Jag håller med er. Det är mycket "gör som du själv vill" på BT, och jag är en av dem som kan skriva så. Men då måste jag få komma med ett litet motargument - okej att vissa frågor är av typen "hur ska detta gå till" och att man då inte får ett ordentligt svar av "gör det som känns bäst". Men jag tycker att minst lika många frågeställningar kan vara i stil med "vi har tänkt ta kuvertavgift, men många verkar vara emot det, är det ok att göra så eller inte" eller "jag vill inte ha en vit brudklänning utan en limegrön, nu säger min mamma att det får jag inte ha, vad tycker ni?" och så vidare. Alltså att man ska ta ställning för eller emot något. Svaret "gör som du själv vill" brukar komma efter/före en åsikt och kan tolkas som ett "ja, det är okej". Typ: "Vi ska ha kuvertavgift och har inga problem med att betala en som gäst heller, men gör som du själv vill" eller "Limegröna klänningar får man ha bäst man själv vill, lyssna inte på din mamma utan gör som du känner är rätt".
Om ni begriper hur jag menar? "Gör som du själv vill" är ibland bara ett uttryck för den svenska mesigheten att inte alltid våga stå för sina åsikter fullt ut, tror jag.