Inlägg från: ProudWoman |Visa alla inlägg
  • ProudWoman

Att vilja piska sin partner...

tja, nu blir vi personliga *jippi* menjapp, man kan vara helt normal fastän man håller på med s/m, jag är ett jättebra exempel... är inte konstigare än de flesta, kristen, student med normalt liv, förutom att jag håller på med bdsm och tänder på rejäl smärta och förnedring, att då ha en partner som är min motsats och därmed gillar att se mig i den utsatta situationen är perfekt skulle faktiskt inte kunna tänka mig att ha ett förhållande med någon som inte var dominant och gillade bdsm

• ProudWoman

Dusty angel: talar för mig själv igen, nej man behöver inte vara öppen för allt, men bondage, latex och masker tillhör det vanliga, wet däremot är inget för honom alls... jag ahr saker jag inte kan tänka mig att göra heller...
    och om man alls gillar vanilj, tja, visst det är ok, men det ger mig inte alls samma känsla som hårdare sex, men för en snabbis duger det väl...

• ProudWoman

Dusty AngeL. bdsm för mig ÄR kärlek, skulle inte kunna ha det med någon jag litar på fullt ut, eftersom man utelämnar sig så totalt... och finns inget mysigare än att ligga och kramas efter en lång session eller en puss i nacken när man ligger bunden... och jag personligen har aldrig gillat "kyssas länge kolla varann i ögonen sex" det känns bara fånigt

Mitt hjärta är hemma : tack, jag är alltså både onormal och osund då.. som jag säger ovan , det ÄR kärlek eftersom man kan inte lämna ut sig så till någon man inte litar på... Undergivenhet är en gåva som ska förvaltas med kärlek,
    dominans är förmågan att göra det.

• ProudWoman

Dusty ANgel: självklart måste det vara helt frivilligt och inte bara att man ställer upp på det

• ProudWoman

kan bara tala för min partner och tja, det går att leka bara för kickens skull, men man går inte djupare in i äganderelationer utan kärlek, man har inte den mest avancerade tekniken och det blir som han säger nåt helt annat när man är med någon man älskar...

• ProudWoman

som sagt man väljer inte att gå in i en äganderelation med nån man inte älskar... med detta menar jag alltså en ägare/slav relation där den ena har kontrollen, och den andra är undergiven inte bara i sängen utan även i vissa fall vardagen... och man binder kanske inte upp någom man inte älskar lika hårt och i lika utsatt läge som en lekkamrat... det blir mer intimt med någon man älskar helt enkelt

• ProudWoman

avancerad teknik är ju det, mer jobbiga bindningar t.ex som är tyngre för den undergivna, och vem binder nån vid köksbordet *s* man behöver inte bindas fast vid nåt, går utmärkt att bara använda den mänskliga kroppen, det är t.o.m jobbigare än att vara bunden i sängaveln... det finns säkert dem som kan ha bdsm helt utan känslor, men jag tror dem är få, de flesta jag känner föredrar att ha vara med en enda partner...

och ang samtycke så finns det alltid där, man gör inget utan samtycke, men man behöver inte tala om det, för man känner varandras gränser rätt så fort...

• ProudWoman

tja, binda fast i köksbord är då inte vår grej, men om man gör det på grund av kärlek eller inte varierar beroende på person som sagt, men förhoppningsvis så samtalar man ju i en relation så man vet vart man står sas... ett exempel på mer avancerad bindning (varning kan vara grafiskt) hogtie: på mage, med armarna bakom ryggen, fastbundna med benen som då också är uppböjda, så man är som en liten boll
    eller att sätta en spridare (en käpp som är stel) mellan fötterna, binda fast, sedan binda upp händern i mitten av spridaren...

• ProudWoman

jag kallar min Master för just det, jag kallas slavinna och det förnippar iaf inte jag med ett rent lekförhållde, de flesta jag känner använder de uttrycken enbart i en äganderelation...

sen när det blir farligt, det blir farligt när den dominanta slutar lyssna på den undergivna och inte läser av signaler, när han gör precis vad han vill utan att bry sig om den andres gränser... och sånt märker man av ganska fort, om den dominate lyssnar och håller sig innanför de gränser jag som undergiven har... Att dra in någon annan som den undergivnes barn i det hela, det är INTE ok... Bdsm är en överenskommelse mellan två vuxna människor som gör det frivilligt, det som bobbys styvfar gjorde var bara ren sadism som inte hade något med ssc att göra (safe, sane, consesual: säker, vettig, frivillig överenskommelse ungefär)

det blir mer intimt med mer känslor, mer spänning i luften, det blir romantiskt (låter säkert konstigt för er som inte håller på, hur pisk och romantik kan höra ihop)

och håller man sig bara innaför varandras gränser så spelar det ingen roll vad man gör, om det är frivilligt, då är allt lika normalt som vilket sex som helst, det handlar bara om olika preferenser

• ProudWoman

inget som jag märkt iaf, att man glömmer kärleken, den finns som där vad man än gör

• ProudWoman

smärta och latex och masker "hör" inte ihop bara så där, smärtan hör till själva sexet för mig, latexen och maskerna är fetishdelen, och den kan ju variera beroende på vilken fetish man har som individ

• ProudWoman

ok, då tar vi det igen... kan bara gissa när det gäller fetisher och bdsm, men man kanske vågar bejaka dem delarna av sin sexualitet mer, men jag tror det finns många där ute som har fetisher men inte håller på med bdsm...

som sagt, jag anser att kärleken inte glöms bort om man faktiskt älskar varann, en puss i nacken när man är bunden, varma ögonkast, mjuka smekningar i kompination med piskrapp... vart finns inte kärleken i det?

• ProudWoman

tja, han låter ganska fokuserad på det tekniska helt klart, kanske han inte heller är så van utövare, då behöver man inte anstränga sig så mycket, då kommer det naturligt utan att man behöver prata om det hela tiden... men behandlar han henne bra och han inte gör nåt hon absolut inte vill så är det nog inte så att det är farligt, men hon ska absolut inte ställa upp på nåt hon inte vill!... tror hon kanske behöver prata med honom om det att det inte behöver vara allt han pratar om....

• ProudWoman

jo, den tanken du har om honom funderade jag lite på också, hur kär han egentligen är i henne, för det brukar man ju faktiskt säga till varann

• ProudWoman

du är nog lite cynisk

man kan börja med det relativt sent i livet, det är inget man måste ha gjort hela sitt vuxna liv, och är man nybörjare så är det inte konstigt att haka upp sig teknik och detaljer, det lugnar ner sig senare...

Svar på tråden Att vilja piska sin partner...