• MrsGlantz

varför ¨så många arga på BT?

Tycker att i vilken tråd jag än går in i så hittar jag flera agressiva tankar och funderingar. Jag ställer mig frågan varför? Visst, många gånger sker det missförstånd när man bara använder sig av skrift, men ofta är det rena dumförklaringar eller översittarpåhitt! Är det många konflikträdda där ute som inte vågar tycka till i verkliga livet och agerar ut på BT eller vad är det frågan om?! Kom igen nu tjejer och killar! Kan vi inte sprida lite härliga vårkänslor även här inne!! Vi är dock här för en härlig och rolig händelse som komma skall, bröllop!!
    GLADA MINER!!!! :D :D :D :D

• Svar på tråden varför ¨så många arga på BT?
  • Jenny Luks

Jag tycker precis tvärtom. Jag är så trött på medhårsstrykningarna. Man kan ju inte skriva nåt som tyder på nåt slags ifrågasättning, förrän nån ropar att man ska var GLAAAD! Urk nä!

• Dorothy

Vårkänslor, visst är de underbara?! Man blir allt lite mer kär på våren. :)

• Ell

Jag håller med dig, TS! Alldeles för många personliga påhopp och elaka kommentarer här...men de flesta är ju ändå glada och trevliga i tonen, de otrevliga är ju de man lägger mest märke till och kommer ihåg. Tyvärr!

Kom ihåg att låta de negativa sakerna åka ut genom andra örat igen. Eller ska man säga genom andra ögat, man läser ju. :)

• MrsGlantz

Absolut ska man inte alltid tycka likadant, men det finns ju många sätt att säga det på, eller har jag missat något. Jag brukar inte vara otrevlig bara för att jag tycker något annat...... hoppas jag....

• MrsGlantz

Ell: Helt riktigt! Håller med dig, att man ska låta det glida förbi! Jag blir bara så förundrad över alla människor som orkar vara arga...hihi...intressant...

• Skogstigern

Jag håller verkligen med dig, det är väldigt många starka viljor på BT!

En av orsakerna tror jag är jakten på det perfekta bröllopet, vad det nu är. Vetskapen om hur andra vill göra sitt drömbröllop kommer fram på forumet, och tillsammans med tv och tidningar jagas prestationen framåt mer och mer tills man förlorar sig i detaljer och glömmer vad som var viktigt egentligen.

Mitt tips till alla är att ta en promenad med din blivande i vårvädret, andas och ta det riktigt lugnt och försök stressa av innan allt går överstyr! Tänk på doften av utslagna rosor och var glad att du har en älskling!

• Dorothy

Kom på att jag kanske borde svara på frågorna också. Kom av mig bland vårkänslorna. :D

Det är mycket enklare att skriva elakt och argt på nätet till någon än att säga det öga mot öga förstås.

Jag tycker att man ska se BT som vilken mötesplats som helst. Man kan ju alltid fråga sig själv om det man skrivit är något som man skulle säga till någon IRL. Om inte kanske det är dags för en omformulering?

• Fröken Memma

Jag tycker nog inte att folk är särskilt arga här. Tvärtom hjälpsamma, oftast oerhört positiva, och kommer det någon som är upprörd och arg så brukar det bara vara en kort stund. Jag tycker heller inte folk är överdrivet elaka. Och de personlgia påhoppen är så få att de är som en utrotningshotad fågelart.

Sedan är det ju också så att BT är ett forum för att slippa IRL. Här kan man ta upp sin knäppa mamma, M2b eller vem det nu är, och så ställa frågan: Är det jag eller han som är knäpp?

Jag tycker inte vi ska sträva efter att få BT till bli verkligheten. Själv känns det bra att kunna ställa konstiga frågor utan att behöva vara rädd för personliga konsekvser, eller om min syster slutar snacka med mig. Jag gillar också att få vara anonym så att det inte sprids till min familj och arbetsgivare.

Så jag tycker BT är jättebra som det är. Kanske till och med lite väl snällt i bland... Snälla flickor kommer långt men.....

• Skogstigern

Be om ursäkt är också en viktig sak, om man nu har formulerat sig illa som någon har tagit illa vid sig av.

Och ännu en viktig sak, att inte försöka vrida och vända alla saker till det mest negativa. Ibland känns det som att folk letar efter något att slå ner på.

Bröllop är härligt, bröllop är starten på något nytt!

• Dorothy

Fröken Memma -

BT lär nog aldrig bli som verkligheten. Att vara anonym är hur bra som helst, särskilt när planeringen är lite hemlig och man vill ställa konstiga frågor. :D

Grejen är den att man bör vara lika trevlig mot folk på nätet som i det vanliga livet. :)

• MrsGlantz

Kul att läsa alla inlägg... och se! Det verkar vara ett tema som får många av oss att tycka till... hihi! Jo, jag håller med föregående skribenter att de flesta absolut är trevliga, omtänksamma och peppande! Och inte ska man hänga upp sig på de som "hoppar på", det är bara det att jag är så intresserad av människan och dess roll på internet, lät väl djupt...hehe. Någon verklighet lär det aldrig bli här och bör inte heller bli, helt sant...men precis som Dorothy säger, "...lika trevliga här som i vanliga livet..."
    sist men inte minst.... lyckönskningar till allas bröllop!!!!

• E-tuna

Jag håller med TS...o säkert några andra på denna tråd...Nu är ju detta ett forum, och där får man ju vara beredd på att alla har åsikter som dom vill framföra MEN- detta måste göras på ett schysstare sätt, utan personliga påhopp...dessa trådar är till för ALLA och att vara ifrågasättande eller undrande över något/någon behöver inte gå hand i hand med att vara otrevlig eller respektlös!
    Vårkramar till er alla...

Svar på tråden varför ¨så många arga på BT?