Inlägg från: K -76 |Visa alla inlägg
  • K -76

Januari 2007 ny tråd!!

Jag förstår, typ ett mullberrypapper. Det är så stora fibrer i att det blir lite "fransigt" när man river det?

Det kommer att bli jättefint! (Själv blir jag sugen på att ha en massa fester så man får göra ännu fler kort...)

• K -76

Skidbrud:
    Ok, då fattar jag! Bra val, vi har också dekorväv på våra inbjudningar Köpte det dock inte i ark på Paduro då vi hittade det på rulle med pris per dm. 10:- totalt, som hittat! Fast vi har silver...

Håret vet jag inte. Vi får se. Men det blir varken rakt upp eller rakt ner

• K -76

Jag är jättedålig på att pyssla och har världens sämsta fantasi, men efter att vi besökt några pysselbutiker (visste inte var de låg, var tvungen att kolla på nätet...) fick vi en massa inspiration, så det kan jag rekommendera. Jag tror vi gjortde 3 olika kort till slut, och valde bland dem. Men som sagt, när man väl kommit igång är det svårt att sluta...

Vi har en budget på 60.000 för festen inklusive en ring till. Sedan kostar vår önskeresa 40.000:- till, bara resan... Pengarna till festen har vi sparade, pengarna till resan kommer vi även att önska oss pengar till. Sjukt dyrt, ja. Men på det här sättet kommer ju ingen av oss (alltså jag och sambon) att gifta oss på igen.

• K -76

Brud-07:
    Vilken kyrka? Vi har också blått (mörkt, mörkt blå) tilsammans med silver och vitt som tema. Ja, det är ju kallt, men det är ju det som är meningen... Förutom att det är väldigt snyggt tilsammans, så klart! När man sedan gör tex dukningen så värmer man upp det hela med massor av ljus. Kommer att bli hur bra som helst. (Tror jag...)

• K -76

Hur många gäster räknar ni med? Det gör ju rätt mycket för budgeten, tänkte jag. Vi räknar i alla fall med 50 gäster, och alltså 60.000 i budget. Har dock inte fått in alla offerter på mat ännu. Det känns som det är där man kan göra de största "besparingarna".

• K -76

Nu har jag bokat frisör! Nu ska jag bara bestämma mig för vem som ska sminka mig också...

Vad gäller maten så har vi tänkt ha 2-rätters från catering, och ha tårtan som efterrätt. Och sist någon typ av nattamat. Det svåraste är att räkna ut priset på alkoholen, tycker jag.

• K -76

Vi skulle vilja åka till Egypten på bröllopsresa, men inget är bestämt ännu...

Ska ni alla gifta er i kyrkor, förresten? Det ska iaf vi, men nu funderar jag på hur man ska täcka axlarna. Inte för att jag tror att baraxlat retar upp Gud, utan för att det ju blir kallt annars... Beror ju på vilken klänning man ska ha, men min har bara spagettiband. Scarf, bollero, cape... Jag vet inte!

• K -76

Jag ringde för att boka make-upen idag. Frågade om de hade bröllopsmake-up. Expediten sa ja, men att de nog skulle bli svårt att få in mig om jag gifte mig i juni, de hade inte tid igen förrän i aug/sept. Då ska det nog gå bra, sa jag...

Är det någon som har bilder på en cape el liknande att ha i kyrkan? Ska nämligen åka till Asien i sommar och hade tänkt sy upp något där. Jag har dock noll och ingen aning om hur det skulle se ut.

• K -76

Skidbrud, vad är det för ring du ska ha?

Jag hitade en fin cape på e-bay, men jag har ingen fantasi, så jag kan inte föreställa mig hur den skulle se ut i kombination med klänningen... Borde kanske köpa den iaf, så kan man ju sälja den vidare, om inte annat...

Hur har ni tänkt undvika att försfrysa öronen på vägen mellan kyrkan och festen om ni åker hundspann/släde? Finns det mössäkra frisyrer, eller är det inte så långt?

• K -76

Öronmuffar är ju en tanke (finns en typ på ebay som man hittar om man skriver in white ear muffs, kostar under 100-lappen med frakt). Funkar kanske om det inte är för kallt...

• K -76

Jag älskar min pappa, men ska inte gå in med honom av flera anledningar. Dels för att jag inte gillar symoloiken i att överlämnas från en mans vård till en annans, och dels för att jag tror det blir väldigt mysigt att stå och spana på gästerna, lyssna på klockorna, och gå in TILLSAMMANS med min blivande. Och jag vet att han skulle uppskatta det mer än att stå därframme och vänta på mig, som han först trodde att han skulle göra och inte riktigt gillade.

• K -76

Jag ar i Asien (inte pa Java, dock, som tur ar...) och passar pa att brollopsshoppa lite. Det ar galet billigt! Kopte tex skor (lader pa insidan, siden utanpa) for 200:- igar, och da fick jag detaljerna specialgjorda som jag ville ha dem. Har bestallt en skraddarsydd kappa ocksa, istallet for att hyra. Den kommer att bli underbar! *glad*

• K -76

Ar det nagon av er som har koll pa ungefarliga priser for att hyra/kopa begagnad underkjol? Funderar pa om det ar vart att sy upp en har, men de skulle ha 400:- for det (oprutat, iofs) och det tyckte jag lat dyrt, med tanke pa att kappan med mycket mer exklusiva material inte kostar mycket mer an sa, och sa ska den ju fraktas hem ocksa...

Min frisor ville att jag hade maken gjord innan vigseln, sa sahar ser mitt program ut:
    10.00 Make
    ca 11.30 Haruppsattning
    14.00 Fotografering (inne)
    16.00 Vigsel
    ca 17.00 Fotografering (ute)

Kommer att betala 1500:- for make (Joe Blasco, sa det borde halla...) och uppsattning.

• K -76

Da fixar jag nog kjolen i Sverige. Tack for hjalpen!

Jag vet inte vad jag ska ha for frisyr, och kan ocksa tycka att 2-2.5 h ar kort om tid, men sager min frisor att hon har sa pass mycket rutin att hon vet att de mest avancerade uppsattningarna, inklusive tiara, sloja, mm, intar tar mer an 2 h for henne att gora sa far jag val tro pa det. Hon visste nar vi skulle till fotografen, sa det var hon som satte tiden.

Har hittat min brollopsparfym har ocksa. Jattesota sma provflaskor, ngn ml bara, for nastan ingenting. Det enda de inte vet vad de ar ar starkta frackskjortor. Det tycker de verkar valdigt obekvamt...

• K -76

Skidbrud; Var i Stockholm hittade du ett så bra pris för hyra av underkjolen?

Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!