Inlägg från: Helly-07 |Visa alla inlägg
  • Helly-07

Januari 2007 ny tråd!!

Hej!
    Jag var med i tråden för längesedan, har tagit en paus från BT. Men nu är jag tillbaka!
    Kort summering:
    *Vi gifter oss 27:e januari i Ulriksdals slottskapell (har äntligen fått boka!) och har festen på Ljunglöfska slottet i Bromma.

*Jag och mina tärnor (2 st) tittade på klänning för någon vecka sedan och jag tror jag har bestämt mig nu, det blir nog en Nixa 467. Passar bra till ett gnistrande snötäcke (tror på snö ). Jag hittade även en jacka att ha över under vigseln, passade på att boka för hyra direkt (så ingen annan "snor" den).

*Igår började jag maila fotografer, har redan fått en del svar, men jag tror jag vill träffa några innan vi bestämmer oss.

*Började leta veteranbil också. Det är ju inte alla som kör på vintern, så man får nog ta det vi hittar. Fick i alla fall svar på en vit RR som hade vinterdäck, kanske ska boka...

*Gästlistan börjar se klar ut, tänkte skicka inbjudningarna i sept/okt. När skickar ni era?

*Bröllopsresan är i princip bokad, vi ska till resebyrån i morgon. Det blir en safari i Kenya följt av lata dagar på Zanzibar (jag längtar ).

*Frisör och smink är bokat.

Nu känns det äntligen som om vi är på gång. Jag tror det var när jag stod där i en vit klänning i provrummet som jag insåg att detta är på allvar! Första veckan på semestern ska jag och m2b ägna åt bröllopsplanering. Vi ska titta på papper till inbjudningar och andra trycksaker, börja spåna på en hemsida, boka präst och kanske lite andra småsaker...

Hur går det för er andra, hur långt har ni kommit? Har jag missat något som jag borde ha gjort redan nu?

Kram
    Helly

• Helly-07

Fixit
    Er meny låter himla god! Vad får ni betala för den *nyfiken*?

Jag har precis suttit ned med min sambo och gått igenom de alternativ till fotograf som jag letat reda på och nu har vi kortat ned listan till 2 st som vi ska boka möte med. Hoppas vi blir nöjda med någon av dem...

• Helly-07

Vi får betala 755 kr/pers för en trerättersmiddag exkl dryck (vi har inte valt meny än). Då ingår lokal, personal, dukning mm. Man får vara rik om man ska ha festen i Sthlm *suck*.

• Helly-07

Kollade menyerna igen och jag skrev visst fel, vin ingick till maten (annars var det ju hutlöst dyrt). Och priset var 775 kr - lite tidigt på morgonen kanske???

• Helly-07

Vi var på resebyrån igår och tittade på hotel till vår bröllopsresa. Varför har vi inte mer pengar??? Det finns så himla fina ställen på Zanzibar, och när vi nu åker dit vore det kul att få lyxa lite... Resebyrån skulle återkomma med prisuppgift för några hotell, jag hoppas verkligen att det inte blir för dyrt

• Helly-07

Vad spännande med hus! Var har ni köpt? Hur stort? Nytt/gammalt?

Jag är också sugen på hus, men vi har bestämt att vi ska vänta några år. Vi bor i Sthlm, så det är ju inte helt gratis här inte... Dessutom jobbar vi nu på varsin sida om stan, så vi vet inte var vi skulle kunna köpa hus...

• Helly-07

Nu har jag köpt klänning !!!
    Det blev min underbara nixa. Fick köpa den som fanns i butiken och kunde pruta ner den 10 %. Känns bra när det är en så stor summa pengar... Tror jag hittade en tiara som jag vill ha också. Och slöja. Och underkjol. Ska man köpa underkjolen eller hyra?

Klännigen ska tvättas nu och några pärlor ska sys på igen, i övrigt satt klänningen som gjuten och längden var perfekt. Jag får hämta den i september, då är den klar. Tyckte först det var en bra idé, men nu har jag funderat lite. Var ska jag göra av klännigen till januari? Jag vill ju inte att m2b ska se den och jag vill inte att den ska bli skrynklig, hummm. Kanske får gömma den i källaren - eller kanske hemma hos mina föräldrar?

• Helly-07

K -76
    Jag ska nog hyra en underkjol. Jag får betala 390 kr för den. Fast jag funderar på om jag inte kan sy en egen billigare...

Jag tittade lite på ditt tidsschema, vad ska du ha för frisyr? Min frisör vill att vi ska ha minst 2 timmar för att fixa mitt hår. Hon fixar min make också, men den tar vi efter håret är klart...

• Helly-07

Oj, listan har jag missat helt, bäst jag lägger in mig...

1.
    2.
    3.
    4.
    5. M.E - Jönköping (Bondstorp)
    6. K-76 - Kiruna, zooran (ej bestämt datum)
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13. Ninis07, NinaHq
    14.
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20. Osse - Göteborg, Skidbrud- Åre, makarnoner, Wunja, Ekstrand, Snö_flingan - Skåne, L+J - Funäsdalen
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27. Fixit- Åre, Superlyckliga - Göteborg, Helly-07 - Sthlm
    28.
    29.
    30.
    31.

Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!