• Moulin

Moulin är fru! Låååångt!

Hej alla! Nu är den fantastiska bröllopsdagen över (10/6). Kunde inte ha blivit bättre!

Vaknade på morgonen kolugn och hade gärna sovit lite till. Duschade, packade och grejade lite innan jag åkte till frissan. Hon gjorde en jättefin, lockig frisyr med halvt utsläppt hår medan jag satt och mumsade på jordgubbar, choklad och Loka. Efter det knallade jag iväg till min sminkös tillika vän som gjorde ett fantastiskt arbete med penslarna. Min blivande kom så småningom med grejer och lunch och fick sig en omgång av underlagscreme och puder han också. När vi var färdiga där gick vi till hotellet där vi hade hyrt sviten och bytte om innan mina föräldrar kom och hämtade oss och skjutsade ut oss till kyrkan där vi blev fotade. Vädret var verkligen strålande vackert - inte ett moln på himlen!

Tillslut blev det dags för vigseln i vår vackra kyrka. Redan när vi gick in, strålande glada, snyftades det friskt och ljudligt på min sida av kyrkan. Vigseln var fantastiskt fin. Vi hade en underbar präst som i slutet av vigseln plockade upp en gitarr och sjöng en sång om oss och hur vi hade träffats! Hur roligt och oväntat som helst och vi stod och skrattade som tusan. Ett helt otroligt duktigt par sjöng och spelade våra tre låtar "Utan dina andetag" av Kent, "Come What May" från Moulin Rouge och "The Luckiest" av Ben Folds. Det var jättevackert och sångerskan tittade hela tiden på oss och log, så det kändes verkligen som att det var till oss hon sjöng, vilket gjorde det svårt att hålla tårarna borta. Men jag lyckades med nöd och näppe! På kyrktrappan blev det sedan riskastning, kramar och gratulationer. Jag fick till och med en bukett maskrosor från småtjejerna i byn som ville gratulera (under vigseln stod de utanför kyrkan och hoppade för att se in i fönstrena, sötingarna ). Så var det dags för avfärd mot festlokalen i en gammal bil från 1931.

När vi kom fram blev det brudskål och mingel i solskenet. Vi gick in till festlokalen så småningom och började med middagen. Maten var fantastiskt god, men jag var så gott som proppmätt redan efter förrätten, så det blev inte mycket av den goda varmrätten för mig. Det var många och roliga tal och upptåg under middagen. Pappa började med att hålla ett tal så att tårarna sprutade både för mig, honom och många andra. Jag höll också ett tal till min make som jag tror gick hem hos de flesta. Vi fick också många fina saker. Av svärmor fick vi ägg som var rött som kärleken och blåst av makens brors sambo med inskriptionen "In the name of love, what more in the name of love" (maken är stort U2-fan) eftersom deras familj fick reda på att jag fanns när jag skickade ett påskägg till maken. Vi fick också en ljusstake som makens bror har smitt. Den består av två delar som representerar mig och maken, och varje del jan inte stå ensam utan de måste stå tillsammans och "sammanfogas" av en "ring". Superfint! Man fick kämpa mot tårarna! Fick även återuppliva min gamla flöjtkarriär och spela en trudilutt med en gammal kompanjon.

Middagen gick med andra ord superbra. Efter den var det dags för ett band, mina gamla kompisar från uppväxten, att spela och som de gjorde det! Jag visste ju att de är bra, men exakt HUR bra de har blivit har jag tydligen inte greppat. Helt otroligt! Sedan var det en kompis till maken som fick agera DJ, och fick dansgolvet att koka. Vilket drag det var! Till och med "gamlingarna" var uppe och "skakade" som svärmor kallar det.

