Inlägg från: Malin A |Visa alla inlägg
  • Malin A

3 juni 2006

Sitter alldeles rörd och stum! Mina föräldrar var i Tyskland igår (de bor i Skåne och har nära!) och köpte all dryck förutom vin till maten! Och vår lista som de fick har de ökat på. Sen berättade de idag att de även tänker köpa allt vin på Systembolaget - OCH betala vårt rum på bröllopsnatten. Hoppas verkligen att jag kan visa dem hur tacksamma vi är över allt de gör för oss!
    Imorgon ska de ha svensexa för min m2b så på söndag lär väl han ligga i sängen hela dagen! Börjar faktiskt bli lite orolig för när de ska ta mig... hm....

Annars känns faktiskt det mesta under kontroll. Hur går det för er andra? Visst känns det underbart!

• Malin A

Oj, jag har inte alls varit flitig besökare här sista veckan. Hoppas ni alla mår lika bra som jag och befinner er i ett underbart lyckorus!
    I helgen blev jag hippad och jag har har inte landat än! Det blev en fantastisk helg - väcktes halv sju i lördags och kom hem kl. 17 igår! Mina vänner tog mig hem till Skåne där jag är uppvuxen och de gjorde bara snälla saker med mig; sjöng in ett par låtar i en studio, fick laga en lyxmiddag med en kock som guidade mig, och bara mös hela dagen och kvällen! Vilka fantastiska minnen!
    Denna vecka blir det pyssel med de sista detaljerna! Ringarna ska hämtas på onsdag... hur lätt kommer det bli att låta vigselringen ligga kvar i lilla lådan? Hm... måste i alla fall få prova det!
    Njut tjejer - denna tiden är alldeles underbar!

• Malin A

Hej alla lyckliga fruar!

Även jag hade en fantastisk dag - nån där uppe måste varit med oss hela denna dag, för allt klaffade fantastiskt bra!

Min man och jag sov inte i samma hus natten före, så när jag vaknade den 3 juni gick jag ut i trädgården och njöt av synen av helt blå himmel och havet låg spegelblankt!

Hos frissan blev den en härlig fm med jordgubbar och champange. Liiite stressigt innan vi åkte till kyrkan och där stod han - mannen i mitt liv, vackrare än någonsin! Vi var båda otroligt nervösa - men lyckliga! Vigsel gick bra, bortsett från att min man glömt ta bort prislappen på sin sko - så det gick ett litet fniss genom kyrkan när vi knäböjde! Men det är sånt man måste bjuda på!

Gästerna fick sedan åka en skärgårdstur medan vi blev fotograferade i den vackra sommargrönskan. Sedan blev det brudskål med gästerna och sedan middag. Mat och dryck blev också lyckat!

Bröllopsvalsen blev snarare en bröllopsdans, men det såg enligt gästerna bra ut i alla fall! Sen blev det riktigt roligt party - alla var uppe och dansade och hade kul!

Jag har definitivt upplevt den största och hittills bästa dagen i mitt liv! Visst, den gick fort, men jag känner ändå att jag njöt och fick ut allt jag någonsin kunnat önska!

Vi åkte sedan till Sicilien och kom hem för en vecka sedan. Även resan var fantastisk, och jag och min man svävar fortfarande på moln!

Fortsatt Lycka till alla nya fruar!
    /Malin, numera F!

• Malin A

Vi hämtade bilderna hos fotografen i torsdags - och de är helt underbara! Vi ska dock byta ut ett av korten som fotografen valt ut, det är på buketten och våra händer och jag vill hellre ha ett på oss själva!
    Nu tänkte jag be om lite tips på text till tidningen! Skriver man mitt flicknamn eller mitt namn som gift?

Måste även skriva av mig när det gäller lite frustration över prästen... Han ringde och ville ha betalt för vigseln... Han nämnde inget om detta under de samtal vi hade före vigseln, tycker gott han kunde gjort det. Nu påstår han att han fick ta ledigt från sin hemma-församling för att viga oss i en annan församling. Visst, reseersättning kan jag förstå, men hur mycket mer ska han egentligen få? Är det snålt med 500

• Malin A

Tack Victory!
    Jag tycker det första kortet på er är helt underbart!

Skriver du ut hela ditt flicknamn och sedan ditt nya namn? Jag funderar på att skriva Malin f. A och sedan min mans för- och efternamn, då borde man förstå att jag tar hans? Eller?

• Malin A

Bra text Yllo!
    Fler som redan bestämt hur ni ska formulera texten?

• Malin A

Hej tjejer!
    Snart så har vi varit gifta i en månad!

Jag sitter på jobbet och försöker koncentrera mig men det är inte alls lätt! Har gjort en överslagsräkning på hur mycket vårt bröllop har kostat, totalt. Det var ändå inte det allra värsta! Vi har fått enormt fin hjälp av föräldrar dessutom. Men det har verkligen varit värt varenda öre! Jag ska suga på karamellen läääänge och njuta av allt underbart!

Hur har ni andra det? Har alla kommit hem från ev. bröllopsresa?

Svar på tråden 3 juni 2006