ngr saker kring operationen
Hej igen!
Tack för alla tips hitills.
Är det någon som vet ngt bra ställe man kan köpa sport-bh att ha efter operationen med knäppning fram?
Bor i Stockholm.
Kram!
Hej igen!
Tack för alla tips hitills.
Är det någon som vet ngt bra ställe man kan köpa sport-bh att ha efter operationen med knäppning fram?
Bor i Stockholm.
Kram!
jag fick en från AK vilket de provad på mig strax innan op. Casall med lite nät i ryggen,
Jag skulle ha det runt midjan innan op och eftersom jag hade drop innan jag gick in det gick inte att dra det över huvudet och då kom jag på att det gick att dra på ned ifrån.
De är dyra 3-400skr men det är dina bröst också, jag litar på att ak ta de bästa och därför litar jag på att casall är bäst.
(det hade min kompis också- finns en som ett bh och hon op på kirurg centrum)
Stay in Place Superzipper med dragkedja fram är populär i sådana här sammanhang. Finns bl.a. hos på Team Sportia i PUB Hötorgshuset. Finns hos återförsäljaren Timarco, Karlavägen 50. Du kan näthandla hos dom, adressen är namnet följt av punkt se.
Köpte M fast jag med svårighet kränger mig i S i vanliga fall. Nu använder jag M utanpå S och stoppar ner mp3:n mellan när jag springer. Det ger något extra stöd också. Jag hade förresten inga svårigheter att kränga saker över huvudet. Det gjorde jag morgonen efter operationen. Lycka till!
fiore: såg den andra tråden du startat. Vill bara säga att köp en LITE större än du normalt har, brösten är svullna efter operationen. Jag använder Stay in Place sen många år när jag springer. Var ju van att ha S (70-75 cm och jag är 76 under brösten). Den sitter alltså SUPERTAJT. Hade ALDRIG kommit i en sån direkt efter op. Hade jag däremot varit van vid att den satt lite mindre tajt (storlek M) så hade den funkat efteråt också. Det gäller ju att inte stoppa cirkulationen, för läkningens skull, och jag hade den dygnet runt ganska länge. Tycker fortfarande det känns bäst att ha en tunn sport-bh på mig när jag sover. Har då Swegmarks med nät baktill, strl. 75, köpt på Lindex. Jag skulle ALDRIG springa i den, eftersom jag är van vid mycket tajt och stadigt, men att sova i känns helt okej. (Är det nån annan som tycker lite stöd när man sover känns bäst, eller är jag konstig??)
Nä samma här, vill också ha en sportbh på mig när jag sover, känns "säkrast" så :)
hej
jag är lite dålig på det här med att chatta..startar nya trådar hela tiden.. :)
då bör jag köpa en L. Menar ni att ni sover med bh jämt efter operationen? Jag som gillar att sova i t-shirt...Känns det konstigt annars?
fiore
Det är väl så att man fortfarande är så försiktig med brösten, det är ca 3 månader sedan jag opererade mig. Så jag vill gärna ha något som "skydd" när jag sover.
Ngr andra frågor...hur lÄnge måste man vänta till dess att man kan ha en vanlig BH?
Opereas 12 juni och tänkte ev åka utomlands i slutet av juli, vet att jag inte skall sola på ärren och tejpa dem, men kan man ha en bikini 6v efteråt tex?
Har en aktiv UNDERBAR dotter på 8 månader, min man kan vara hemma första 3 dagarna med henne sen fasar jag för att jag ska lyfta henne osv..
Hur upplevde ni smärtan? Hur långt efetråt kände ni att ni inte kunde lyfta osv??
Tacksam för alla svar!!!
Godnatt!!
Jag mådde jättebra efter op, även om jag hade ont osv. De första två veckorna "gick" det bara inte att lyfta något mer än typ en mjölkförpackning. Jag lovar, det gick bara inte! Skulle tyvärr aldrig kunnat vara ensam med ett barn som måste lyftas förän efter en dryg vecka.
hej fiore! du hittade hit igen! jag vet.. jag var inte heller så bra i början. Det är olika för alla men jag ska ha sport bh 3 v dag o natt och sedan upp till 3 månader på dagen.
kan nog ta av det kortare perioder.
Vara berädd att det kommer att vara jätte svårt att lyfter din dotter..
och egentligen DU SKA INTE LYFTER NÅGOT TUNGT
kram..
Hej igen!
Tack för svar! Ursäkta dumma funderingar..men man måste ju få fråga lite...??? Eller?
Ca 6v efter operationen planerar vi att åka utomlands, hoppas att det går att vara i bikini då??? El?
Vet att man ska tjepa ärren och man kan ju ha en bikini som går över ärren...
Kramar!!