Vid 00.45 åkte vi taxi till hotellet där vi möttes av rosenblad redan i hallen som ledde till sängen och utgjorde ett hjärta. Vi fick också en stor, härlig fruktkorg och kyld champagne. Vi tog ett bad och drack och åt champagne och frukt och smälte dagen. På morgonen sedan fick vi frukost på sängen som vi hade beställt. Supergott! Vi öppnade våra morgongåvor också. Jag fick en bok med hundra saker maken älskar med mig och inklistrade bilder som skulle illustrera punkterna. Jag blev impad att han har pysslat och fixat sådär, det ligger inte riktigt i hans natur. Men inte minst fick jag också en betalad resa till New York! Vi blir där i en vecka, bor i centrala NY och ska se på baseboll mellan Yankees och Angels. Vi kommer inte begripa ett dyft av spelet, men roligt kommer det bli! Av mig fick maken en bok med hundra anledningar till att jag älskar honom (att vi hade samma idé var ju otroligt ), tjugo "Jag älskar dig trots att", dikter som jag tyckte var fina, Secret box-bilder på mig och även det som rörde honom kanske allra mest - att jag letat upp hans drömlag genom tiderna i favoritlaget och bett dem skriva en hälsning till honom. Jag hade även letat upp hans favoritlärare, en fotbollsspelare och sångaren i bandet som vi var på konsert på när vi bestämde oss för att bli tillsammans. Vi satt och grät över våra fina presenter och var så lyckliga!

Sammantaget överträffade hela dagen våra vildaste fantasier. Vi hade så roligt och trevligt och allting fungerade så perfekt. Och alla gäster verkade ha lika kul! De skrattade, dansade, minglade och var så uppåt allihop, gammal som ung. Jag vet inte om det bara är vad folk säger och att man måste säga så när man är på bröllop men jag måste ändå få skryta lite och säga att gästerna, serveringspersonalen och cateringen tyckte att det var det bästa, finaste och mest välorganiserade bröllop de varit på. Även om det kanske inte var det absolut bästa bröllopet så tycker jag att det måste vara ett kvitto på att de har trivts och haft fantastiskt roligt de också. Är så nöjd och glad och ser nu fram emot resten så mycket - vårt långa äktenskap!

Bilder kommer senare, men tack ni som orkat läsa igenom allting...

• Svar på tråden Moulin är fru! Låååångt!
  • MysEtt

ett sådan fin berättelse Blir alldeles tårgögd

Lycka till i framtiden!!!!!!!!!!!!

• Elisabet hjärta Christian

åh, vad underbart. detär så att jJGA blir tårögd. längtar till mitt eget bröllop.....

• Victory

Åhh, så fantastisk er dag (också) blev! Både den 3 och den 10 verkar ha varit bra dagar att gifta sig på !!!

• Hiskan

Grattis!

Vilket underbart väder ni fick. Var själv i Stöcke i lördags och tänkte på er på bygdegården.
    Såg bussen från "Göstas" som jag antog körde era gäster från kyrkan???

Kul att det blev så lyckat.

• Moulin

Hiskan: Ja, visst kunde man inte önskat sig ett bättre väder. Hoppas att det blir en favorit i repris när ni gifter er, jag håller tummarna! Det stämmer bra att Göstas fick bussa våra härliga gästern mellan kyrka och festlokal, så det var säkert dem du såg!
    Hur skulle ni förresten göra med maten? Är det Annas som ska göra den? Vad blir det?

• Sandgren

Åh, äntligen fick jag läsa om ert bröllop! vad lyckat o underbart allt låter! Jättekul att höra! Tur med vädret, o allt verkar ha flytit på perfekt. Kul att du höll tal! Det där ägget lät ju helt, helt underbart

Hälsa hem grattis till maken

• Ybrud

Grattis Moulin! Det lät som att ni hade det helt underbart! Håller tummarna på att vi får en lika fin dag!

Lycka till med kärleken!
    Jag ser fram emot att se bilder på er!
    Kram

• Sommaren2006

Grattis! Grattis! Grattis!

Det låter som om ni hade en helt underbar dag!

Väntar med spänning tills bilderna kommer

Lycka till i framtiden!!!

• Moulin

Sandgren: Det var det! Säg bara till om du vill ha några tips om festlokalen eller så, så ska jag göra mitt bästa för att svara. Det ante mig att du skulle gilla ägget...

Sommaren: Tack så mycket! Jag såg förresten att du sålde dina löpare i tyll. Hoppas att du har kvar så att det räcker till dig, för mina som jag gjorde i rosa tyll gjorde succé!

Svar på tråden Moulin är fru! Låååångt!