jag kallar min Master för just det, jag kallas slavinna och det förnippar iaf inte jag med ett rent lekförhållde, de flesta jag känner använder de uttrycken enbart i en äganderelation...
sen när det blir farligt, det blir farligt när den dominanta slutar lyssna på den undergivna och inte läser av signaler, när han gör precis vad han vill utan att bry sig om den andres gränser... och sånt märker man av ganska fort, om den dominate lyssnar och håller sig innanför de gränser jag som undergiven har... Att dra in någon annan som den undergivnes barn i det hela, det är INTE ok... Bdsm är en överenskommelse mellan två vuxna människor som gör det frivilligt, det som bobbys styvfar gjorde var bara ren sadism som inte hade något med ssc att göra (safe, sane, consesual: säker, vettig, frivillig överenskommelse ungefär)
det blir mer intimt med mer känslor, mer spänning i luften, det blir romantiskt (låter säkert konstigt för er som inte håller på, hur pisk och romantik kan höra ihop)
och håller man sig bara innaför varandras gränser så spelar det ingen roll vad man gör, om det är frivilligt, då är allt lika normalt som vilket sex som helst, det handlar bara om olika preferenser