Inlägg från: Akkidakki |Visa alla inlägg
  • Akkidakki

3 juni 2006

Hej!!
    Va i ullared i går. Hitta massa grejor. Va inte mycke tid och man hade både tid och ork att gå och titta... Hittade superduperfina underkläder från Salmings!! Med strumpeband och hela kitet!! Grymt glad när ja hitta det, trodde ju knappast att ja skulle hitta så snygga underkläder där så att dom skulle passa till bröllopet men ju då. Och det bästa va att på en av bharna som hängde där hade dom glömt ta bort förra prislappen... Den skulle kostat 499:- och nu köpte ja den för 69,95:- Så otroligt glad!!!
    Och idag ska vi ner och beställa blommorna!! Äntligen!! Och underbart väder e de oxå!! Hihihi va ja e gla!

• Akkidakki

inte mycke folk ska där stå... ooops...

• Akkidakki

åh e så arg, fast jag har lugnat ner mig lite ändå...
    I lördags så fick min m2b ett sånt behov av att formatera om vår dator för ett spel som han spelar inte flöt som det skulle. Och vips så va vigselprogrammet och festprogrammet borta. Och sen även alla mina favoritlänkar... Jävla pucko!!! Fan va arg ja va igår!!! Och e idag!! Så nu e de bara och börja om från början. Men eftersom min m2b säger att det bara tar 5 minuter och fixa nytt så ska han få göra de denna gången!!! Han har fan ingen hjärna!!!!! Grrrr

• Akkidakki

japp lite småarg e ja allt... Och på nåt sätt tror ja att de e lättare och säga till barn vad dom inte får göra än till min kära sambo... han tar sig såna friheter ;)

Ja de löser sig säkert. Har gett honom totalförbud att spela nu tills vi fixat programmen igen... tyckte de va ett rättvist straff!! Hehe...

• Akkidakki

Hihi!! Blev hippad i lördags!! Trodde verkligen inte att mina underbara vänner hade tid och hippa för mig, men kl 8:30 i lördags morse så kom dom och tog oss på sängen... Började med en hinderbana i step och boxing tema (brorsans flickvän är instruktör...) Jag vann!!! Sen va de mysig frukost för mig hemma hos en kompis. Där blev ja utspökad och sen va det till att putsa vindrutor på statoil för 5:-... efter de skulle ja använda min välförtjänta pengar på att be om hjälp med brudvalsen mot en 5krona... Men gud va svenskar e stela!! Hellre att dom betalar för att slippa dansa... Så de uppdraget gick inte så bra...

Efter de va de gokart och mysig picknick... Och sen så fick dom upp mig i ett en motorigt flygplan (jag har aldrig flugit innan... Spännande!!!)
    Flög till sövde där m2b och det gänget vänta. Dax för 3kamp i vildmarkstema!! Mitt lag vann IGEN!!!
    Sen va det middag var för sig på kvällen: Sen skulle de egentligen fortsatt ut tills på morgonen, men när klockan va halv ett så hade m2b sån fruktansvärd huvudvärk och jag va rätt mör ja me så vi begav oss hemåt!! Underbar dag!!!

Afrodite_06: Har inte pratat mer med dom...ska göra de i slutet av veckan när vi e klara med vilka "snapsvisor" som vi ska ha...
    Så jag får återkomma... Jag har bara hört dom på hemsidan och där låter dom bra!!

Träffade prästen förra veckan och det känns bra. Pratat med kantor och solosångerskan oxå... Allt flyter på som det ska... Vilka låtar ska ni ha som solo?? Vi ska ha "kärleken är", "av längtan till dig" och "aldrig ska jag sluta älska dig"... Sen e de psalm 200 & 201. In gångsmusik är Mendelsohn och ut är Gavotte av A Corelli...
    Lite kul och kolla om någon har liknande....
    Nä nu väntar snart sängen!! Ha de ;)

• Akkidakki

ojojoj.. om 2 veckor exakt sitter nog dom flesta av oss hos frisören så här dax... hmm nervöst!!!
    Skrev ut våra vigselprogram igår så nu e dom helt klara!! Skönt! Håller på med festpr... De e inte lätt... M2b:s barndomskompis och dessutom bästa kompis har problem med sin sambo... hon vet inte hur hon vill ha de och dom har barn och hela köret ihop så han visste inte om han kom... vilket ställer till de lite grann i bordsplac. Så vi gör 3 olika festpr.. Ett om alla kommer, ett om bara han kommer och ett tredje om ingen av dom kommer... På så sätt så e de ju bara och printa dom när man vet, men de känns så jobbigt och göra 3 olika!! Man tror inte att de bli så jobbigt om bara en inte kommer, men det ställer till en hel del...

