• Bröllopstokiig

Vickning eller ej?

Har varit på bröllop där vickningen kommer bara 1.5 timme efter tårtan, maten är dessutom varm och liksom kräver ett avbrott i festandet/dansandet.
    Är det snålt att inte ha vickning? Om vi ska ha vickning så vill vi ha något enkelt som inte behöver värmas. Någon föreslog tunnbröd m någon röra. Har någon förslag på röra? Gillar annars tanken på vikabröd men många äter inte hästkorv... Några idéer?

Tack!

• Svar på tråden Vickning eller ej?
  • Bröllopstokiig

Vi har inga uppvärmningsmöjligheter alls, och vi vill inte gå via cateringfirman för vickningen för det blir för dyrt. Så det måste vara kall mat.

Vi funderar på tunnbröd och en fastare potatissallad med purjo och något kallskuret kött i. Eller bara småplock som står i baren.

• Bröllopstokiig

Jag har lite recept som jag kan dela med mig av. Får jag en mailadress så kan jag skicka över lite förslag.
    Annica

• Bröllopstokiig

CS

Vi hade nachos, chips och några olika sorters dip. Vi hade "blandgodis" i stora skålar och kanske mest uppskattat choklad, typ snickers och mars. Vi hade också buss hem för gästerna vid 2 - så vi visste att festen skulle sluta ungefär då.

• Bröllopstokiig

En ostbricka med olika ostar, kex och vindruvor tycker jag är lättsam och enkel vickning. Inte för mastigt och lätt att fixa fram. Dessutom går det att spara till senare tillfälle om det blir över.

• Bröllopstokiig

Vår vickning var otroligt uppskattad! Vi tog väl fram den vid tolvsnåret tror jag, det var strykande åtgång. Mamma hade bakat flera pizzor, i långpanna, som hon sedan skurit i mindre bitar o fryst in. Tog fram o tinade i mikron.

• Bröllopstokiig

Vi funderade först på att ha vickning lite senare på kvällen, men det blev inte så... och det behövdes verkligen inte heller! :o)

Trerättersmiddag samt kaffe och tårta (lite senare) + att det fanns chips, nötter, saltapinnar och annat snacks hela kvällen gjorde en vickning helt onödig.

Men det beror kanske på hur länge festen håller på... Vår fest slutade ungefär vid ett - två tiden.

• Bröllopstokiig

Vår vickning blev det ingenting med...Min pappa skulle grilla korv åt alla men middagen drog ut på tiden så det bidde ingenting med det..Tyvärr!

• Bröllopstokiig

På de bröllop jag har varit på där det har varit vickning har det varit väldigt överflödigt. Det känns som om man precis har svalt tårtan så är det dax igen. Vi kommer inte att ha någon vickning. Bara snacks och godis i massor.

• Bröllopstokiig

Jag är inne på att inte göra en sån stor grej av vickningen. Alltså inte stänga av musiken och meddela att "nu är det vickning".

Vi tänder en grill och lägger på lite korv. De som är sugna kommer självmant att leta sig dit och de andra känner inget tvång att äta igen.

Svar på tråden Vickning eller ej?