Inlägg från: otolig |Visa alla inlägg
  • otolig

Ni som har gift er eller ska gifta er i Karlshamn

Är uppvuxen i Karlshamn och vi har tänkt att gifta oss där nästa sommar. Har en liten dotter på snart ett halvår så vi tänkte att det blir lagom nästa sommar. Jag är jätteosäker på hur jag vill ha det; stort bröllop vs litet bröllop, midsommar vs sensommarbröllop, fest vs middag på restaurang med familjen osv...Jag skulle vara jättetacksam för alla idéer, tankar, erfarenheter och tips som jag kan få. Vet bara att jag vill ha skärgårdsanknytning. Funderat lite på Tjärö eller Kastellet..TACK PÅ FÖRHAND!!!

• Svar på tråden Ni som har gift er eller ska gifta er i Karlshamn
  • otolig

jag vet att castellet har en kyrka som tillhör sv. kyrkan, men vad jag vet finns det inte ngn kyrka på tjärö..hur det är på hanö vet jag inte..någon som har eller ska gifta sig på ngn av dessa ställen?

• otolig

Någon som använt sig av Pågatan Catering (cateringdelen till Ågatan 12) eller ngn annan cateringfirma i Karlshamn? Vad har ni för erfarenheter av dessa?

• otolig

Inga fler som har tips på mysiga lokaler i Karlshamnsområdet där man kan ha catering och ta med egen alkohol? Ingen som anlitat Ågatan 12/PåGatan? Någon som gift sig ute på Castellet?

• otolig

Tack Bellie! Jag är jättenyfiken på Saltsjöbaden. Visserligen vet man inte om den är kvar nästa sommar, men om den är det skulle det vara ett alternativ. Jag har varit där ett par gånger i slutet av 80-talet. Kändes lite slitet då, så det är väl ännu värre nu. Hur tyckte du det var när du varit där på bröllop.Blev det mysigt eller är det för stort och opersonligt? Vi skulle bara bli ca 45 personer.

Vad jag vet så kan man inte vara i Ladan på Eriksberg längre. De tar bara emot sällskap på max 30 pers inne i huset och då kan man inte ha med dricka själv. Samma sak med Tjärö. Man får inte ha med dricka dit heller.

Vi funderar på Ågatans catering om vi hittar en lämplig lokal..

Någon som vet något mer om Gourmet Grön?? Gissar att man inte kan ta med alkohol dit heller. det är ju en restaurang..

Svar på tråden Ni som har gift er eller ska gifta er i Karlshamn