Idag ska vi och köpa skjorta, skor och underkl till maken... och detta är under mindre hot för enligt honom så e de gott om tid kvar (han e tidsoptimist och lär alltid va de...) Själv e man så uppe i varv för att allt ska bli klart så man bara kan slappna av!! Ja de blir säkert bra.. Själv ska ja se om ja hittar ett par schyssta solbrillor till resan...

På tal om resan... M2b är nervös för att använda visakortet utomlands och ja e nervös av att ha allt växlat... Hur gör ni???

Ha en bra dag och Heja Carola ikväll!!!

• Akkidakki

Äntligen!!! Klar med festprogrammet!!! Och gud va stolt ja e över mig själv!! Är så grymt snyggt!! :)) Nä nu ska ja gå till min säng... den skriker efter mig just nu!!

Ang efternamn så byter ja bort mitt ..sson namn till hans icke ..sson namn... ;-D

• Akkidakki

va hos frisören i tisdags och gjorde slingor plus att vi gjorde en snabb provuppsättning!! Kommer till att bli kanon!!! Men gud va lång slöjan e... och ändå tog ja bara ett steg längre än den kortaste... undra då hur lång den längsta e... min slutar vid fötterna... ;) Hihi vad ja längtar nu!! Bara 8 dagar kvar!!

• Akkidakki

Ojoj vad tiden går fort! Ringde och kollade av det sista igår så att allt stämmde.... gjorde de inte... Ringde hotellet där vi ska tillbringa natten... nej ingen bokning på oss... Grrr!!! Fy va arg ja blir på sånt... Men de löste sig till det bättre... Sist ja ringde va inte sviten ledig, men nu va de ett brudpar som ändrat sig. Tråkigt för dom bra för oss!! Ibland e man glad att man dubbelkollar...

Sitter och skriver ut festprogrammet nu... De ska va de sista sen e allt klart. Rosenblad som näbben ska sprida i kyrkan e inköpta igår så de e oxå avbockat.. Och ringarna hämtade. Japp allt e på banan... Bara och slappa sista veckan då...hehe

Guuuud om en vecka e vi fruar allihopa

• Akkidakki

hehe... ja drömmarna eller snarare mardrömmarna har börjat göra sig till känna... I natt drömde ja om att min man inte ville vara kvar på bröllopsfesten utan blev sur och åkte hem!!! Ugha... Guuud va arg ja va på honom när ja vakna... hehe... Hoppas inte de händer... vore ju inte så lyckat ;)

• Akkidakki

usch ja magsjuka... Hade fruktansvärd kramp i magen inatt och sen skulle ja egentligen på kurs med jobbet idag, men ja kom bara halvvägs innan jag fick vända och köra hem igen. Dröjde ändå ända tills runt middag när allt bröt ut. Hoppas verkligen att sambon är frisk som en nötkärna och inte mottaglig på något vis... Usch.. och jag som skulle fixa och städa... ja de e kanske bättre imorgon...

Kram på er & ...
    ...YLLO: Lycka till!! ;)

• Akkidakki

Här va de nog bara nerverna som spöka... mår bättre idag har "bara" huvudvärk men de har ja starka grejor mot... Räknar ju redan med att migränen lär göra sig till känna på lördag men jag har grjor och bota den med... Haha... den ska inte tro att den kan slå ut mig på min stora dag ;)

• Akkidakki

junibrud2006: ajajaj... hoppas att de va en trevlig 30årsfest iaf så det va värt de... ;) Usch hoppas de går bra ändå... Kanske lite jobbigt och gå med bruten tå tills efter midsommar bara... för dom lär väl inte hinna fixa den innan resan heller... Usch!! En jättekram till dig!!!8==´0´==8

• Akkidakki

solen skiner väl alltid i skåne!!! ;) Speciellt på lördag det har ja och vädersnubben kommit överens om och han skulle bara våga svika mig!! Hehe... Vi ska fotas på stranden men om de e halvtaskigt väder så blir det i en park och om det ösregnar så blir det i studio... Så har vi löst de...

