• Ängla

Änglas bröllop - Berättelse och Bilder!

Hej alla mysiga BT-människor!

Äntligen är det dags för Ängla att berätta lite om bröllopet och visa bilder!

Den 29 april var en helt underbar dag. Jag fixade mig på en jättebra salong i stan med mina tärnor (min syster och min nära vän), vi hade det jättemysigt! Personalen var så gullig, de hjälpte verkligen till att skapa den där förväntansfulla stämningen, och jag var inte alls nervös, som jag trott innan att jag skulle vara. Min blivande och hans bestman kom och ?hämtade oss? för att åka till fotograferingen, det var verkligen lycka i luften när vi såg på varandra, han var så stilig och han tyckte såklart att jag var vacker! Det var så häftigt att promenera de 50-metrarna från salongen till bilen, alla vi gick förbi log och del önskade lycka till!

Det enda orosmolnet den morgonen var vädret, skulle det vara uppehåll eller skulle det regna? På VÅRT bröllop skulle det ju egentligen vara SOL. Typiskt, precis när vi var på väg till vår läckra amerikanska bil (matchande med färgtemat såklart) så började det regna. Trots det hade vi otroligt kul under fotograferingen, vi gjorde regnet och paraplyerna till en del av bilderna och när det bara duggade gick det ju bra ändå. Dessutom var vi nästan en timme och tog bilder i Slottsvillan där vi skulle vara efter vigseln.

Kanske var det regnet i ansiktet, att slöjan nästan blåste av nere vid fotograferingen vid sjön eller det halva glaset mousserande vi fick i oss innan; när vi anlände till kyrkan var vi hur lugna som helst, allt hade ju redan inträffat. Dörrarna slogs upp och där var alla de vi tyckte allra bäst om i hela världen, vilken underbar känsla det var! Efteråt har en vän till mig sagt att det inte gjorde något att det regnade den dagen, solen lyste som bara den när vi gick uppför gången! Vi gick in till ?You raise me up? (Brendan Graham/ Rolf Lovland) med piano, fiol och sedermera sång när vi kommit fram till altaret. Psalmen vi valt var ?Den blomstertid nu kommer?, vilket var lite lustigt med tanke på att sommaren kändes långt borta. De låtar vi valt att ha inne i ceremonin var ?Nu eller aldrig?, (Calle Norlén/ Leslie Bricusse) från början sjungen av Peter Jöback, och ?Du som är? (Nina Bjurenstedt/Sofia Nordlund), båda med ljuvlig sång av en duo, piano och stundtals fiol. Det var underbart att stå där framme, vi kände verkligen en otrolig lycka att stå där framme och bli man och hustru. Innan hade jag varit rädd att jag skulle va för nervös för att njuta av stunden. Vigseln gick bra, ringarna kom på och vi pussades där vi skulle! Vi gick ut till ett medley av ?aint no mountain high enough? (Nicholas Ashford/Valerie Simpson) och ?signed sealed delivered? (Stevie Wonder). Det blev ett riktigt ös och det kändes som att vi svävade ner för altargången.

Eftersom det regnade fick vi lägga om våra planer lite, vi stod kvar inne och blev gratulerade för att undvika köbildning under regn! Men ris fick vi kastat på oss i alla fall, när vi steg ut på kyrktrappan! Gästerna promenerade den korta biten eller åkte upp till Slottsvillan medan vi åkte en liten omväg i den fina bilen. När vi anlände till slottet möttes vi igen av familjen och alla våra vänner. Vi skålade och min svärfar höll välkomsttalet. Ena möhippegänget överraska mig, de hade ordnat så att jag skulle få göra en tårta på tid, precis som jag gjort på möhippan, och sedan ?sälja? den till gästerna och få betyg. Efter det var det dags för den riktiga tårtan, vi hade nämligen bestämt att vi skulle ha tårta, kaffe och dans innan middagen. Efter tårta, mingel och dans (vi var inte världsbäst på att dansa kan jag meddela) var det dags att bege sig ner till Restaurang Stockmakaren. Gästerna fick varsin tub med en drink i (som maken blandat till några dar tidigare) och gick en tipspromenad (om oss såklart) från slottet till restaurangen.

