• M.E.

Januari 2007 ny tråd!!

Hej tjejer, inte varit inne på ett tag...så mycket med jobb och skola och allt... Svarar på diverse meddelande från diverse personer nu...
    Jag har läst till svenska och engelska lärare för gymnasiet, så nu är jag klar efter 5 år! Har fått heltidsjobb och provanställning 6 mån m tillsvidare möjlighet på John Bauergymnasiet i Värnamo, en friskola i Ultra koncernen, finns lite överallt i landet...
    Detta känns toppen!! Med tanke på att det är grymt många sökanden på varje tjänst och typ 90 % av tjänsterna är vikariat så känner jag mig ganska lyckligt lottad!

Bröllopet då... vi har ikväll träffat våra cateringtjejer! Börjat fundera på mat etc med dem... känns kul!

KRAM på er!!! Kul att så många nya hittat hit, ni kan väl kopiera vår lilla datumlista och lägga in er???!!!

• M.E.

God förmiddag!!!
    L+J: ja det är ju lite dåligt emd lärartjänster nu... på vissa nivåer... det mesta är ju vik också... Kul att jobba med små barn, jag gjorde det innan jag började plugga.

Ang solosånger: Vi ska ha Du är allt, Shirley Clamp och eventuellt Som en saga av Victoria Krantz... eventuellt en tredje låt också....
    Men det är inte helt spikat ännu, men jag har fått tag i en tjej som ska sjunga iallafall!
    En ung tjej, med mycket talang. Känns kul med någon som man "känner" lite mer...

• M.E.

Åhh vad fin!!!! Grattis vad kul!
    Ett råd: Var JÄTTENOGA med måtten när du mäter dig själv! Fick en klänning därfirån som jag "testköpte" (ska köpa tärnklänningarna därifrån) och jag är inte helt nöjd med passformen, framförallt inte med bysten... Tänkte ha denna klänning på ett bröllop i sommar, får se om jag kan fixa till den själv...

Men annars var det toppenservice och det gick fort! En månad knappt tog det att få den efter auktinen var slut.

• M.E.

Skidbrud! Antar att du löst betalningen nu då via Paypal. Det var ju enkelt när man väl fick "fakturan". Bara och klicka i och godkänna... (för mig iallafall).
    Måtten ska du skicka i inches, inte centimeter, du kan ju fråga i och för sig men jag räknade om centimeter till inches. Hade visst en omvandlare i min mobil.

• M.E.

Skidbrud! Okej, men då så... jag frågade aldrig för jag läste på "min auktion" att det var inches...
    Nu är det bara att vänta då.... pirrigt? Ahh... det är så kul när man har klänningen...allt blir så verkligt... Kikar in i garderoben och resegarderoben då och då på min klänning...

Var och beställde papper till inbjudningskorten idag...så har jag lite att greja med i sommar... om vi inte få huset vi vill ha nu då... (hålla alla tummar) för då blir det totalrenovering!

• M.E.

Hej hopp...
    Jag har köpt papperet på Akademibokhandeln faktiskt... de hade jättefina i vaniljbeige (med lite olika "nyanser", typ flammigt... Jösses, vad svårt att beskriva...) som vi ska ha som inlaga, sedan färdiga fyrkantiga kort i mörkt blått och sen en tjockare silvertråd som håller ihop inlaga med kort.
    På det mörkblåa kortets framsida ska jag stämpla "bröllop", (en stämpel med ordet upprepat flera ggr i en rad) samt att vi stansar ut en stjärna i hörnet längt ner till höger på kuvertet, som är färdiga fyrkantiga i mörkblått också. Blir lite "tredimensionellt". Adresserna skriver vi med silverpenna....
    Vårt tema går i mörkblått, vanilj och silver (alltså stjärnor).

Kommer skicka ut inbjudningarna i september... OSA runt den 20 november.

• M.E.

Skidbrud... Låter jättefint! Jag vet faktiskt inte om det fanns kort i brunt... jag tror det, men är inte helt hundra... De kan säkert beställa om de inte har. De är inte så dyra heller 4,50 kr/st vid köp över 50 st. (jag tycker inte det var så dyrt iallafall...

• M.E.

Skidbrud: Jag tror jag ska håret uppsatt fast att det hänger ner lite baktill... Vill inte behöva oroa mig för håret under kvällen så om det är ordentligt uppsatt så kan ju inte volym falla eller det blir stripigt eller likanande...hihihi... Det sitter där det sitter liksom... Vet att mitt hår har en förmåga att bli platt etc... suck...

