Januari 2007 ny tråd!!
Hej hopp här kommer en till närmare bestämt den 27/1 i Åre gamla kyrka.
Hej hopp här kommer en till närmare bestämt den 27/1 i Åre gamla kyrka.
Hej skidbrud,
Jag bor inte i Åre så det blir till att planera det mesta på distans. Kyrkan är bokad och nu letar vi efter det rätta stället att ha festen på. Vart ska ni vara, några bra tips?
Halloj,
Vi gifter oss i Åre dels för att jag och min blivande man träffades där en gång i tiden och är skidåkare båda två. Sedan ville vi ha vinterbröllop och litade inte riktigt på vädret här i Sthlm.
Vi har ringt runt till några olika ställen och prel. bokat men vi ska upp och titta närmre första helgen i juni för att se vilket som passar oss bäst.
Att det blev just den 27/1 va nog lite av en slump, vi ville helst gifta oss den 3/2 men då har ju som sagt VM börjat. Sedan räknas vecka 4 som lågsäsong och priserna är därför lite bättre.
Hur ser erat upplägg ut på Tott, är det bra?
/Jenny
Kan ju också tala om vilka ställen vi har prel bokat.
Renfjällsgården i Edsåsdalen
Duvedsgården (min favorit en så länge
Hedmansfjällby
Har ytterligare några ställen att kontakta:
Buustamonsfjällgård
Fjällgården
Tottebo
Åre Fjällsätra
Kallgården
Har du några förslag på fler ställen så tar jag tacksamt emot det. Vi letar efter ett mysigt och charmigt ställe där vi kan ha middag för ca 60-70 personer både fredag och lördag samt brunch på söndagen. Sedan är det toppen om delar av våra gäster kan bo kvar.
Skidbrud då har ni förstås en superbra deal på priset. Brukar det vara bröllop på Tott, kanske ska ta och ringa och kolla om de även har ledigt den 27:e
Hur länge få er fest hålla på?
Vart ska du förresten fixa håret och makeupen? Vem gör dina blommor?
Oj vad många frågor det blev, hihi.
Vi har inte bestämt vart vi ska bo ännu, ska börja med att hitta ställe att vara på. tycker dock att erat upplägg låter lite lockande och blir lite sugen på att ringa och höra med Tott Vart ska ni bo?
Exakt så sa kyrkan till oss också men vi tog det som att det va ok och att vi hade bokat. Vilken tid ska ni ha er vigsel? Vår är kl 15.30.
Är de bra på Saxen? måste nästan dit och checka lite nu när vi åker upp i juni. Men ev så kan jag lyckas få med mig min frisör upp till Åre och det hade varit riktigt skönt.
Vad ska du ha för blommor i din bukett, har ni förresten något speciellt färgtema?
För mig är det 9 månader idag, hihi blir pirrig bara jag tänker på det.
Hihi
M.E. du är ju först ut av oss Januaribrudar och jag sist en så länge.
Det är föresten skumt jag tror att jag har skaffat mig ett beroende av BT och jag som trodde jag skulle vara cool-lugn iaf ett tag till
Skidbrud tack för tipset om frisören, ska kolla upp henne ganska så snart om det inte blir att jag får med mig frissan hemifrån.
Hur ska ni göra med kläder, tycker det är ganska så svårt då det mesta i klänningsväg är ganska så bart om axlarna.
Jag vet att jag vill ha en hellång cape med luva över men vet inte vart jag ska hitta den.
Sedan ska jag och min blivande ha moonboots till och från kyrkan , jag vita och han svarta.
Får väl ge mig ut mer på allvar i klänningsdjungeln efter sommaren och testa mig fram.
Hej snö-flingan kul att du har hittat hit.
Vi kommer oxå ha vitt i vårat tema men vi kommer blanda ut med silver och frostat så att temat blir riktigt vintrigt.
Skidbrud får man fråga vad ni har räknat på för budget, vad kostar Tott och middagen där?