Usch ska städa huset idag, blev aldrig gjort igår och sen måste vi packa. Åker ju tidigt på mån morgon och på söndag lär de nog inte bli mycke packat... Och imorgon måste vi handla så att våra gäster som ska bo här inte svälter. Plus växla pengar... känns stressigt fast egentligen e de alla smågrejor runt om som stressar upp en... Japp de löser sig!!

• Akkidakki

Nu har jag nog äntligen allt under kontroll... bara packning inför resan kvar men de e inte så farligt...

Va inne hos floristen idag och titta på mina blommor!! Guuud va fina!!! Läckert med röda solrosor!!!

Och huset e städat, m2b e och blir klippt, övernattningsväska packad... ska lämnas på hotellet imorgon och även hämta våra euro... japp allt e lugnt!!! Ska duka och ha genrep imorgon sen en mysig grillkväll för våra involverade släktingar...

• Akkidakki

japp!! imorgon e vi gifta nu!!! JIIIIEEEE!!!! Lycka till alla brudar!!
    Kram på er!!! :)

• Akkidakki

Guuud vilken dag som ni säger!!! Helt ofattbart och festen helt kanon!!! Allt va superduper!! Och när vi kom hem idag från hotellet hade "gänget" varit så snälla och pyntat trädgården med toapapper, sågspån, stork i skorstenen, planterat blommor i postlådan!!! Japp guuud va vi skratta...

Precis packat sista inför resan... sticker tidigt imorgon... Lägger upp bilder osv när vi e tillbax om 2 veckor!!! Ha en underbar resa alla ni som åker iväg!!! Kram på er!!! :)

• Akkidakki

Hej fruar!! Hur känns det nu och bli kallad fru?? Själv känns det lite ovant fortfarande och heta fru Öhrling... Haha...

Som jag sa innan så hade vi en helt sagolik dag. Vigseln va helt underbar. Grät konstant kändes det som... Så vackert!! Och sen va det fint väder när vi åkte häst och vagn så det va skönt innan hade det duggat lite så vi blev aldrig fotade på stranden utan det blev i ett parkeringsgarage... Låter konstigt men jag tror att bilderna blev kanon...

Litet smakprov finns på www.nygifta.se/html/forst.htm sök sedan på skåne län och sjöbo så e det vi som är det första paret... Annika och Jonas... Ska hämta bilderna imorgon!! Sååå spännande!! Dessutom e de min födelsedag!! Kanon present!!

Iallafall tillbaks till stora dagen så va den kanon. Många tal! trodde knappt någon skulle våga men jo då tom min mesta bästa vän vågade sig upp och hon brukar vara lite blyg!!
    Valsen kan man som Malin skrev inte kalla för vals utan mer dans... men det gick bra. Och festen sen... Vilka vänner man har!! Underbart!!

Finns dock lite som kunde varit bättre... Serveringspersonalen va usla. Sen på natten så kommer vi till hotellet där vi ska sova... då har dom glömt ställa upp vår övernattningsväska på rummet så vi får ringa till dom mitt i natten så dom får komma och ge oss vår väska... tar ca 40 min innan dom dök upp... (nackdel med att inte ha nattportier)... Sen på morgonen så ville vi ha frukost på rummet... ringde roomservice i en timme inget svar... DÅLIGT!!! Det va kasst men annars så kan vi inte klaga!

När vi sen kom hem dagen efter så hade storken landat på taket och hela huset va pyntat med toapapper och sågspån!! Jättefint... hmm.... Alla fönster hade dom dessutom lyckats spaya med snö...

Bröllopsresan sen va inte heller fel.. Skönt med 2 veckor och slappa!! Men på måndag börjar allvaret igen... usch...

Ska fixa lite bilder jag kan lägga in med... Några bilder från resan kan ni se här... annika800622.spaces.msn.com/

Kram på er!!

• Akkidakki

Afrodite:
    Orkestern va okej... tråkiga till maten men sen va dom helt ok!! Sov i Ystad... vill inte hänga ut hotellet dock för att allt verkar lösa sig vi kommer få kompensation mer än tillräckligt så...
    Serveringspersonalen va ordnad av köksan...

Lycka till med ditt eget!! När e de??

• Akkidakki

Jo... glömde ju berätta om vår lilla tabbe... alla bröllop ska väl ha nåt... Jonas ring kom på fel finger och sen svullna det så vi hade lite problem att diskret byta finger i kyrkan utan att det skulle märkas... Men vi lyckades...

Svar på tråden 3 juni 2006