Inlägg från: Mitt hjärta är hemma |Visa alla inlägg
  • Mitt hjärta är hemma

Hur många känner igen mitt nick?

Hej!

Jag hänger här alldeles för mkt, det är jag övertygad om. Har heller inga planer på att byta nick för att bli mer anonym igen. Nu vill jag bara fråga hur många av er som känner igen mitt nick. För det finns ju många BTare här och jag undrar lixom var jag placerar mig. Är jag överaktiv?
    Jag känner ju igen vissas nick och inte endel andras. Antar att mitt är relativt lätt att lägga på minnet jämfört med "Brud-05" (eller var det brud2005 eller 05brud??? etc). Ja, så alla som känner sig familjär med mitt nick räcker upp en hand!

• Svar på tråden Hur många känner igen mitt nick?
  • Mitt hjärta är hemma

Oj oh oj oh vilket gensvar!! Facit är väl att jag hänger här WAY to much. Men jag blir allt kvar ändå eftersom ni är så goa allihopa.

• Mitt hjärta är hemma

Min-ah: Tack så mycket Det är så det är. Sedan han friade har hjärtat kommit hem och jag är bara genomlycklig och lugn.

• Mitt hjärta är hemma

Åh tack! Ja, jag känner igen många av era nicks oxå, men inte alla. Känner ofta igen den som är "experten" inom ett visst område. PW för korsetter, S för smycken, Bb för klänningar m.fl mfl mfl.
    Fantastisk site detta, så många hjälpsamma människor på ett och samma ställe.

• Mitt hjärta är hemma

Ja, gött att kunna göra sin stämma hörd fastän man varken syns eller hörs. Ibland glömmer jag att jag verkligen inte har något vettit att säga till förmånen för ATT man kan säga något. På forumet är alla lika ju. Man behöver inte skrika eller vara hipp för att vara med

• Mitt hjärta är hemma

Oj ja E-tuna, dig känner jag igen.

• Mitt hjärta är hemma

Min-ah: Ja, jag tror jag sett det i någon annan tråd. Du är fiollärare? Själv är jag oerhört opedagogisk och undviker att undervisa i längsta möjligaste mån. Bäst för alla så tror jag.

• Mitt hjärta är hemma

Min-Ah: Ja, precis, jag spelar kontrabas för hela slanten.

• Mitt hjärta är hemma

Min-Ah: Tja, om du tittar på basister under 35 år så är de kvinnliga MINST lika vanliga, kanske fler t.o.m. Men jag håller med om att för 15 år sedan, då såg det annorlunda ut. 60-åriga basister är nästan alltid karlar. Å jo, det är sant, jazzbasister är väl killar för det mesta.

Jag spelar klassiskt.

• Mitt hjärta är hemma

Oj vilken tråkig ton jag fick till. Inte meningen!!

• Mitt hjärta är hemma

Min-Ah: Haha, jag är inte så lång heller, 160 cm, men jag tror jag är Sveriges kortaste eller möjligen näst kortaste yrkesbasist (jobbar i symfoniorkester) . Har iaf inte hittat någon kortare ännu. Klart att det finns förstås.

Och stort haha igen, hur lyckades du få ont i öronen av kontrabas!??? *lol* Är ju det ljudsvagaste instrumentet ihela orkestern! (Sant, iaf i dB mätt!) Fiol är ju mycket starkare...

Själv fixar jag inte fiol så bra. Tack och lov slapp jag "prik-fiol" på musikhögskolan (det hette så i Gbg) . Min fiol ligger tryggt nedpackad i sin låda och ser mkt sällan dagens ljus.

• Mitt hjärta är hemma

Min-ah och Physalis: Jag pluggade i Gbg och i London 96-02.
    Fullkomligt älskar mitt jobb! Orkester är mitt liv.

• Mitt hjärta är hemma

Physalis: Håller med dig där! IE-studenter får verkligen slita! Musikerstudenter behöver ju bara öva på sitt huvudinstrument - i sex år typ, medan IE-lärarna dessutom måste kunna oerhört mkt annat. Stor respekt!

Tur för mig att jag aldrig vill bli lärare. Jag vill bara spela spela spela.

• Mitt hjärta är hemma

Ja, vi är ett musikerpar. Träffades på skolan för tio år sedan. Denna vecka spelar vi ihop för första gången på åtta år. (En hel symfoniorkester med också)

Godnatt!

• Mitt hjärta är hemma

Min-ah: Vi är ett kontrabas&piano-par Tyvärr så spelar vi inte så mycket ihop eftersom jag är orkestermusiker och han solistutbildad (diplomerad t.o.m, jag är så stolt! ) men det finns iallafall _planer_ på att eventuellt såsmåningom spela ett visst stycke tillsammans.

Svar på tråden Hur många känner igen mitt nick?