• bebop

Vänner Lund tråd 3

jupiter

Det är nog en bra idé. Det är bara det att jag har hundra småärenden som ska fixas... Synd att man inte blir förvarnad. Vad är det för fel med att helt enkelt säga: "Vi skulle vilja fira av dig med en middag (typ) på lördag kväll? Egentligen förstår jag inte varför det nåste vara hemligt. Jag har ju redan haft min möhippa...
    Okej, så jag är otacksam, men jag förstår hur pov kände sig när hon insåg att möhippan kunde bli dagen före bröllopet!

På tal om hemligheter. Min syrra varnade mig precis för att tala om var vi ska spendera bröllopsnatten. När hon gifte sig sov de hemma eftersom de skulle åka på bröllopsresa till USA dagen efter. Då hade hennes mans familj åkt hem till dem och fullständigt gått bärsärkagång. Typ smulor i hela sägen, skor i hela trappan, plastfolie på toan, oreda i alla kökslådor, tandkräm på dörrhandtagen... Jag menar, är det kul att mötas av det på sin bröllopsnatt? De hade fått röja och byta lakan innan de kom i säng...

• bebop

jupiter

Kan du inte köra med att ni redan är uppbokade. "Vi ska ju träffa dem, det har ju varit bestämt jääätttttelänge!" P. Har noll koll på fördelsedagar, så i hans fall hade jag kunnat dra till med att någon släkting fyller år...

Kan de kidnappa honom innan han hinner åka?

pov
    Grattis till "nya" mannen! Vet du förresten om man kan beställa passet i förväg eller måste det vara efter vigseln?

Izunia
    Jag fattar inte hur du hinner med allt. Egentligen är allt mitt klart, men det är ändå är det så mycket som ska fixas... Jag kan knappast delegera ögonbrynsplockning och klänningutprovning

P. kom precis insvidandes i full bröllopsmundering och frågande om jag kunde tänka mig att gifta mig med denne man. Trodde aldrig att han skulle fråga! Jag har inte fått något riktigt frieri men, bättre sent än aldrig...

• bebop

Jupiter

Om det känns förargligt att ha upptar en plats som inte utnyttjas, skulle du kunna ringa till arrangören och säga att de kan ta in en extra...

• bebop

Jag instämmer! Lycka till! Glöm inte att dricka vatten, för det kommer att bli underbart väder.

• bebop

Jespers fru
    Var är du?

Jag fick min ANDRA hippa igår. Gick ju hela lördagen och var supernervös och kunde inte ta mig för någonting ... kvällen kom och inget hände!
    Grannarna hade ju sagt att Peter skulle kidnappas på söndagen, men direkt efter att de tog honom tog de mig med... Jag blev urnojjig för huset och barnen och så. De sa bara: "Vi fixar det." Sen fick jag sitta med ögonbindel och kall öl på en garageuppfart i ca 10 minuter. Sen bar det av runt kvarteret iförd bindel och tillslut hamnade jag i en grannträdgård. Där hade de dukat upp värsta festmåltiden och Peter och ungarna var också där! Sen blev det en helkväll med god mat, 5-kamp etc. Precis lagon och sååå härligt! Jag är jättenöjd!
    i morgon ska jag hämta min klänning! Hurra!

• bebop

Grattis Penny och Jespers fru!

På lördag är det min tur!

Ni kommer aldrig att tro detta! Skulle hämta klänningen idag... trodde jag... Skräddaren har inte lagt upp den tillräckligt, så den släpade i marken. Hur det nu kunde komma sig eftersom Millan nålat den med mig i? Först tänkte de fixa den medan jag väntade, men eftersom min tiara inte kommit än så tyckte de att jag kan hämta dem samtidigt. D v s torsdag ELLER FREDAG! En sån tur att jag hade povs armband med. Det passar perfekt! Tusen tack! ...something borrowed.

pov
    Har ni fått fotona än? Vi ska träffa Daniel i morgon.

• bebop

Jupiter

Med tanke på att de har öppet på lördag så finns det alltid en viss risk...

Vad gör jag om tiaran inte kommer?! Jag antar att det inte är helt lätt att ragga upp en brons-tiara som passar på två röda. Men nu ska jag vara fullständigt lugn. Jag är sååå cool. Det är kärleken som ska stå i centrum, allt annat är sekundärt.

AAAhhhhh!

• bebop

Tack, Izunia! Jag behöver höra sånt just nu...

• bebop

hej , hej

Min klänning är hemma! Hurra!
    Och tiaran... Den är såååå fin. Jag smygprovade den inne på toan och började gråta när jag såg mig själv i spegeln. Hur ska det gå på lördag?!

pov

Jag tror att det blir för mycket med både dina läckra örhängen och tiaran, så det får nog bli guldpärlor istället. Men armbandet är ursnyggt till!

Daniel var här igår. Hur mysig som helst. Vi är borta måndag-torsdag nästa vecka, så han ska lämna våra bilder på fredagen. Maila honom om du är otålig. De borde vara färdiga, tycker jag. Jag trodde att han lämnat dem igår, när han ändå var i byn...

Gud, vad de sista dagarna gått snabbt. Jag fattar ingenting. Det verkar som om jag kommer att vara fru på nästa fika...

• bebop

Jag är gift!!!

Vilken underbar gårdag!
    Lite regn i brudkronan blev det allt, men precis när vi anlände till kyrkan kom solen. Jag skrattade mig igenom hela dagen. Fällde inte en enda tår, utan kände mig bara sååå glad! Allt var super! Fotograferingen, kyrkan, gästerna, maten - allt!
    Ja, en timme innan vigseln ringde förstås kantorn och berättade att han glömt noterna hemma, så vi fick byta ingångssmarsch. Men det ska inte gå helt smärtfritt, som min svärmor sa...

I morgon åker jag till Bornholm med min MAN.

pov

Daniel tog 300 bilder av oss, så jag hoppas att det finns ett par bra...Kan man få se något foto på er?

• bebop

Anna25

Jag köpte min BH där. Den var ganska dyr, men satt perfekt. Bra service!

• bebop

jupiter

Lycka till på lördag! Det kommer att bli sååå häftigt!

• bebop

Izunia

Har lite problem med datorn - men bilderna kommer så småningom

Nu är det snart din tur...

• bebop

jespers

Gud, vad fina ni var! Jag älskar din håruppsättning! Urläcker!

• bebop

jupiter
    Hoppas att du känner dig bättre nu.

Izunia Nu är det snart dags! Hoppas att du har det bra och att nerverna är i styr.

Fika kl. 17!! Oj, Peter jobbar, så jag får se om jag hinner in. Han jobbar inte från kontoret, så han är nog inte hemma förrän sent - men jag vet ju var ni finns OM han kommer hem i tid.

• bebop

Hörde från pov att Izunia var en fantastisk brud! Härligt! Själv var jag fast på makens släktträff med ett gäng, för mig, helt okända människor.

Har lite ångest. Semestern är slut och i morgon börjar vardagen igen. Den här sommaren har varit sååå härlig med bröllop och sol!

Jag fikar gärna. Vi väntar på vårt album - det hade varit roligt att kunna visa upp fotona för er nästa gång vi ses.

pov - Jag har lite dåligt samvete för att jag fortfarande har dina smycken. Vill du att jag lägger dem i brevlådan?

Svar på tråden Vänner Lund tråd 3