• L+J

Januari 2007 ny tråd!!

Jaså det är här ni är allihop! Jag och Skicbrud hade visst lite problem att hitta er och öppnade en egen tråd, men men. Nu är vi samlade igen som det ser ut! :)

Januari 2007
    1.
    2.
    3.
    4.
    5. M.E - Jönköping (Bondstorp)
    6. L+J - Funäsdalen
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13. Ninis07
    14.
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20. Osse - Göteborg, Skidbrud- Åre, makarnoner, Wunja, Ekstrand
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27. Fixit- Åre
    28.
    29.
    30.
    31.

• L+J

Jodå vädret är helt ok, går lite upp och ner men har varit över 25 grader flera gånger så jag klagar inte! Har ärligt talat lite ångest för att jag ska åka hem om ca 1½ vecka; trivs bättre och bättre hela tiden. Ska så klart bli helt underbart att komma hem till sambon igen, men i övrigt är det inte mycket som lockar ... Men men, det blir nog bra!

En bra sak med att åka hem är att det går att planera bröllopet på ett helt annat sätt när man är på hemmaplan, ser fram emot att kunna ringa folk på normala tider igen t ex.

vi har fortfarande inte bestämt vilket vårt slutgilgiga datum blir men lutar åt 20:e eller 27:e. Ska bli så skönt när allt det är klart!

Imorgon har jag min sista lektion för terminen! Känns helt overkligt. Snart sitter man på jobbet hemma i Sthlm igen...

• L+J

M.E. Ja exakt vill jag ha det! Nyfallen snö, och sådär lagom kallt så allt är riktigt frostvitt. Synd att det ska vara en så stor turisthelg bara, hade gärna gift mig på Trettonhelgen som vi planerat! Men när det blir mycket dyrare och svårare att få göra bokningar så låter vi nog bli.

Vart var det nu ni skulle gifta er igen?

• L+J

Blir säkert jättebra hur det än blir!! :)

• L+J

Hej brudar!

Nu är jag tillbaka i Sverige igen och det känns helt OK även om jag tyckte det var riktigt jobbigt att åka därifrån och lämna alltihop. Men det är jätteskönt att äntligen få bo ihop med sambon igen på heltid!

Har ni börjat fundera nåt på bröllopsresa ännu och i så fall - vart ska ni åka? Jag har kollat runt lite och kan tänka mig massor, bl a Malaysia, Vietnamn och Thailand, men det är svårt att hitta något jättefint hotell som inte kostar hur mycket som helst tycker jag. Kom gärna med tips om ni har några bra idéer!

• L+J

Vi kommer också önska oss pengar till bröllopsresa och möjligen presentkort på någon inredningsbutik som t ex IKEA eller Mio. Har man bott ihop i över fem år så behöver man inte en massa saker, hoppas att gästerna förstår det. Resebidrag däremot kunde vi verkligen behöva fast det lär väl snarare bli till reskassan än själva biljetterna eftersom vi tänkte boka långt i förväg. För tillfället är det mest Thailand och Malaysia som lockar, Västindien kan också vara ett alternativ.

Vi har nu preliminärt bestämt oss för att sälla oss till mängden och välja 20 januari som bröllopsdatum eftersom det blir både billigare och enklare än Trettonhelgen. Dessutom hinner förhoppnings även gästerna pusta ut efter allt julfirande innan det är dags för vår fest. Återstår bara att prata med prästen och höra om det går att boka om!

Skidbrud, otippat att ni vill åka skidor på er bröllopsresa! ;) Vi funderade en sekund på kryssning till Alaska men lade snabbt ner de planerna - får räcka med ett midvinterbröllop! Smekmånaden får nog kännetecknas av sol och bad istället.

Snöflingan, eftersom vi nu ska ändra datum har vi INGET bokat, så du är inte sist ute. Ska dock fixa både kyrka och lokal inom de närmsta två veckorna hoppas jag. På lördag ska vi även beställa min vigselring! Apropå det, ska era blivande män göra något med sina förlovningsringar när ni gifter er? Min funderar på att sätta i en sten så det blir lite skillnad på hans ring också, eftersom han inte får två som jag.

Ha det bra alla!

• L+J

Fixit, var har du beställt cape och moonboots? Man måste ju ha fina ytterkläder när man gifter sig i fjällen mitt i vintern :)

K-76, vi bor också i Stockholm och gifter oss i Funäsdalen. Våra gäster bor utspridda i Sverige men de flesta får minst 3-6 timmars resväg med bil. Har fått lite blandade reaktioner hittills men vi hoppas de flesta kommer ändå! Så snart kyrkan och festlokalen är bokade och klara ska vi skicka ut save the date-magneter så att folk får lite förvarning innan själva inbjudan går ut någon gång i slutet av sommaren eller början av hösten.

