• Yllo

3 juni 2006

I morgon när vårt osa går ut så har jag lite att göra. Festprogrammet ska färdigställas, bordsplaceringen göras (vi ska dock ha en halvfri bordsplacering, jag placerar ut dom vid bord och så får gästerna sätta sig var dom vill vid just det bordet). Sedan är det dags att dubbelkolla allt och meddela restaurangen hur många vi blir... Inte så farligt mycket alls kvar.

Idag kom vigselintyget också! Måste bara komma ihåg att ta med det till prästen när vi träffar honom den 26/5.

anmob - Jag skulle nog ta kontakt med prästen igen om jag var du.. Nu är det ju inte så länge kvar tills dagen B och det börjar bli tid att träffa prästen. Vår präst såg helst att vi träffades en vecka innan vigseln.. men andra vill ha mer tid på sig.

• Yllo

Vi har planerat att ha genrep fredagen den 2/6 så att barnen vet hur dom ska göra. Ska nog ringa prästen och fråga om det går bra.. Vill gärna ha det här genrepet och när vi har vigselsamtalet så är inte barnen med.

Har inget att göra just nu.. Väntar på att dom sista ska svara så att jag kan ta itu med festprogrammet.. Har dock en hel sida tom som jag måste försöka hitta på att fylla med något. I morgon ska vi iväg och köpa kostym och skor... sedan är det mesta klart.. Suck, jag önskar nästan att jag hade något att sysselsätta mig med dom här sista 28 dagarna Blir långt att gå och längta när allt är klart.

• Yllo

Nu är kläderna till lillkillen införskaffade. Väntar bara på att dotterns klänning ska komma.

Nästan alla har svarat nu.. bara 2 som bett om att få svara lite senare.

Gästlistan blev nu 40 pers som kommer, 13 som tackade nej + dessa två som ej kunnat svara än.
    Ska sätta mig ner och börja spåna ordentligt på bordsplaceringen nu i veckan och så ska jag gå igenom alla frisyrer jag gillat och välja ut på ett ungefär hur jag ska ha håret. Har ju provkamningen på lördag så det vore bra om jag kommit fram till ett beslut innan dess

• Yllo

Akkidakki
    Åhh fy.. elak karlslok! Stackars dig.. nåja vi får hoppas att han fixar det även om jag betvivlar att det tar 5 min

Själv har jag lite samma problem.. fast inte med mannen.. utan med ungarna. Just nu har dom totalförbud på ena datorn p g a att det är där som festprogrammet ligger Dom har en viss förmåga att kracha datorn med jämna mellanrum och det är onekligen lite jobbigt att sitta och återställa allt....

• Yllo

hahahaha.. Om du tror att det är lättare att säga till ett barn så tar du fel!! Vet du hur många gånger vi sagt åt våra att dom inte får installera några spel på datorerna utan att fråga oss?? Tror du att dom frågar? Nejdå, helt plötsligt så låser sig tangentbordet och det står bara "error, error, error" överallt. Då har de små kräken varit framme igen och installerat något skitprogram från intenet som låser hela datorn och radderar program *suck*
    Ena datorn har vi varit tvunga att göra ominstallation på 20 ggr de senaste 2 åren

• Yllo

jamboochjag: USB-minne i all ära.. men tyvärr är inte USB-minne kompatibla mellan alla datorer Det var något jag upptäckte igår på jobbet när jag skulle flytta över en hel drös dokumen från min gamla dators hårddisk till min nya dator.. USB-minnet jag använder i min nya dator är inte kompatibelt med min gamla och ville formateras om.. samma sak med mitt gamla USB-minne i den nya datorn Sedan räknar man ju med att ungarna faktiskt inte gör sånt som dom inte får göra...

Nåja.. över till annat.

När det gäller att vara ledig på fredagen innan.. Jag har tagit ut semester hela veckan så jag är ledig f.o.m. 25/5 t.o.m. 6/5.
    Var vi sover: Vi kommer båda två att sova hos min pappa natten innan vigseln.. Hinner hem till pappa före min bror så jag ska lägga beslag på den STORA dubbelsängen så får han och hans fru ta den lilla Dom är ju fortfarande så nykära att dom kan gott trängas.. annat är det med oss som har varit ett par i många år (min bror och svägerska har bara varit ihop i drygt 1 år, varav dom endast bott ihop sedan dec i fjol).

• Yllo

Har varit och gjort provuppsättning och provsminkning i går. Vart genast jättenöjd med sminkningen.. men frisyren fick hon göra om 3 ggr innan jag var nöjd och tyckte det såg bra ut Efter många om och men så beslutades också att jag ska ha tiara och inte krona.. har hela tiden fram tills igår inte kunnat bestämma mig för vilket jag skulle ha.. Nåja, frissan tyckte att med min klänning så var tiaran bättre + att hon helst såg att jag hade en lite högre håruppsättning så att jag blir lite längre.. min m2b är ju ca 20 cm längre än jag Tiara får det bli.. men inte den min gubbe gillar utan den jag gillar (hade ju 3 st att välja mellan).

