• aa_s_a

Hans ex spökar i mitt huvud...

Jag är sambo sen några månader tillbaka och vårt förhållande går verkligen upp och ner som så många andras...

Det som är problemet nu är att hans ex spökar i mitt huvud.. Ganska ofta.. han friade nämligen till henne efter abra en kort tids förhållande och gjorde henne gravid någon månad senare.. Detta hade inte gjort kanske så mycket om tjejen varit trevlig men hon är värsta häxan (ursäkta ordvcalet).. Jag vet också att min sambo vill leva sitt liv med mig, men trots det poppar hon upp i min hjärna ganska ofta.. Vi bråkar ofta om saken (min samsbo ligger i vårdnadstivst vilket inte gör saken bättre) och jag känner att detta kan knäcka vårt förhållande...

Vad ska jag göra? Jag vet dessutom att min sambo kommer aldrig tänka tanken att fria till mig så länge jag drar upp deras förhållande.. Kanske är vi inte ämnade för varandra, men jag älskar honom såååå mycket! Jag kan inte bara ge upp det....

• Svar på tråden Hans ex spökar i mitt huvud...
  • aa_s_a

Jo men det kostar väl att få tillgång till det?

• tattar-Emma

Det ser öppet ut, tycker jag?

• aa_s_a

Ja jag såg sen att det finns ett öppet forum, men jag tror att man får tillgång till mer om man blir medlem!

• tattar-Emma

Säkert, men det öppna är också trevligt och gillar du det är det kanske värt pengarna =)

• Tjej87

ja håller verkligen med dig!
    känner SÅ igen den där känslan..
    Man jämför sej själv hela tiden, men i mitt fall så blir det alltid jag som förlorar...jag tror hela tiden att exet e bättre på alla sät..
    Du verkar ju inse att hon e sämre o de e ju jätte bra!

Men du måste acceptera att de alltid kommer ja kontakt med varann pga barnen..
    De e säkert svårt..jag tror inet att jag skulle klara det faktist..
    Men ja e oxå sjukt svartsjuk =/
    Lycka till!

• Nyfniken

Eftersom jag också anser att ex är det värsta "hotet" ska jag citera min kloke expojkvän (som inte gått tillbaka till exet).
    Varför vara svartsjuk på exet? Om det var exet du hade känslor för skulle du väl vara tillsammans med honom/henne om det var det du ville!

Lätt att ge kloka råd, inte lika lätt att leva efter dem, MEN finns det någon anledning för dig att fokusera på exet? Verkar det som om din pojkvän har känslor för henne eller är det bara dina känslor som spökar?

Kram

• Ettolrach

Jag har ett ex och är ett (förstås).

Vi bröt upp och har senare valt andra livskamrater.

Exakt v a d är det som är så hotfullt med ex? Som den mycket kloka pojkvännen sade: om man ville ha exet så hade man ju fortfarande levt med denne?

Jsg är omgift, så att mitt ex's nya livksamrat skulle känna sig hotad av mig vore heeelt absurt.

Fokusera på era förhållanden och glöm exen. Även om kontakt fortfarande finnes (jag och exekt har gememsamma vänner så vi bestämde oss tidigt för att hålla sams för att inte sätta vännern i omöjliga situationer) så borde man ha gått vidare från en gammal relation om man startat ett nytt seriöst förhållande.

Sluta tänka på exen. Det som har varit har farit!

Hämtar ni inte männen i era liv (eller kvinnorna) direkt från mellanstadiet så är det inte realistiskt att tro att inga ex alls kan finna i bilden. Ett ex är ett ex, inte en nuvarande...

• Nyfniken

Ettolrach:

Jag tycker att du har helt rätt, det är nog bara min självkänsla som inte har varit den bästa. Däremot så går inte jag och ältar ex utan jag kollar av läget att det är avslutat och sen släpper jag det. Det var därför jag undrade om aa_s_a har någon anledning att känna som hon gör eller om problemet enbart ligger hos henne.

Jag hoppas att det är något som aa_s_a kan släppa de jobbiga tankarna och istället njuta av sin älskling!

• Nyfniken

Självkänslan ja, kom på att jag ville säga att den jobbar jag på. I en coachinggrupp. Toppenbra att göra en investering i sig själv!

Svar på tråden Hans ex spökar i mitt huvud...