Januari 2007 ny tråd!!
Vi ska till Duvedsgården, Millesgården, Fjällgården, Renfjällsgården, Tottebo och Köja fjällhotell samt festlokalen som tillhör Hedmans fjällby. Hmm tror det va alla.
Vi ska till Duvedsgården, Millesgården, Fjällgården, Renfjällsgården, Tottebo och Köja fjällhotell samt festlokalen som tillhör Hedmans fjällby. Hmm tror det va alla.
Skidbrud har du något tips på sminkös eller make-up person som kan göra mig vacker på bröllopsdagen
Hej hej,
Skidbrud jag har några små frågor till dig som bor i Åre.
Går det att fixa naglarna någonstans? Funderade först på att göra det här i Stockholm innan vi åker upp till Åre men kom på att jag med största säkerhet kommer åka lite skidor dagarna innan och jag vill ju inte förstöra nya naglar med av och på tagning av pjäxor.
Ska ni ha någon solist i kyrkan, eller kan du kanske tipsa om någon?
Annars så hade vi det jätte bra i Åre helgen som va men det va fullt ös med att flänga runt och titta på olika ställen. Men oj vad det byggs i Åre just nu, vi kände ju nästan inte igen oss...
Vi har fastnat för Köja Fjällhotell och hoppas nu på att vi får en ok offert från dem så vi kan säkerställa festplats.
Sedan tittade vi också lite på sviter inför bröllopsnatten men vi hittade inte någon toppen bra. Min blivande man ringde dock till Tott och fick reda på att de just nu bygger nya sviter Han måste förövrigt ha pratat med din syster för hon berättade att hennes syster skulle gifta sig helgen innan och det kan ju bara ha varit dig hon menade
Vi kommer åka häst och vagn och jag funderade oxå på hur man skulle undvika en eventuell öronförfrysning och kom på att jag ska ha vita öronmuffar
Hej hej alla glada bröllopsplanerare.
Jag har haft en veckas skön semester vilket va mycket behövligt
Jag kommer gå in med min m2b. Vi kommer att fotograferas innan vigseln då det kommer vara för mörkt efter vigseln för att få bra utomhusbilder och då har vi ju redan sett varandra. Sedan så är kyrkan vi ska viga oss i väldigt liten vilket gör att det lätt kan bli lite väl trångt där framme om pappa skulle ha lämnat över mig.
Jag har förövrigt beställt min klänning nu och det blev en tvådelad från KIK som inte alls är vad jag från början trodde att jag skulle ha. Men jag känner mig helnöjd och stilen passar vekligen min personlighet och den miljön vi gifter oss i
Japp vi har bestämt oss för att ha festen på Köja i Edsåsdalen, de är verkligen supertrevliga och det kommer nog bli riktigt bra.
Hej hej,
Jag ändrade mig i sista sekund och köpte inte KIK klänningen då jag inte kände mig helt 100 med kjolen.
Hittade istället en annan klänning från San Patrick som egentligen inte alls va det jag hade tänkt mig med den va så otroligt fin så jag kunde inte motstå Så nu har jag en axelbandslös klänning med jätte släp hängande hemma i garderoben, lite lagom crazy.
Frisör och smink är färdigbokat, det fanns ju inte så jätte mycket att välja på i Åre
Menyförslag har vi fått från stället vi ska vara på efter att ha suttit ner och berättat lite vad vi vill ha:
-Choklad till champagnen
-Gin och enbärsgravad rödingfile på rostad sparris med getostcreme
-Reninnerfile med rostade rotsaker och sötpotatis med Kanelsmaksatt rödvinssås
-Jämtländska ostar
-Tårta till kaffet
-Natta mat bestående av lite kall plockmat såsom korvar och ostar mm
Just nu håller vi på att försöka bestämma oss för vart vi ska åka på bröllopsresa vilket inte är det enklaste. Vi trodde tidigare att vi viste men nu har vi ändra oss ca 100 gånger.
Min vän som är grafiker på ett tryckeri ska göra våra trycksaker och just nu kikar vi lite på hur vi vill ha inbjudan. Vi va iväg och tittade på olika sorters papper förra veckan och beslutade oss för två sorter. Så nu är det bara att skriva ihop det som ska vara med i inbjudan.
vi jobbar även lite med vår hemsida och hoppas få den klar i slutet av sommaren.
Vi ska även snart försöka bestämma oss för vart vi vill spendera bröllopsnatten, vi har några olika alternativ.
Jag har bokat en fotograf som ska ta bilderna till morgongåvan.
Ja ni den här listan kan göras oändlig. Men en så länge tycker jag bara att det är kul att planera
Förätt varmrätt och ostarna (4 sorter inklusive hjortronkompott)går på ca 400 kr per person. Först tyckte vi det va lite dyrt men sedan när vi tänkte på att vi faktiskt har valt rätter med ganska så dyra råvaror så som röding och ren så omvärderade vi och nu känns det faktiskt riktigt bra
Hej skidbrud,
För mig gick det att boka in den 27/1 med Pauline och hon kommer fixa både hår och smink. Men jag blev lite skraj nu när du sa att du inte kunde boka så jag ska nog ta och ringa dit igen och extrachecka.
Skidbrud jag har ännu inte bokat in någon exakt tid. Vigseln börjar 15.30 och vi ska fotografera oss innan och jag vill inte behöva stressa. Tänkte ringa efter semestern och bestämma tid med dem.
Va kuligt nu är vi ju flera som gifter oss den 27/1
Vår bröllopsresa, som nu är bokad och delbetalad går till Aruba och vi åker den 29/1 och blir borta i 10 dagar.
Skidbrud kommer du hyra underkjol i Östersund? det tänkte nämligen jag göra då jag ju ändå ska hyra Capen därifrån
Har semester just nu och ska strax åka ut på landet och njuta av sommaren. Skriver mer när jag är tillbaka i stan. Ha en fortsatt härlig sommar nu och planera inte ihjäl er