Inlägg från: CareBear |Visa alla inlägg
  • CareBear

Hur mycket könshår ska man raka?

rebecka81

Du lär få ligga i om du ska få sista order i den här diskussionen....ha ha

Vilken nobel anledning du har att skriva i dne här tråden.... "Om jag då säger att det är otrendigt, vilket det är, så kanske en och annan kvinna som önskar att de vågade låta bli faktiskt gör det eftersom uppenbarligen inte ALLA tycker att det är det enda rätta att göra"

Tror inte alls det är så många som rakar sig mot sin vilja eller många som gör det upplever det som jobbigt.
    Ser vissa tendenser här.... Varför inte få alla tjejer att sluta sminka sig också när du ändå är igång....

Det är ju säkert också jobbigt/tidsödande och är ju säkert också många gånger för att man vill vara fin för nån annan än sig själv.........

• CareBear

brud2008

Jag har också varit med både rakade/ansade/orakade tjejer och så är upplever jag det.

Orakat:

Mer lukt (i alla fall de jag varit med)
    Inte speciellt snyggt med "buske"
    Hämmande att utföra orals*x (och JA man får hår i munnen)

Rakat:

Snyggare
    Mjukare och "mysigare"
    Man kan hänge sig åt att göra det skönt för sin partner utan risken att svälja massa småhår (usch).
    Fräschare (de som säger att rakat blir svettigare, tvättar sig inte deras partners innan s*x orakat eller inte??)

Så hur man upplever det är ju uppanbarligen ganska olika. Ocg jag precis som Pickolina föredrar nog i alla fall kort "stubb" som man kan få på ett par dagar före långt och mjukt burr....ha ha

Det var nån annan som skrev att skäggstubb inte är nåt problem eftersom det är först när det blir flera cm det stör. Min fru tycker tvärtom att det sticks när vi pussas när jag har 2-3 mm skäggstubb och är därför "tvungen" att raka mig nästan varje dag. Men vad gör man inte för sin älskades skull och för att få pussas lite mer........= )

• CareBear

Glömde fördelen med "friktionen" som blir när båda två är rakade och man har s*x.
    Mucho trevligt........

• CareBear

CCC

Naturligtvis är det inte "bara" en rakad m*s som gör det. Det finns väl tonvis med saker som är viktigare när man söker partner men varför inte få både och?

Alltså en partner som är intelligent, varm, omtänksam, har klass osv osv OCH är rakad? Varför nöja sig med mindre om det är det man föredrar? Självklart skulle man ju inte välja nån som är dum i huvudet, självupptagen, ego men också rakad.........

• CareBear

Sant i och för sig att jag inte skulle dejta nån som inte friserar sig därnere.
    Det är väl inte konstigare kanske än nån som inte skulle dejta nån som är för kort, lång, rakad, långhårig osv osv......

Som tur är har ju jag trots mins skyhöga krav hittat nån som lever upp till dem ock även är rakad.........= )

• CareBear

Midsommarbrud06

Bevisligen har inte alla de problem som du nämner i samband med rakat kön.
    Har aldrig varit ihop med eller ens dejtat nån tjej som haft såna problem trots att de varit rakade.

• CareBear

Gillar den här raden.....

"Börjar bli trött på att skicka iväg alla tjejer till apoteket för att köpa svampmedel"

ALLA tjejer....snacka om att generalisera.......

• CareBear

K-76

Intressant....verkligen. Och ja jag frågar det på första dejten. "Har du svamp?".......

tattar-emma

Vet inte om jag bara har tur men utan att nämna antalet kan man väl säga att 9/10 jag dejtat efter tonåren har väl varit mer eller mindre rakade. Det var LÄNGE SEN jag träffade på en yvig buske i all fall (som tur är). Och visst skulle jag kunna vara med en orakad tjej när jag var singel. Skulle hon däremot inte vilja raka sig så har jag svårt att se att vi skulle kunna dela framtiden ihop hur provocerande det än må låta i dina öron.
    Och jag är absolut inte ensam. Flera i min bekantskapskrets av båda kön som inte skulle vilja vara ihop med nån som inte rakar sig.