Tärnans klänning har fortfarande inte dykt upp.. och inte heller vigselringen *snyft* Guldsmeden har dock lovat att den ska vara klar att hämta den 22/5 (får verkligen hoppas att hon håller sitt löfte.. då har det tagit henne lite drygt 10 veckor att fixa ringen!! )

Festprogrammet är snart klart.. har bara en sida som jag måste fixa till.. har inget material alls till den sidan och nu har inspirationen helt tagit slut Måste ta itu med det nästa vecka!!

• Yllo

Vem känner sig inte stressad.. Vi har fortfarande inte fått vigselringen!! (lämnade in beställningen i mars), inte heller tärnklänningen, och det här är sista helgen före bröllopet som barnen är hos oss (min syvdotter ska vara tärna). Inte har jag lyckats få festprogrammet klart heller, inte bordsplaceringar heller.. Känner ingen lust att sätta igång med det heller.. känns som om det ändå inte blir något bra då vi varken har klänning åt tärnan eller ring *snyft*

• Yllo

Ja, om två veckor den här tiden så sitter vi och smaskar på bröllopsmiddagen och då är jag GIFT

Idag har jag och min styvdotter varit och shoppat bh till henne, gördel till mig och så var vi förbi klänningsaffären och provade ut en reservklänning åt henne ifall inte den vi beställt hinner komma *tuggar på naglar och knogar nu*

Bara m2b´s skor och vigselringen kvar. Sitter och gör det sista på festprogrammen.. Ska lura någon att ta ett kort på mig och min älskling som jag ska sätta på första sidan.. och så har jag en hel tom sida att fylla ut.. I går kläcker älsklingen ur sig att han vill att vi ska ha bordsplacering också.. Och jag som bara tänkte placera ut gästerna vid borden och så får dom sätta sig var dom vill där... nåja.. han var riktigt duktig och placerade ut alla gäster så nu behöver jag bara skriva placeringskort

• Yllo

Jag är så glad att Finland vann! Dom förtjänade verkligen det.

Victory - Ja, visst är det konstigt att karlarna vaknar upp först nu Nåja, jag tror att jag löst problemet med placeringskort.. Har en mall på jobbet där jag skriver vanliga etiketter.. (senast använd för att skriva julpaketsetiketterna på jobbets julklappar) tänkte att om jag byter ut den där lilla blomman i ena hörnet till något som passar in i vårt tema och skriver allas namn med blå kursiv skrivstil och printar ut så är det pefekt! Jag behöver ju inte ha sådan som ska vikas dubbla utan jag kan ju lägga dem på talrikarna *pust, va skönt att ha löst ytterligare ett problem*

Det enda som återstår att göra nu är att försöka få de där sista små detaljerna klara i festprogrammet (ett foto på oss två och så två gulliga bilder längst ner på två sidor) och så skriva ut bordsplaceringslistas och korten, köpa skor till m2b och slutligen.... hoppas på att klänning och ring dyker upp i tid. annars är allt klart!!

• Yllo

Efter många diskussioner fram och tillbaka bestämde vi oss för att jag tar dubbelnamn. Han har ett väldigt ovanligt namn och där jag kommer ifrån så heter bara min släkt det jag heter i efternamn.. alltså var jag inte så pigg på att byta bort mitt och inte han heller.. därför tog vi beslutet att jag tar hans efternamn, men behåller mitt, och använder hans efternamn i vardags och vid mer officiella stunder mitt dubbelnamn.

• Yllo

YES!!! Guldsmeden ringde idag.. Våra ringar är ÄNTLIGEN klara att hämtas och så fort det gick då... bara 11 veckor *lite lätt sarkastisk*

I kväll har jag sagt åt min raring att vi måste ta fotot av oss som ska vara på första sidan av festprogrammet... sedan ska jag försöka besluta mig för vilken av de två söta "nallebilderna" jag hittat som jag ska lägga in som utfyllnad.. därefter är det klart!! Borde få det klart ikväll så att jag kan lämna in det för kopiering i morgon.

