara samma som konsumerar stora mått av "relationsfilmer" men inte träffar så många tjejer. Av dem som jag känner alltså, disclaimer disclaimer.

• tattar-Emma

pickolina

Det jag menar, de som jag känner som tycker sånt är viktigt är de som har plastiga, tillrättalagda modeller som största erfarenhet. Dvs, de som har rik erfarenhet av verkliga människor tycker inte att saker som rakning är lika viktigt.

• tattar-Emma

pickolina

Jag tycker det är begränsande att inte gilla mer än en sak. Alla har ju favoritgrejor, men de kan variera och jag tycker omväxling är mest spännande.

Alla är ju olika och det är inte fel i sig att bara gilla tex bdsm, men *jag* tycker att det mesta är lika roligt - fast på olika sätt - och skulle inte vilja ha det annorlunda.

• tattar-Emma

Kul pickolina! På vilket sätt har det ändrats?

• tattar-Emma

pickolina

Vad kul att du ändrat uppfattning, det är så härligt med folk som kan göra det! Helst vill jag skriva att jag också gjort det, men det har jag i ärlighetens namn inte, men jag lovar att jag gjort det i andra frågor tidigare :D. Skyller på att jag är så mitt emellan i den här frågan och bara tycker att det inte är/bör vara en big deal ;)

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?