• CareBear

CPH

Engelsmännen kanske inte är så fåfänga.......= )

Nä då, skämt åsido så tror jag inte det är en svensk företeelse i alla fall.
    Vi har ganska många amerikanska vänner och där verkar det inte spec ovanligt att både tjejer och killar rakar sig.
    Sen kan det ju säkert vara mer eller mindre populärt i olika länder.

• CareBear

tattar-emma

Hmmm du fattar nog inte vad jag menar riktigt. Min fru var ju inte direkt rakad när vi blev ihop och jag gjorde ju inte slut för det eller?

Hade ju kanske inte älskat om hon inte hade lust att börja raka sig men det problemet finns ju inte så.......

martinibruden

ironi......

• CareBear

addicted

Hmm skulle dra till med en gissning att det kan ta runt 1-2 mån innan håret där blir 1 cm efter att man helrakat sig.
    För mig (man) så kliar det inte när jag är nyrakad eller det växer.

Samma sak för min fru.

Vet dock att det är lika många som klagar på att det kliar när det växer som säger att det inte kliar alls så du får väl testa själv.......= )

• CareBear

addicted

Verkar ju som du bara vill ha det svaret som passar dig bäst hellre än sanningen så......

• CareBear

addicted

Troligtvis så låter ju de som rakar sig regelbundet inte håret växa 1 cm eller mer och det kan ju därför vara svårt att säga exakt hur lång tid det tar.
    Kan ju som jämförelse kanske säga att om frugan låter bli att raka sig på en vecka så kanske det hinner växa runt 2 mm.

• CareBear

Pickolina

Min erfarenhet är faktiskt liknande din ang rakade/orakade partners.

Alltså de som jag varit med som varit rakade har i majoritet varit mer erfarna sexuellt, "vildare" och mer nyfikna på att testa nya saker i sängen än de som varit "som gud skapade dem" så att säga.

Vet inte vem som ett par sidor längre bak frågade vad som skulle hända om man blev kär i en gammal vän och man hade sex och nya kärleken skulle visa sig vara orakad.

Kan ju säga att min fru inte var rakad när vi träffades men att det inte dröjde spec länge innan hon självmant började raka sig. Skulle hon dock vara av åsikten att hon aldrig ens skulle kunna tänka sig det så vet jag faktikst inte om vi blivit ett par. Kan ju tyckas ytligt men jag tänder som sagt vad inte på "hår i munnen".

• CareBear

Trägen vinner...... Bra jobbat av alla "rakningsmotståndare" att få andra sidan att se "sanningen".........ha ha

• CareBear

martinibruden

Skulle jag bli provocerad av ett inlägg från nån på bt som bara följer gängse norm här? Tror inte det faktiskt......

Svart eller vitt? NEJ jag skulle inte lämna min fru om hon av medicinska skäl inte kunde raka sig men det trodde jag ärligt talat de flesta här fattade. Som skrivet tusen ggr innan så finns det inga såna hinder och inte heller känner hon nåt tvång att raka sig utan gör det för att hon föredrar det så precis som hon föredrar rakat på mig också.

och JA en halv cm är ca en halv cm för mycket hår för de mest inbitna rakförespråkarna som mig även om jag i en perfekt värld hade kunnat tycka det är ok.

och NEJ jag är varken nån "machokille" eller ser min fru eller andra kvinnnor som objekt rakade eller inte. Att jag föredrar rakat är väl inte konstigare än att en del gillar när deras partner är långhårig, blåögd, vältränad eller kurvig. Alla har olika saker de gillar/tänder på eller hur? JAG tänder inte på ett hårigt k*n eller kvinnan som har det. Varför är DET så provokativt?
    Finns fler anledingar till varför jag tyckker så. 1. Det ser bättre ut (man ser ju bevisligen mer av m*sen). 2. Man slipper "hår i munnen" (ja det är störande med hår i munnen). 3. Skönare friktion med två rakade k*ön emot varandra när man har s*x. 4. Fräschare (min åsikt och många andras, helt ok att tycka annorlunda).

Over and out......(Tills jag får svara på nästa tröttsamma inlägg....)

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?