Inlägg från: Rosenhaga |Visa alla inlägg
  • Rosenhaga

3 juni 2006

Idag var jag i den lokalen där vi skall vigas, provade min klänning för första gången och var på festlokalen och räknade porslin och planerade tillsammans med de som skall göra maten. Phew!

Det blir nog fint, allt känns så lugnt och skönt.

• Rosenhaga

Vi har väl inte så mycket kvar egentligen att göra. Idag har vi sista svarsdag och alla utom fyra hade svarat före helgen så vi är i stort sett klara med bordsplaceringen redan.

Vi har skrivit texten till i stort sett hela festprogrammet och det skall bara fixas iordning snyggt - men det är min blivande fena på att göra så det kommer att flyta på fint.

Ikväll provar jag klänningen igen och då ska vi kolla om kavajen passar till klänningen eller inte, det ska bli intressant. Om inte, så har vi redan sett ut ett alternativ.

Jag tycker att allt känns lugnt och under kontroll, men gissar att det säkert är något vi har glömt - då får vi antingen strunta i det eller improvisera.

• Rosenhaga

Huvudsaken är att vi blir gifta, resten får liksom ordna sig. Är egentligen jättestressad men det beror på att det är helgalet mycket på jobbet just nu.

• Rosenhaga

Ja ni,

Om två veckor så blir vi nog fotograferade så här dags. Sedan kanske lite ngt i magen innan vigseln?

• Rosenhaga

Vi kommer att ha kvar våra respektive namn.

• Rosenhaga

Sova!
    Göra roliga saker!

Det är sådant som hjälper mig mot förkylningar - och att tvätta händerna ganska ofta.

• Rosenhaga

En vecka kvar...*ler mjukt vid tanken*

• Rosenhaga

Victory

*ger en tröstande klapp på ryggen*

Du, gör dig bilden av er nästa lördag kväll på festen. Slut ögonen och njut! Kanske det ger dig kraft att slutföra festprogrammet?

Kramis

• Rosenhaga

Hej Victory,

Hade själv tänkt att vara ledig hela veckan innan bröllopet men se, det gick inte. Vi åker på bröllopsresa direkt efter bröllopet så jag måste jobba måndag-onsdag + fredag fm.

Nåja, är ju ledig på torsdag. *flinar*

• Rosenhaga

Victory!

Snälla, njut för mig med - precis så hade jag tänkt mig att göra.

• Rosenhaga

Jag är helt lugn.

Det enda jag vet med säkerhet är att en, två, sju saker inte kommer att gå som vi har tänkt oss. Då får vi väl lösa det när det sker, jag tänker inte oroa mig för det.

Det är alltid något som skall strula, det vet vi ju.

Eftersom jag redan vet det så kommer det inte som en överraskning när det sker - alltså inget att hetsa upp sig över.

Jag kanske gör det lite för lätt för mig, med det brukar funka i andra situationer.

• Rosenhaga

*funderar på vad jag har kvar*

Hmmmm....oups, det var visst en del! :)

• Rosenhaga

Jaha, skulle ha varit ledig idag för att förbereda mig, packa inför bröllopsresan och fix det sista.

Behöver jobba istället - så det kan gå!

• Rosenhaga

Jag är lugn som en filbunke. Jobbat hela dagen men min älskade m2b hade klippt gräset, diskat och börjat med middagen när jag kom hem. *glad*

Han hade börjat packa för bröllopsresan (vi åker direkt från festen till Arlanda) och plockat iordning en del av den dryck som vi ska köra iväg imorgon till festlokalen.

Nu återstår för mig att packa för bröllopet och packa för bröllopsresan. Vad mer? *lägger pannan i djupa veck*

1. Betala räkningar
    2. Packa hundens resväska
    3. Plocka iordning och semestervattna blommorna
    4. Gå in skorna - det kan jag kanske göra samtidigt som jag dammsuger?

Vad skönt - läget är verkligen under kontroll! Imorgon förmiddag åker vi till Stockholm och fixar festlokalen och vigsellokalen, hämtar upp vinerna på Systembolaget och lägger champagnen på kylning och tvättar bilen.

Lördag - då gifter vi oss. Känns mycket bra.

• Rosenhaga

*skrattar*

Så det kan bli - somnade på soffan igår kväll. Tur att det inte var så mycket kvar att göra. Slurpar i mig det sista kaffet och ska börja packa.

Lycka till alla brudar och brudgummar - imorgon är en härlig dag för oss! Tänker njuta fullt ut av vår dag, vår familj och våra vänner.

Eftersom vi åker direkt från festen på vår bröllopsresa så kikar jag väl in här igen framåt midsommar.

Tjingaling!

Svar på tråden 3 juni 2006