Bordsplacering bestämde sig min älskling (fast just då var han inte det ) sig för i går kväll att vi ska ha.. Efter att jag suttit i några timmar och kämpat för att få ihop en bra placering så ansåg han att jag skulle måsta göra om den.. han vill att våra syskon ska sitta närmast oss, därefter släkt och sist vänner... men jag får inte ihop det på det sättet. Vill ju att de som har något gemensamt ska få sitta tillsammans så att dom har roligt och kan bryta isen med att prata t.ex. bilar, jobb eller annat dom har gemensamt... *Suck, varför ska dessa små söta karlar lägga sig i med ändringar i sista minuten?*

• Yllo

Allt är nästan klart!! Festprogrammen är utskrivna, bokningarna bekräftade, allt är levererat till bröllopsplatsen (nåja, landet då ). Det enda som fattas är skor till min m2b och det ska vi inhandla i morgon. I fredags hade vi vigselsamtalet med prästen och valde psalmerna.. Nästa fredag ska vi ha genrep i kyrkan tillsammans med barnen och solisten. Jag är ledig hela nästa vecka för att fixa de sista detaljerna + att jag har tid bokat för SPA!! På torsdag ska jag träffa hovmästarinnan och gå igenom hur borden ska placeras (lite närmare för vi träffade henne i går också), ge henne bordsplaceringslistan och instruktioner om hur borden ska dekoreras. Passade även på att träffa fotografen en vända till och diskutera hurdanna bilder vi vill ha och valde plats för utomhusfotograferingen.. ALLT ÄR KLART och jag längtar så till lördagen!

• Yllo

Hihihi.. Min älskling förstod inte att jag vill fara till kyrkan med min pappa.. att jag anser att han förmodligen har en mer lugnande inverkan på mig än vad min då väldigt nervöse blivande kommer att ha Därför har vi nu gemensamt beslutat att han (min m2b alltså) och chauffören hämtar mig och tärnan hos frissan och så far vi till fotografen. Därefter får dom köra hem mig till pappa och så far jag med honom till kyrkan. Det verkade i alla fall i helgen som om pappsen har börjat fundera på att föra fram mig till altaret.. annars så får jag väl göra som jag sa till prästen "Jag kan gå själv!!"

Ska roa mig med att städa och tvätta hemma idag så att allt är fint och rent när jag far iväg till Åland i morgon. Vill ju vara på plats lite tidigare så att jag kan fixa de sista små detaljerna och ta det lungt och slapna av ordentligt innan lördagen.

Har redan plockat ihop de få grejer vi glömde i onsdags när vi var över med "bröllopslasset" till Åland.. fattas bara skorna men dom blir väl packade ikväll när dom är inköpta.

Bara idag och i morgon till här på BT innan det är dags att fara iväg till bröllopet.. Så efter i morgon så kommer jag att vara FRU när jag loggar in nästa gång

• Yllo

Vickan.. Ja, nu är det inte många timmar kvar innan jag far iväg Åland ligger en timme före så jag slår dig med en timme
    Vi kommer hem hit till Sverige på måndag kväll så då får vi höras. Loggar in så fort jag kommit innanför ytterdörren. Jag lovar!

Pust... Varit och jagat uppblåsbar madrass (sådan där sängmodell) som jag ska ha med till Åland i morgon. Blir ju några extra barn som ska sova hos pappa så madrasseran räcker inte. Fick fara runt i tre olika affärer innan jag hittade en som hade madrasskräket inne! Sedan strulade det med hemfärden så min m2b kom hem före mig.. Bara för mig att byta bil och susa iväg och köpa skor. en snabb korv hann vi med innan vi var tvunga att stessa hem och ta hand om gruslasset som vi fick.. därefter iväg och handla en sallad och medan vi satt och åt den så ringer en av min m2b´s gamla arbetskamrater och erbjuder oss en massa smått och gott.. Iväg och hämta det och kom precis lagom hem till Cityakuten!

Försökte också betala räkningarna ikväll, men SEB-hemsidan ligger nere *suck* detta betyder att jag måste försöka hitta en dator jag kan få låna under veckan hemma på holmen för att kunna betala räkningarna *grrrr*

• Yllo

Mmmmm..... helt underbar dag det var i lördags.. stålande solsken och allt gick perfekt Bara några små missöden, men dessa var helt obetydliga och förstörde inte vår stora dag! Alla var jättenöjda med vigseln, festen och maten! Har väl aldrig fått så mycket beröm över hur välplanerat allt var

• Yllo

Vi behövde inte skriva texten egentligen, tidningarna tog den info dom fick från pastorsexpeditionen.. d.v.s.
    "Vigsel mellan XX (hans fullständiga namn) och YY (mitt fullständiga flicknamn) har skett Lördagen den 3 juni 2006 i XX kyrka, vigselförättare var prosten DD. Paret är bosatta i PP, Sverige. Med på bilden finns även barnen AX och BX." sedan stod det även att jag var brödig från Åland i o med att vi bor i Sverige och gifte oss på Åland.

Vissa skriver att paret tar det gemensamma namnet PP eller om någon behåller sina respektive namn. Vi valde dock att inte skriva något alls i det fallet.

• Yllo

Vicky, båda korten var jättefina, men jag gillade nog det första bäst Såg så härligt ut när blåsten lekte med ditt hår, fast det skulle ju ha varit kul med en bild med buketten också Nej, kör på den första bilden i färg du

Svar på tråden 3 juni 2006