• Kickit

Tips om att GÅ UPP i vikt!

Här kommer ett omvänt problem: min kille är på tok för mager och har i hela sitt liv varit för smal. Han och jag har lyckats få in träning i vårt studentliv för bådas vår skull, dels för att han ska kunna lägga på sig men också för mig att för att jag alltid mått bättre av cirkulation :) men det hjälper inte, han bevarar samma gestalt, insjunkna kinder, taniga ben, armar. Vid vissa tillfällen undrar jag om han inte har någon omedveten sjukdom? Jag kan så lite om detta problem och vore tacksam för svar och teorier om vad det kan bero på. Ibland ser han verkligen sjuk ut, hålögd... det smärtar mig samtidigt att se honom, samtidigt att jag får problem med min attraktion till honom. Jag känner mig hemsk som ens kan tänka på mig själv här, det är ju honom det är synd om men ändå... många gånger känner jag att jag saknar en mans barm, istället känns det som att krama en annan kvinna... åh, hjälp mig. Finns det någon som jag kan hjälpa?? Tips, råd, något? Vad som helst!

• Svar på tråden Tips om att GÅ UPP i vikt!
  • ninjan

skicka honom till en läkare för att kolla sköldkörteln. Har man problem med viktuppgång kan det bero på den. Brukar han känna sej trött och hängig åxå?

• Kickit

Okej. Det svåra är ju att prata med honom också. Oftast, även med mig själv, är det ju så det är man själv som sist av alla upptäcker att man har problem. Förmodligen för att man lever med dem dagligen och har vant sig.

• Jexxie

Om ni bor ihop, kan du ju försöka börja laga bättre mat till honom (om ni inte redan äter bra mat förstås). Det är ju inte alltid så att man går upp i vikt även om man äter massa onyttigt etc. eftersom den sortens mat är näringsfattig. Mycket kolhydrater är bra! Försök få honom att kanske t.o.m. börja äta kosttillskott i form av kolhydrater - det ger ju träningen bättre resultat oxå.

• Kickit

Vi bor inte tillsammans än, men jag lovar, när vi väl gör ska jag och han försöka samarbeta på det planet. Jag behöver också fasta mattider för att må bra, men min vikt svajar inte så som hans pga att jag kan slarva ibland så det är ännu mer relevant för honom. Jag läste någonstans om näring... kanske lite sådana drycker? Näringsdrycker? Proteindrycker? Kanske något att kolla upp.

• Kickit

Känner mig dum dock, som har så svårt med min attraktion till honom. Känner nästan äckelkänslor över att ta i honom ibland, saknar en mans starka famn...

• Kickit

Huu... jag får puffa för min egen tråd. Detta är minst lika viktigt som det är att kunna gå ner i vikt!!

Svar på tråden Tips om att GÅ UPP i vikt!