• Nyfiken gul , nu fru

1-årig bröllopsdag i dag!!!

Inte skrivit här på ett tag nu..

Men idag blir det ett inlägg...

Idag firar jag o min älskade make 1-årig bröllopsdag!!

Året har gått så fort och det har varit fyllt av både glädje och sorg. men kärleken har gjort att vi överlevt stormarna och vi kom ut på andra sidan betydligt starkare..

det skiljer 14 år mellan oss men det är inget vi lägger på minnet, inget som har gjort vårt äktenskap speciellt bräckligt.. snarare tvärtom...

Jag är så lyckligt!

Tittat på gamla foton på bröllopet, provat klänningen igen och bara myst och firat med familjen...

/Nyfiken gul.... Fru Fredin

• Svar på tråden 1-årig bröllopsdag i dag!!!
  • netateta

Nyfiken gul, nu fru: Grattis på er 1-årsdag! Och många fler lyckliga år till er!
    Är det nåt du önskar att ni hade haft (kvar) som minne nu som ni inte har... ett tips till en som gifter sig 30/9?

• Linslus

Grattis!
    Det där med att prova bröllopsklänningen; undrar hur många år efter bröllopet som man kommer I klänningen?! Skulle vara kul att prova den på varje årsdag & ta ett foto (du vet så som vissa gör varje månad under graviditeten för att se hur magen växer!?)
    Vore coolt

• Nyfiken gul , nu fru

netateta

spara gärna så mycket du kan av klänningen, frisyren,blommorna...

det betyder så oerhört mycket att kunna ha kvar klänningen och kika på den då och då och kunna "känna" minnet i fingrarna... och visa andra vad man hade på sig.. foton gör sällan rättvisa med hur man såg ut..

mitt diadem och brudslöja lånade jag av svärmor som gifte sig i samma för 40 år sedan så det finns ju också kvar...

alla presenter o så lever ju kvar...

men det man mest vill spara är ju kläderna.. pärlorna i håret, dom torkade rosorna i buketten, att kunna dra på sig skorna vid andra högtider ..

• netateta

Nyfiken gul, fru nu: Tackar för tipsen, verkar som jag ska klara av det mesta!
    Köper klänning, slöja, skor och underkläder så allt det kommer ju att finnas kvar... hade först tänkt hyra klänningen men insåg att jag aldrig skulle kunna lämna tillbaks den...

• Nyfiken gul , nu fru

jag gifte mig första gången 1996 och då hyrde jag klänningen och diadem + slöja ingick i hyran...

hade ju ingenting kvar av det alls.. vilket var synd...

så den här gången sydde jag klänningen själv o såg till att köpa allt på egen hand så det finns kvar!

• netateta

Nyfiken gul, nu fru: Vad kommer du bäst ihåg från själva festen efteråt, om ni hade en sådan? Några tips för den?

• Josse82

GRATTIS!!! och så levde dem lyckliga i ALLA sina dar... :)

• Nyfiken gul , nu fru

netateta

det jag bäst kommer ihåg är ju givetvis alla nära o kära som var där och såg oss bli man o hustru..
    alla närvarande i kyrkan, blev överlyckliga för att se en del ansikten man inte sett på länge..

bäst satte sig också pappas tårfyllda spontana tal på resturangen där vi åt middag, det minns jag fortfarande delar av.

• netateta

Nyfiken gul, fru nu: Åh vad underbart det låter...

• Meddelande borttaget
  • netateta

Nyfiken gul, fru nu: Hade ni en toastmaster på ert bröllop? Håller på att bli galen när vi inte riktigt vet... tycker inte att det egentligen behövs för vi blir väl ca 60 personer och bara kända ansikten... men det jag är mest rädd för är väl att middagen/festen är slut kl 21 för att inget program finns som är planerat... i och för sig har en lovat fixa lite sång och någon lek ... *ett ynkligt litet rop på hjälp*

• Rystall

Oj vad tiden har gått fort, Nyfiken Gul! Jag tyckte nyss att det var du gifte dig. Det är iofs bara tre mån kvar till vår 1-åriga bröllopsdag.

Hej och hå vad åren går. Nu sitter jag här och väntar på baby som skall komma ut (frukt av bröllopsnatten ) och som skulle ha kommmit i onsdags. Trist väntan men spännande.

Lycka till med år nr 2!

• Nyfiken gul , nu fru

netateta

nä vi hade ingen toastmaster.. vi var bara 35 gäster inklusive oss på bröllopet..

vi hade bara underhållning på själva middagen då två trubadurer sjöng och spexade...

jag råder er att försöka hitta någon som kan göra något slags program.. med så många gäster behövs det mer än bara en middag och 2 tacktal... är det så pass stort förväntar sig en del gäster att det ska hända något...

o som du säger, risken är att middagen är slut kl 21..

Vi hade dukat långbord hemma på vår altan där vi åt tårta o drack kaffe samtidigt som vi körde paketöppning och lite blandat spex från vår sida..

• netateta

Nyfiken gul, nu fru: Tack för tipsen... jag kommer dock inte att nämna någon toastmaster på inbjudningskorten, får väl ta det via telefon eller mail när jag väl får tag i en... Jag har tänkt att vi själva skulle hitta på något program för gästerna, kanske en tipspromenad?

Svar på tråden 1-årig bröllopsdag i dag!!!