Att vilja piska sin partner...
Jag tror att man bör vara väldigt försiktig om man håller på med den typen av aktiviteter och då måste man vara helt säker på att man har det hela under full kontroll. Jag vill INTE påstå att det är sjukligt i sig självt men det kan ibland drivas till en nivå där man måste klassa det som sjukligt. Dit skulle jag räkna allt som verkligen förorsakar skador på någon av de inblandade och alla fall där det hela inte är ömsesidigt,dvs. när den ene känner sig tvingad att ställa upp på något som han/hon helst inte vill göra. Det finns ju tyvärr hemska exempel på hur det kan gå helt galet, som t.ex. Bobby-fallet eller fallet med den tyske kannibalen som med sin partners medgivande styckade och åt upp honom. Det verkar som om för vissa så försvinner alla normala spärrar när de lever ut sin sexualitet.
Hur blir det om en person som är van att använda våld i samband med sex plötsligt förlorar sin partner ? Är en sådan person en riskperson för att ta till våldtäkt ? Vissa våldtäkter begås ju just av män med sadistisk läggning som njuter av att plåga sina offer. Givetvis påstår jag inte att alla män som sysslar med sådant här är potentiella våldtäktsmän men det verkar ju rimligt att tro att det finns en border-line grupp som kan gå vidare från att använda våld mot sin egen partner till att använda det mot andra.