Inlägg från: K -76 |Visa alla inlägg
  • K -76

Januari 2007 ny tråd!!

Hej alla!

Vi ska också gifta oss på trettondagsafton, ett riktigt vinterbröllop ska det bli!

Vi bor i Stockholm med gifter oss i Norrland, så många av våra vänner kommer att få resa långt. Har ni samma "problem", och hur resonerar ni isf kring när inbjudningarna ska skickas ut, så att folk kan få så bra biljettpriser som möjligt, samt tid för att planera sin ledighet?

• K -76

Åh, jag hade också velat skicka inbjudningarna så sent som i oktober, men tyvärr kommer det inte att finnas några flygbiljetter kvar till våra gäster då.

Vi funderade på att stoppa en sten i min blivandes ring till vigseln, men vi får se om det blir av då. Vi har en annan ide om att när vi får barn sätta in en sten/ar på insidan (som ju då skulle symbolisera stjärnor) följt av födelsedatum och barnets namn. Vi får se hur det blir. Som tur var har man ju lite tid på sig att fundera ännu!

• K -76

Snö_flingan: Vi har samma idé om bröllopspresent, alltså pengar till bröllopsresa. Visst är det så att folk kan tycka att det är pinsamt att ge pengar när man kan se exakt vem som ger hur mycket, men man kan ju ge pengarna anonymt på ett trevligt sätt.

Vi planerar en resa till Egypten, och funderar på att ha en "sparbössa" formad som tex en pyramid, som gästerna kan stoppa ner valfritt belopp i, sedan kommer det att finnas ett kort bredvid där alla som gett något kan skriva sina namn.

Jag var på en 30-årsfest där man gjorde på liknande sätt, och det tyckte alla var jättebra. (Att det var en insamling på det sättet var dock i det fallet hemligt för födelsedagsbarnet).

• K -76

Vi har inte ens börjat tänka på solosång.

Personligen har jag lite svårt för smäktande kärleksballader under vigseln, så vi får se om det blir något av det...

• K -76

Jättefin klänning, Skidbrud, och vilket bra pris!

Är det någon som har funderat på vilka blommor som är fina (och prisvärda) mitt i vintern? (När jag var "hemma" i julas och hörde mig för om priset på kallor kostade de 220:- styck, så det är ju inte aktuellt direkt...)

• K -76

Tack för inspirationen, Wunja. Rosor är lite tråkigt, kan jag tycka (men det kommer säkert att sluta med en bukett rosor iaf... ) Hittade en amaryllis som var vit med ljusrosa "kant" (Trentino) om man vill ha stora blommor, och iskonvaljer är ju bara för söta... Ska spåna vidare. Tack igen!

• K -76

Spännande med inbjudningar! Det finns ju hur mycket som helst när man börjar titta... Vi har massor av ideér kvar till vi gifter oss nästa gång

(Våra blev mörkt blå till slut. Vi ville att de skulle sticka ut lite från alla sommriga saker som kommer i samma veva, eftersom vi måste skicka ut dem så tidigt.)

• K -76

Skidbrud:
    Lagom?

Men så här tycker jag: Om det inte hade varit en storhelg hade jag föredragit att få en inbjudan 2-3 månader innan, och haft några veckor på mig att osa, men hade det varit semestertider eller svårt för mig att transportera mig till orten hade jag velat ha lite längre tid.

Vi kommer att skicka våra inbjudningar i dagarna. Detta tycker inte jag är optimalt, men eftersom vi ska gifta oss i Tjotahejti under en stor resehelg, och majoriteten av gästerna måste flyga eller åka tåg i minst 16h för att ta sig dit, behöver de få veta redan nu så de kan boka de billigaste biljetterna. Vi övervägde "Save the date"-kort, men eftersom jag inte tror gästerna bokar resan innan de får inbjudningarna med detaljerna så gick det bort.

Men inbjudningarna blev fina!

• K -76

Om man ska göra några inbjudningar och ska skära till papperet själv så kan jag verkligen rekommendera en skärmaskin, om man kan få tag på någon (finns det ingen på jobbet så finns det ofta i pappersbutiker, typ Matton och liknande om man råkar bo i Stockholm).

Vi skar och vek tom själva ytterkortetkortet (eftersom vi ville ha informationen i en ficka på insidan), vilket jag inte hade trott skulle funka alls, men det blev jättebra. Sambon skar och vek (han är både nogrann och perfektionist, medan jag vill att det ska vara perfekt men saknar tålamod att få det så... ) och jag embossade. Värsta tomteverkstaden. Hur kul som helst!

Försökte ringa och boka håruppsättning igår också... "Ja... Du är ju ute i VÄLDIGT god tid", sa en frisör. "Återkom i...få se...november, så bokar vi in tiden då". Heja landsorten! SÅ mycket is i magen har dock inte jag.

• K -76

Skidbrud: Kiruna

Det är SÅ fint med brun!. Sambon tycker dock att det är 70-tal (sant, iofs...) och eftersom han kommer ihåg 70-talet alltför väl vägrar han konsekvent allt brunt. Och gult. Och orange. Och...

Hur har ni tänkt få dit guldranden, eller kommer korten så?

Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!