Money money..
När börjar man spara och hur mycket har ni andra sparat??
jag vill ha mer än vad jag har råd med :(
När börjar man spara och hur mycket har ni andra sparat??
jag vill ha mer än vad jag har råd med :(
Vi börjar spara ett år innan, 1000:- i månaden. Så det blir ca: 11.000 kr i slutändan. Sen får vi lite bidrag från föräldrar kanske sammanlagt en 8000:-. De resteraden 7000:- kommer vi ta lån på.
Så det blir väl ca: 26.000:- i slutändan.
_Cinderella_
vilket år och datum ska ni gifta er och stort eller litet bröllop?
Själv ska jag gifta mig 14 juli 07 och jag känner nervositeten redan.....
Trollungen
Vi gifter oss den 19 maj 2007. Jo jag känner nervositeten nu också. Plus att vi förlovar oss om 12 dagar :) ska iväg o kolla på lite lokaler nu med o förhoppningsvis ha det bokat innan maj är över.
O glömde säga.. det blir väl mellanbröllop med 45-50 gäster. Har inte riktigt finslipat listan än. Men fler än 50 blir det inte, min drömlokal tar bara 50. Plus att jag personligen tycker att det är en bra gräns.
Kommer antagligen spara ca 5000 kr tillsammans i ca 12 månader innan, och de pengarna ska räcka :)
Vi började spara i februari -05, och vi gifter oss i september -06. 2000:-/mån sparar vi. Budgeten är satt till runt 65000:-, men det blir väl antagligen dyrare i slutändan
Skattepengarna kommer ju sen också.
Jo, de underbara skattepengarna gjorde så jag hade råd med min klänning. Jag bara älskar mitt jobb just nu för att de drog för mycket skatt :)
Två tipps ang ekonomin inför bröllopet är att spara men oxå dela upp utgifterna under det kommande året. Då blir det inte så mycket att betala i slutänden. Sen är det bara att sätta upp en budget och verkligen försöka hålla den. Tänk noga igenom vad ni anser vara viktigt och vad ni vill lägga pengarna på. Ett mindre påkostat bröllop kan vara minst lika romantiskt och minnesvärt som ett stort där man kör rubbet. Det är ni som avgör vad ni vill lägga era pengar på och hur mycket saker och ting får kosta. Inget är rätt eller fel.
Lycka till
Jo, vi gör förutom att lägga undan 1000:- i månaden så köper vi något litet till bröllopet varje månad.
Det är både kul o kännas som att det "drar" ner budgeten en aning.
Tack för alla råden :).
jag var inne i en brölllopsbutik i mars i år och skulle titta på en klänning....expediten frågade när det var dags och jag svarade henne. Hon skratta lite, sen sa hon att då e det ju ingen bråska. Kom in nästa år samma tid så hjälper jag dig. Tycker ni att hon gjorde rätt??
jag e rätt mullig och det kan ta tid att hitta en som man trivs i,eller??