• Fru September-06

P-dator Ladycomp

Nu har jag också bestämt mig för en p-dator, har beställt en via internet av märket Ladycomp: www.ladycomp.com/f_introduction_ladycomp.htm

Valde mellan denna och en Persona som flera andra tipsat om här men då Ladycomp verkar ha högre säkerhet så testar jag den istället.

Ska bli jättespännande! Den är ju svindyr men å andra sidan så är det en engångskostnad så i längden blir det inte så dyrt.

Är det någon som har en Ladycomp så skriv gärna en rad, annars skriver jag igen när jag fått den och börjat använda den:)

• Svar på tråden P-dator Ladycomp
  • CPH

Jag tål inte hormonmedel och inte heller spiral så nu blir jag också nyfiken på dator.. Vad ska jag annars ha, pessar eller?

• Fru September-06

CPH

Ja nu är datorn beställd! Hoppas den kommer snart men det stod att det kunde ta 2-3 veckor men den ska ju bara skickas från Tyskland så jag hoppas att den kommer tidigare:)

Nä det är svårt att hitta några bra hormonfria alternativ. Vi kör bara med kondom just nu och det funkar helt OK. Pessar har jag aldrig testat men det är ju också ett alternativ.

Inte lätt... men jag hoppas på Ladycomp:)

• Pumpkin

CPH

Tja, varför inte pessar? Ungefär lika hög säkerhet som p-dator om man använder det rätt tillsammans med spermiedödande medel.

• CPH

MsNordqvist - jag hade inte haft en tanke på pessar förrän jag läste inlägg du skrivit i andra trådar, då blev jag lite nyfiken :). Jag tror inte att spontanitetsdelen skulle vara något problem för mig då jag ändå gillar att tvätta mig lite innan sex. En fråga till dig dock: känner du eller din man av pessaret under sex? och en till lite mer pinsam fråga: spermiedödande medlet, kan det liksom rinna ut? (jag tänker på oralsex och om killen kan störas) *rodnar*

• Pumpkin

CPH

Ingen av oss känner av pessaret om det sitter rätt, så det är inget problem
    Men vad gäller det spermiedödande medlet så kan det ju bli lite kladd när man för in pessaret och visst kan det "rinna" lite, så lite bismak kan det ju bli. Beror på hur känslig man är antar jag

• CPH

Tack! Guud jag kan få en hel dag att gå på BT.. haha.. särskilt en dag som denna då jag är en av få på kontoret i Köpenhamn där det är helgdag för danskarna idag.

• Pumpkin

Hehe, jag fördriver den mesta tiden här

• CPH

Efter att ha läst hela P-dator-tråden så har jag nu beställt en P-dator. Tycker det verkar bättre än pessar för mig trots allt, min mens är nämligen mycket regelbunden så jag tror det blir super.
    Fast med tanke på vilken osis jag hade med kopparspiralen så sitter jag väl med ett + på en sticka redan om en månad..! haha..

• CPH

kom precis på att vi är trådkapare! den här tråden skulle ju handla om Ladycomp

• Fru September-06

CPH,

Ingen fara att ni kapade tråden:)

Du beställde alltså en Persona-p-dator? Då kan vi ju jämföra om ett tag vilken sort som verkar bäst:)

Hoppas hoppas att min kommer idag!

Svar på tråden P-dator Ladycomp