• June20

hur gör ni för att spara till ett bröllop

Vi ska gifta oss 2008 pga att jag har ej arbete o han studerar tom sommaren 2007 så vi har inte nån dirket chans at spara stora summor än.
    Jag jobbar svart på en butik pga att ingen vill anställa mig vit men det e inte ofta jag jobbar där men det e några hundralappar ialf. Sen jobbar han på sommarna o då ska vi kunna lägga undan nån tusenlapp också, ska antagligen sätta upp ett bröllopskonto just för detta senare.
    Annars springer jag nu redan ock köper små saker som skor o mindre dekorationer för att spara in på småsaker sen. Resten som återstår sedan 2007/2008 är beställa klännig,mat,hotelrum,bröllopsresan etc som inte precis går att köpa nu.
    Tror ja kan spara in minst 6-7000 på att börja redan nu o köpa smått,ialf vad ja kom fram till när jag räkna budgeten.
    Andra saker somman kan spara in på är ju självklart att tillverka saker själv som trycksaker,dekorationer,buketten om man övar,att han har kavaj som han redan äger än att hyra nya saker för när ska han anvd en frockcoat igen sen?

• June20

Butterscotch:
    Jo det förstås men jag har redan bestämt 85% av sakerna i färgtema o sådant eftersom jag valt såna färger som jag tycker om i vardagen med.
    Idag hittade jag den sista mässings candelabern som vi vart tvunga o leta upp 2hand eftersom var enda festlokal ja tittat på som är lämplig har enbart silver färgade o det passar inte vårt tema el smak för den delen.
    Vi ska ha ett ganska litet bröllop ändå så inte så farligt. 24person inkl oss och max 60 000kr o det som kostar mest e ju maten o resan men det är ju sådant som bara går o spara till inte köpa på förhand.

• June20

Sen så vill ja behålla en del av dekortationerna så som candelabrerna efteråt med att ha hemma. Så ingen större förlust där om inte annat kan man sälja grejerna omman ångar sig, brukar ialf få tillbaka exakta summan el förlora max 20-50kr per grej om man står på loppis. Fast då ska man vara bra på föräljning också o inet sälja allt för 1kr st som många gör misstaget med bar för att det är "loppis" allt behöver inte säljas ut bara för nån bjuder dig 5kr för nåt som e värt 50kr. Det kommer vettiga köpar också om man tar god tid på sig. Sen finns många websidor som har försäljning med.

• June20

jo om man har sådan tur att han vill vara med på sånt ens...el rättrae enklare för ,ig att bara styra allt o han betalar hahaha ne men hanvrkar inte intr alls o medger att han faktiskt tycker att det mesta ja väljer e fint ändå så det blir nog bra i slutändan ialf....det e väldigt typiskt av honom tex att han vet inte vad han ska välja för mat när vi e ute så han väljer samma som mig för då vet han att det blir något gott ialf :)
    Gulligt av honom tycker jag.

Svar på tråden hur gör ni för att spara till ett bröllop