Sanasol, vi funderar på att ha Av längtan till dig som solosång i kyrkan. Ska försöka hitta minst en till också.

• L+J

Uppdaterar listan ... Nu har vi bestämt oss för att det blir den 20 januari!

Januari 2007
    1.
    2.
    3.
    4.
    5. M.E - Jönköping (Bondstorp)
    6. K-76 - Kiruna, zooran (ej bestämt datum)
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13. Ninis07, NinaHq
    14.
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20. Osse - Göteborg, Skidbrud- Åre, makarnoner, Wunja, Ekstrand, Snö_flingan - Skåne, L+J - Funäsdalen
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27. Fixit- Åre
    28.
    29.
    30.
    31.

• L+J

Hej alla!

Oj vad länge sen jag var här kom jag på.

Vad duktiga ni är som pysslar sådär! Var har ni fått inspirationen från? Jag vill gärna men känner att jag måste se något exempel först så jag får lite idéer om hur man kan göra ...

Har bokat bröllopsresa nu också! Preliminärbokning än så länge men tror nog att vi kommer att behålla den om inget annat superspännande skulle dyka upp. Blir Koh Chang i Thailand två veckor, inkl några dagar i Bangkok.

En annan fråga: vad har ni för budget och hur ska ni betala den? Vi landar nog på drygt 100 000 om vi räknar in resa och ringar och allt, tycker det verkar sjukt dyrt. Alternativet är att vi är på en bygdegård och fixar det mesta själva, då kommer det nog bli lite billigare. Lutar åt det ...

• L+J

Hej alla!

Vi har precis bokat vår resa faktiskt - blir Koh Chang i Thailand! Tror det blir superbra.

I sommar blir det dock lugnt, måste spara pengar. Vi har dessutom bara två veckors semester och inte ens i ett streck så hinner inte med så mycket. Blir lite segling och sol och bad i skärgården, i övrigt inget planerat.

Var uppe i Funäs o kollade lokaler i helgen och har nästan bestämt oss för en jättefin bygdegård vi hittat! Ska bara vänta på ett par sista offerter innan vi bestämmer oss definitivt. Har iaf beställt save-the-date magneter nu som snart ska skickas ut! Kul Kul

• L+J

Skidbrud; japp Vistaprint var det! Jag laddade upp en bild på min sambos föräldrars stuga i Funäsdalen en riktig vinterdag när det skymmer lite. Blev superfint! Ser lite romantiskt och mystiskt ut sådär, precis som jag ville ha det.

När har ni tänkt skicka ut era? Vi har lite problem med att få ihop gästlistan och måste lösa det innan vi vågar skicka ut några ...

• L+J

En annan fråga; vad hade du tänkt ha för varmare jacka, Skidbrud? Jag funderar på att hyra en lång vit fuskpälskappa att ha utomhus. Vi ska åka hundspann eller häst och släde från kyrkan till festlokalen så det lär ju behövas nåt varmt (och fint) att ha på sig då!

• L+J

Skidbrud: Ja vi funderade också på att bara skicka ut magneter till de självklara gästerna. Men jag har börjat undra om inte de gäster som inte får magneter utan bara själva inbjudan kommer bli besvikna om de får höra talas om dem på omvägar, t ex att nån av de gäster som fick en magnet fäller en kommentar om att det var en kul idé eller liknande. Då kanske de fattar att de inte var självklara liksom, och det kan ju inte vara så roligt ... Svårt! Vi beställde iaf 50 st så kan skicka ut till alla inbjudna om vi vill, måste fundera lite till innan vi gör det bara.

Hm ja det lät dyrt med kappan! Kanske är bättre säsong för att leta sånt på höstkanten också, eller vad tror du?

• L+J

Ullkappa sa du? Kanske kan vara nåt... På vilket H&M hittade du den, i Åre eller närmare Stockholm? :)

Nu har jag ÄNTLIGEN hittat en topp i korsettmodell + kjol som jag kan tänka mig att gifta mig i. Ska ta med min moster och blivande svägerskan imorgon för att ta en sista titt. Om jag får deras godkännande köper jag den! Kul kul.

• L+J

Var o kollade på min klänning idag (korsettöverdel från Lilly och tyllkjol från Nixa) med svägerskan och moster och köpte den på studs! Är supernöjd!! Känns skönt att äntligen ha hittat en jag verkligen trivs i. :)Har nästan bestämt mig för att ha hellång slöja till också, det var jättefint! Nu blir nästa steg att leta skor eftersom kjolen måste sys upp innan den sista september (då sömmerskan slutar för säsongen). Kul kul!

Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!