• Annaa24

Lecitin?

Jag har just börjat äta lecitin och hoppas det ska hjälpa min finniga hy. Lecitin verkar kunna hjäpa med en hel del saker som att sänka kolesterol-nivån, lindra psoriasis och lösa upp mjölkstockning. Men det verkar vara väldigt få som har provat det.

Nu undrar jag om det är någon som har någon erfarenhet av lecitin! Det spelar ingen roll om det är huden ellr ngt annat, alla erfarenheter uppskattas. Jag blir så rastlös av att gå och vänta på resultat (speciellt nu när ett antal studentfester väntar och man vill vara fin...). Så att läsa om andras resultat skulle hjälpa!

• Svar på tråden Lecitin?
  • N.N.

Jag åt kalk med lecithin för massa år sen, mot min pms.... Hjälpte en del, men smakade äckligt.

Vart har du läst om att det hjälper huden? Vore underbart!

• Annaa24

Tack N.N.! Det där med huden är verkligen inte något som jag stött på ofta. Men eftersom jag så himla gärna vill få bättre hy, och har provat alla de vanliga kosttillskotten (zink, öljäst, omega 3...) fastnade det lixom. Har ätit nu i snart en vecka och har ej märkt något än. Tycker snarare det är lite värre. Här är i alla fall en länk till ett kort inlägg om lecitin och akne. Det är högst upp:

www.earthclinic.com/CURES/acne2.html

Svar på tråden Lecitin?