• netateta

Finländska brudar!

Aquawoman: Vi har tänkt att kanske ha två blomsterpelare på varsin sida om trappan upp till altaret med blommor i samma färg som brudbuketten... desto mer har vi inte filosoferat ännu, men det kommer säkert... Men några andra blommor tror jag inte att det blir, det är ju oss gästerna ska titta på och inte en massa blommor ..förutom de på altaret...

• netateta

Sunflower_girl: Du ska nog se att du tänkt på allt... och skulle det vara någon liten sak ni glömt så blir ni ju gifta i alla fall!

• netateta

aquawoman: Vem ska ni ha som präst när ni gifter er? Vi ska ha kyrkoherden Hans Häggblom.. han är dessutom ganska bekant med oss sen tidigare... så det känns lite mer personligt och inte så "farligt" då

• netateta

aquawoman: jag mailade direkt åt kyrkoherden eftersom det var han vi ville ha.. han sa då att all ledighet/semester var klart för varje präst fram till och med september månad... så därför gick det bra att "boka" honom den helg vi ville...

• netateta

Princessa: har du också blivit "uppfostrad" till att aldrig heja på Sverige i hockeysammanhang... Där är det en kamp på liv och död!

• netateta

tindra star: min m2b friade på påsksöndagen och vi gifter oss 30/9 så innan det hade vi inte tänkt ut någonting... tycker inte att man ska planera så himla länge i förväg, jag tror man hinner tröttna på det i så fall och så måste man ju vänta så länge tills den stora Dagen kommer

• netateta

Jag fyller på..

- lyckligastebruden, 9/9 2006, Vasa
    - Ell, 9/9 2006, Jeppo
    - Sunflower_Girl, 10/6 2006, Pedersöre
    - netateta: 30/9 2006, Pedersöre

• netateta

Ell: kan man få kika på din bröllopshemsida?
    Har funderat på att göra en men jag vet inte om jag klarar av det... men det skulle vara lite kul, helt klart!

• netateta

Sunflower_Girl:
    Vilka psalmer ska ni ha med under vigseln? Undrar om de här mest kända sommarpsalmerna (Den blomstertid m.fl.) finns med vigseltext även i Finland som man ser att många svenskar sjunger på sina bröllop? Vet du något om det?

Svar på tråden Finländska brudar!