helmina
Har en fråga till dig som har barn... :) Bakgrund: Vi håller på o letar lägenhet o har hittills velat flytta till centrala Göteborg, men nu funderar vi på att istället söka oss till Angered centrum, för att kunna få en större lägenhet än vi har nu o inte alltför hög hyra. (Nu har vi en stor 2a) En anledning till detta är att vi gärna vill ha barn inom några år, och vi tänker att en liten tvåa, som är vad vi skulle kunna få på Guldheden, snabbt skulle kännas för liten med barn.
Mina frågor är: Hur stor lägenhet har ni nu? Har ni flyttat sedan ni fick barn o vad hade ni isåfall innan? Hur snabbt tror/tycker du att en 2a börjar kännas för liten - när barnet är 1 år, 2 år? När börjar en 3a kännas för liten, om man har 2 barn - när de är ca 1 & 3 år, ca 2 & 4, eller...?
Planen är att nästa bostad, efter den nya lägenheten som vi hoppas få snart, skulle bli ett hus i tex Kungsbacka. Därför vill vi helst kunna bo i lägenheten några år, innan vi behöver en större bostad...
Det här blev jättelångt, hoppas det inte är för rörigt... ;) Och hoppas du har tid o lust att svara! Jag känner inga med barn så jag kom att tänka på dig... :) Tack på förhand!!