Vi satte oss ner till ett jättefint dukat bord, precis så som jag ville ha det, med massa ljus, flytljus och orkidéer och de fina trycksakerna med mönster som min väninna designat. Maten var helt underbar, vi hade småländskt tema med småländska tapas till förrätt, en regional kycklingrätt till varmrätt och småländsk ostkaka till efterrätt. Servicen var också helt fantastiskt, bättre än vi kunnat drömma om. Det var flera oerhört fina och kärnfulla tal, och vi kändes oerhört tacksamma och lyckliga över att kunna omge oss med så fina människor.

Efter middagen var det dags för mer dans och bar öppning. Det blev ett otroligt ös uppe på dansgolvet när dj?n drog igång med sina dansvänliga låtar, folk vi aldrig förr sett dansa svängde som bara den på benen. Vilken fantastisk underbar fest!

Och vilken fantastiskt underbar dag och kväll, precis så som vi drömt om men ännu lite bättre! Sen vill jaga bara säga att det är underbart mysigt att va fru, men det är en annan historia?

Kolla gärna in bilderna på www.angelaochmicaels.brollopshemsida.com/

Klicka på fotoalbum nere näst längst till vänster och välj sedan bland fotoalbumen i vänster kolumnen. (middag och fest är i nuläget inte uppdaterat). Räkna med att det kan ta upp till 30 sekunder innan bilderna hunnit ladda upp i albumet.
    Gå gärna in i albumet Detaljer och kolla in dekorering etc.

Jag kommer såklart hänga kvar här på BT men jag vill passa på att tacka er underbara tjejer för alla trevliga stunder och trådar! Tack för alla bra tips och råd som verkligen varit en inspiration för mig i planerandet av vår stora dag! Vilken tur att BT finns!

Till er som har ert kvar; Lycka till och njut av er underbara dag och alla planering innan!

Massa kram från Ängla

• Svar på tråden Änglas bröllop - Berättelse och Bilder!
  • HoT

Ååå vad fint! Och så otroligt gulligt matchade far och son var!!

• Nattens Drottning

Oj vad vacker du var.
    Jag gillade verkligen släpet på din klänning.
    Många grattis kramar till lilla Frun.

• Mycket långt kvar

Underbart! Allt såg perfekt ut!

• Lellan

Åh va fina ni var!Vilken vacker klänning!!

• chai

stort grattis!

längtar till oktober...

• Lilltrolle

Vad fina ni var!! Så himla sött med den lille i väst å plastrong - man smälter ju som smör i solsken
    Vilka fina trycksaker, gillade både design och färgvalet skarpt

Tack för titten å Grattis!!!

• Ängla

Å vad ni är gulliga allihopa, jag blir så himla glad av era inlägg!

Svarar på frågorna i morn, ska sussa nu! massa kram från en lycklig fru

• Likah

Kan bara instämma i andras lovord! Ni var jättevackra och på din berättelse lät det som att alla förväntningar uppfylldes med råge. Grattis!

Måste fråga om "kartan" över bordsplaceringen, hur har ni gjort den? Den var supersnygg, och jag skulle gärna "sno" designen

Grsttis igen och njut nu riktigt mycket av livet som nygift...

• Ennea

Ni var otroligt fina!!! Var har ni fått tag i de fina västarna med pastrong(tror det heter så) Som far och son hade? Jättefint!!
    Undrar oxå vad det var för present gästerna fick? Såg fint ut...
    Vi har oxå guld bla i vårt tema...bra med tips.
    Stort GRATTIS!!!!

• Camilla 1/7-06

Ååå vilken fin hemsida!
    Jättefina bilder!
    GRATTIS & LYCKA TILL

Svar på tråden Änglas bröllop - Berättelse och Bilder!