Inlägg från: Fru Cinderella |Visa alla inlägg
  • Fru Cinderella

Money money..

Vi börjar spara ett år innan, 1000:- i månaden. Så det blir ca: 11.000 kr i slutändan. Sen får vi lite bidrag från föräldrar kanske sammanlagt en 8000:-. De resteraden 7000:- kommer vi ta lån på.

Så det blir väl ca: 26.000:- i slutändan.

• Fru Cinderella

Trollungen

Vi gifter oss den 19 maj 2007. Jo jag känner nervositeten nu också. Plus att vi förlovar oss om 12 dagar :) ska iväg o kolla på lite lokaler nu med o förhoppningsvis ha det bokat innan maj är över.

• Fru Cinderella

O glömde säga.. det blir väl mellanbröllop med 45-50 gäster. Har inte riktigt finslipat listan än. Men fler än 50 blir det inte, min drömlokal tar bara 50. Plus att jag personligen tycker att det är en bra gräns.

• Fru Cinderella

Jo, de underbara skattepengarna gjorde så jag hade råd med min klänning. Jag bara älskar mitt jobb just nu för att de drog för mycket skatt :)

• Fru Cinderella

Jo, vi gör förutom att lägga undan 1000:- i månaden så köper vi något litet till bröllopet varje månad.

Det är både kul o kännas som att det "drar" ner budgeten en aning.

• Fru Cinderella

Trollungen

Hmm.. tyckte jag var rätt otrevligt av henne. Själv var jag o kollade på brudklänningar första gången i december o sa att jag ska gifta mig i maj.

Jag kommer beställa min klänning i september så att jag har den till december i år..

• Fru Cinderella

Trollungen

För om du gifter dig i juli så är det ju lite tight att beställa klänning i mars.

Svar på tråden Money money..