• M.E.

Skoj med nya "ansikten" här!

Mörkblått, silver och vitt verkar vara populärt... samma här! Fast vi har inte kritvitt utan mer vaniljvit...

Budget, landar nog på 40-45000 inkl ringarna, ej resa. Tack å lov får vi ju lokalen gratis där sparar vi ju massor! Och ringarna gör min blivandes lillebror så vi betalar "bara" materialet...

• M.E.

Wunja... ahh vad snyggt! Djuplila var ju en bra "touch"!

• M.E.

Vi ska ha ca 70 gäster... maten fixar ett hotell och restaurangprogram så vi får mkt bra pris på mat och servering!

• M.E.

Hej!! Semester??? Nja... London en weekend blir det men inte så mycket mer... sparar som sagt till bröllopsresan! (och till bröllopet)

Här står mycket stilla med planering...förutom inbjudningskorten som står på tur snart.
    Måste ringa kyrkan också och kolla så vi verkligen är bokade. När jag ringde och "bokade" hade de inte kalender till januari så hon skrev bara en lapp! Nu måste det väl snart vara okej att få en klart bekräftad bokning?? Snart bara 6 månader kvar ju!

Någon som vet nåt om specifika regler vid vigsel i kyrkan? dvs antal psamler och klädseln då..

Någon som har någon bra vinterpsalm som inte andas massa jul?!

• M.E.

Wunja - aha! Tack för tipsen!

Åh... Thailand och Västindien låter super! vet inte om vi kommer iväg så långt direkt efter bröllopet, blir kanske till nästa års semester istället. Vi tar nog en kortare resa efter bröllopet istället. Jag vet inte riktigt hur mycket ledigt jag kan ta där i anslutning till bröllopet... (nytt jobb å allt...) Vi vill ju åka till Hawaii då... Jag har varit där en gång innan när jag pluggade och då var ej min blivande med.. Så jag vill åka tillbaka med honom...

• M.E.

Åh vad skönt, Skidbrud! Vad bra att det inte var värre saker som inte stämde! Du får väl stoppa in lite extra eller det är ju inte så svårt att sy in lite i byst och på längden, tack o lov! hihihi
    Glöm inte att skicka en bild sen! Jag vill jättegärna se den!!

Ska beställa mina tärnklänningar snart från china-ekt... Ska mäta mina tärnor nu i veckan då vi alla i syskonskaran ska till min mor nere i Småland och fira hennes 60 årsdag.

• M.E.

Hej, jag tror min bror kommer gå med mig in, han vill det och han är den ende "far" jag någonsin haft... Jag ser det inte som nåt "överlämnande" i den traditionella bemärkelsen, alltså som nåt tecken på att jag inte är självständig eller så. Jag ser det som en fin gest mot min bror som alltid funnits där för mig och ett stort stöd för mig på min bröllopsdag. Är vi två nervösa som väntar så vet jag inte hur det slutar... hihihi...
    Men det finns ju så oerhört många traditioner på bröllop så man blir ju mest snurrig. Vi väljer det som känns bra för oss...

• M.E.

Hej hopp... jag/vi har äntligen börjat m inbjudningkorten! Men just nu hägrar vårt husköp mest, japp det blev klart igår! hihihi
    Vi har bokat DJ/trubadur till festen. Hår och smink är inte bokat, jag vet inte riktigt vart jag ska göra det. Jag börjar ju dessutom jobba på ett gymnasium där det finns frisörelever!
    Annars hänger mycket planering i luften... Bröllopsresa har vi inte ens tänkt på, tror inte vi hinner med det i anslutning till bröllopet ändå. Vi vill ju åka till Hawaii, och det är ju bra om man har ett par veckor då. Jag var så jetlagged i flera dagar när jag var där sist...
    Lycka till allihop med era planeringar!

• M.E.

Hej Helly-07! Vi har köpt på landet utanför Vaggeryd/Skillingaryd, ca 3 mil norrut från Värnamo. Längs med E4an kan man säga... Ligger bra till, typ mittemellan våra jobb! Jag jobbar i Värnamo och min sambos utgångsplats (han är snickare) är i Vaggeryd.
    120 kvadratmeter, så det är inte jättestort men det finns utbyggnadsplaner...hihihi... Tomt på 1700 m2. Lite att renovera men inte jättemycket...
    Ja Sthlm är ju inte det billigaste stället att köpa hus i...

Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!