• pickolina

Systrar, hjälp mig nu!!

Oj vad jobbigt... Låter som att du måste ta ett beslut själv oxå faktiskt. Är du villig att vänta i ovisshet om framtiden eller vill du ha besked JA eller NEJ nu på direkten?! Om du vill veta vart förhållandet är på väg osv men han inte vill ta tag i det så kanske du helt enkelt måste vara beredd att ställa ett ultimatum och då oxå vara beredd på att göra slut om han inte väljer att satsa allt och flytta ihop.

Du kan ju tyvärr inte göra så mycket åt hans känslor, tankar och agerande utan du måste tänka på vad du själv vill och ta ställning till vad det innebär och sedan ta konsekvenserna av det. Vare sig det är att vänta på honom i hopp om något eller att ta saken i egna händer.

• pickolina

Jag är ledsen alltså men jag tror bara du har de alternativ som jag skrev. Att acceptera situationen som den är eller ställa hårt mot hårt.

Men kan ni inte prata om det.. Vad jag menar då är inte att du pressar och han backar utan att kommunicera och resonera helt förhållningslöst så att han inser var du står och varför och du inser var han står och varför. Som du beskriver nu så har du ingen vidare koll på vad han vill och varför. Du vet på ett ungefär men inte exakt och det är därför du sitter här och funderar och inte vet varken ut eller in...

• pickolina

Du kan inte "få honom att ta ett steg". Det måste komma från honom själv och vill du ha förändring måste du själv ta tag i det. Det är tyvärr så det fungerar..

• pickolina

Om han är värd det, vilket jag tycker mig upfatta att du tycker att han är, så får du nog kanske börja "ta i med hårdhandskarna" precis som du säger... Det kommer ju bli tufft och du riskerar att förlora honom men å andra sidan kanske han inte är "den rätte" för dig om han inte kan ge dig det du vill ha och behöver, vilket han uppenbarligen inte kan fullt ut.

Tycker absolut att du ska börja sätta gränser och ställa krav osv... Det är ju bara hoppas att han vaknar upp ur sin koma och inser att han måste agera om han vill behålla dig. Ha dock i åtanke att det även kan driva iväg honom.. Men då var han som sagt kanske inte rätt för dig ändå?!

Att vänta är ju det andra alternativet och vem vet, han kanske kommer om ett halvår och är redo men han kan även dra ut på det i flera år, precis som du säger....

Båda sätten innebär en risk men vad känns bäst för dig??? Det är ju det du måste ta ställning till... Driva på eller vänta ut.... Ett svårt val och båda kan vara det rätta valet och båda kan vara det felaktiga valet så det är ingen ide´att försöka räkna ut vad som är bäst. Gå igenom vilken som känns bäst för DIG, för det är DU som ska leva i förhållandet.

• pickolina

-Lycka till gumman! Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra. Jag skulle oxå ha valt att göra precis så i det läget kan jag ju säga..! :D

• pickolina

Miss Cee

"Sen är det upp till honom om han kan anpassa sig till vad du behöver eller ej."

Låter precis som ett ultimatum för mig! :D

• pickolina

Precis! Helt rätt... Jag håller helt å hållet med Miss Cee, jag uttryckte mig bara lite annorlunda... Jag tyckte bara att det var komiskt att först säga att man inte ska ställa ultimatum och sedan råda dig till att ställa ett ultimatum.... *fniss*

Hoppas verkligen att det går vägen för dig! Men är han rätt kille för dig så kommer det gå bra! :)

Svar på tråden Systrar, hjälp mig nu!!