• otolig

Ni som har gift er eller ska gifta er i Karlshamn

Är uppvuxen i Karlshamn och vi har tänkt att gifta oss där nästa sommar. Har en liten dotter på snart ett halvår så vi tänkte att det blir lagom nästa sommar. Jag är jätteosäker på hur jag vill ha det; stort bröllop vs litet bröllop, midsommar vs sensommarbröllop, fest vs middag på restaurang med familjen osv...Jag skulle vara jättetacksam för alla idéer, tankar, erfarenheter och tips som jag kan få. Vet bara att jag vill ha skärgårdsanknytning. Funderat lite på Tjärö eller Kastellet..TACK PÅ FÖRHAND!!!

• Svar på tråden Ni som har gift er eller ska gifta er i Karlshamn
  • Cat-06

Hej! Visst är det svårt att bestämma sig för hur man vill ha det! Det finns inte så mycket att välja på i Karlshamn heller, men både Castellet och Tjärö är jättefina! Guö värdshus är också bra, det är iaf utsikt över skärgården! Hanö ligger kanske lite långt borta? Lycka till!

• otolig

jag vet att castellet har en kyrka som tillhör sv. kyrkan, men vad jag vet finns det inte ngn kyrka på tjärö..hur det är på hanö vet jag inte..någon som har eller ska gifta sig på ngn av dessa ställen?

• brud juni 06

ett billigare alternativ är att vigas på kastellet o sedan ha festen i flottans mäns lokal vid näsviken. Då kan ni ta med er egen alkohol o mat om ni vill. Ska ni ha billigare catering kan jag rekomendera Roger Lilja i Olofström. Vi betalar 295 kr för en 3-rätters + kaffe o tårta

• otolig

Någon som använt sig av Pågatan Catering (cateringdelen till Ågatan 12) eller ngn annan cateringfirma i Karlshamn? Vad har ni för erfarenheter av dessa?

• brud juni 06

använt mig av roger Liljas konditori i Olofström. KANONNÖJDA. Jättegod mat till rimligt pris

• otolig

Inga fler som har tips på mysiga lokaler i Karlshamnsområdet där man kan ha catering och ta med egen alkohol? Ingen som anlitat Ågatan 12/PåGatan? Någon som gift sig ute på Castellet?

• Bellie

Hej! Flera av mina vänner har lånat gamla restaurang Saltsjöbaden av kommunen. Som du kanske vet är det ingen verksamhet där längre, så man kan låna/hyra lokalen och sedan köra catering och köpa dryck själv. Obs - lokalen är något sliten a la finlandsfärja, men med fantastisk utsikt. Och man kan smycka lokalen så att det ser fint ut.

Ett annat tips är Eriksberg. De har en lada där man kan ha fest. De verkar ha bra mat och service och det är superfin miljö.

Jag besökte Tjärö nu när jag var hemma i somras men de verkade inte ha ett kapell. Man får vigas i kohagen helt enkelt ;)

Mina föräldrar har använt Ågatans catering och säger att de ska vara bäst i stan. Men jag har inga egna erfarenheter.

Lycka till :)

• otolig

Tack Bellie! Jag är jättenyfiken på Saltsjöbaden. Visserligen vet man inte om den är kvar nästa sommar, men om den är det skulle det vara ett alternativ. Jag har varit där ett par gånger i slutet av 80-talet. Kändes lite slitet då, så det är väl ännu värre nu. Hur tyckte du det var när du varit där på bröllop.Blev det mysigt eller är det för stort och opersonligt? Vi skulle bara bli ca 45 personer.

Vad jag vet så kan man inte vara i Ladan på Eriksberg längre. De tar bara emot sällskap på max 30 pers inne i huset och då kan man inte ha med dricka själv. Samma sak med Tjärö. Man får inte ha med dricka dit heller.

Vi funderar på Ågatans catering om vi hittar en lämplig lokal..

Någon som vet något mer om Gourmet Grön?? Gissar att man inte kan ta med alkohol dit heller. det är ju en restaurang..

• Linofin

Om ni skall gifta er i anslutning till Ostersjofestivalen gar det inte att anlita Goumet gron, da ar de upptagna! Annars verkar det jattebra!

• Susan

Jag avråder verkligen alla att välja Tjärö. Jag och min man hade bröllopsfest där i sommar och det var under all kritik. Dyrt, inte tillräckligt med serveringspersonal (2st på 50 personer). Det fanns inte ens vatten på borden, det fick vi hämta själva i kylskåpet. Till råga på allt kom det en saftig faktura som inte stämde. Dåligt!

Svar på tråden Ni som har gift er eller ska gifta er i Karlshamn